کد خبر: ۸۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - 23 September 2016
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنانی که می‌گویند با کنار گذاشتن بودجه نظامی، مملکت پیشرفت می‌کند حرف خلافی می‌زنند چرا که به همین کشورها اجازه استفاده از بنیه نظامی داده نشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنانی که می‌گویند با کنار گذاشتن بودجه نظامی، مملکت پیشرفت می‌کند حرف خلافی می‌زنند چرا که به همین کشورها اجازه استفاده از بنیه نظامی داده نشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، آیت‌الله علی معلمی، پنج‌شنبه شب در یادواره 6 تن از شهدای روستای بایع‌کلا نکا و بزرگداشت حضرت آیت‌الله محمدی‌بایع‌کلائی از عالمان بزرگ این منطقه اظهار کرد: افرادی می‌گویند کشور ژاپن از جمله کشورهایی است که بودجه نظامی را کنار گذاشت و مملکتش پیشرفت کرد، در حالی که به فرموده رهبری، این کشور اجازه داشتن چنین نیروهایی را نداشتند و به‌نوعی به‌دلیل برخی بی‌مبالاتی‌ها از آن منع شدند.

وی افزود: آنانی که می‌گویند که فلان کشور پیشرفت اقتصادی داشته است چون بودجه نظامی ندارد، باید بداند که آن کشورها بسیاری از هزینه‌ها را قبل‌تر برای بمباران هسته‌ای استفاده کرده‌اند و 160 هزار نفر را با این سلاح‌ها کشتند، قتل عام کردند و لذا اجازه استفاده از بنیه نظامی را ندارند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنان نمی‌توانند چنین جایگاهی را داشته باشند که از نیروی نظامی برخوردار باشند نه اینکه چون نیروی نظامی ندارند، پس هزینه‌های آن را صرف پیشرفت و اقتصاد مملکت خود کرده‌اند، نه چنین مسأله‌ای درست نیست.

این مسؤول همچنین ادامه داد: اکنون بسیاری از کشورها زیر چتر آمریکا هستند و ایران اسلامی از این وابستگی با پیروزی انقلاب اسلامی رها شده است و اکنون با تکیه بر دانش، علم و توانمندی‌های داخلی در اوج اقتدار است و به همین منظور باید به خود ببالیم.

معلمی افزود: یک نویسنده مصری هم در مورد ایران می‌گوید؛ ایران از آمریکا بریده شده و اکنون ماهواره به هوا پرتاب می‌کند، موشک به فضا پرتاب می‌کند و صنایع نظامی و دفاعی مجهز دارد و ما هنوز وابسته به آمریکا هستیم و کاری نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح و دانشمندان و عالمان از افراد مؤثر در هر جامعه‌ای به شمار می‌آیند، یادآور شد: توسعه کشور به توسعه فن‌آوری، نوآوری و استقلال عمل است که ایران اسلامی اکنون به این رشد و بالندگی رسیده است و این اقتدار را مدیون خون سرخ شهدای خود در طول دوران مختلف انقلاب و دوران دفاع مقدس هستیم.

امام جمعه قائم‌شهر با گرامی‌داشت و بزرگداشت نام و یاد شهدا گفت: شهادت هدف متعالی و مقدس برای شهدا بود که با نثار و تقدیم جان خود، تلاش کردند تا اسلام عزیز در جهان سربلند باشد و در غیر این صورت اگر بنا بود اسلام نباشد، شهادت برای شهدا چه ارزشی داشت و چرا باید خانواده‌های شهدا این مصیبت را تحمل می‌کردند؟

این مسؤول اضافه کرد: تمام وصایای شهدا تأکید به ولایت‌مداری و پیرو ولی فقیه بودن از مسائل اساسی و مهم است که نباید به فراموشی سپرده شود و اینکه برخی در پی کمرنگ کردن شهدا در جامعه هستند، باید بدانیم نام یاد این شهدا انقلاب را بیمه کرده است و نباید در دام چنین افرادی گرفتار شد.

معلمی افزود: دوستی دشمن با ما فکر اشتباهی است که نباید حتی در تصورات ما هم رسوخ پیدا کند، چرا که دشمن در هر صورت دشمن است و باید از دشمن بترسیم و بدانیم در طول تاریخ، افرادی بودند که در روز آیه صلح می‌خواندند و در شب لشکر می‌فرستادند و نقشه نابودی می‌کشیدند.

وی گفت: انقلاب ما همواره به تبع اصل اسلام، انقلابی فرهنگی، اجتماعی و حق‌طلبانه بود و بر خلاف آنچه دشمنان می‌پندارند و ما را متهم به جنگ‌جویی کرده و اهل جنگ می‌دانند، ایران اسلامی هیچ‌گاه به دنبال جنگ نبوده و نیست.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با بیان اینکه شروع اسلام با کلمه اقراء یعنی خواندن بود و انقلاب ما هم یک انقلاب فرهنگی بود که با رهبری امام راحل شکل گرفته و به جایگاه فعلی رسیده است؛ اظهار کرد: امام راحل در همه دوران زندگی خود به این مسأله و فرهنگی بودن این انقلاب تأکید داشتند.

این مسؤول ادامه داد: اخلاص امام ستودنی و بی‌مانند بود و این امام بزرگوار هرگز در طول زندگی خود در پی نشان دادن خود نبود بلکه تمام برنامه‌های ایشان برای شناساندن هدف انقلاب و اسلام بود.

معلمی اضافه کرد: اکنون بعد از امام راحل، خلف صالح و نائب ایشان نیز با تبعیت از امام راحل، راه ایشان را ادامه داده و انقلاب را از گردنه‌های سخت عبور داده است که باید در تمام مراحل زندگی خود، ولایت‌مداری و حمایت از ولی فقیه را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی گفت: شهدای ما پیشکسوتان عرصه جهاد هستند که با نثار جان خود، الگو، نمونه ایثار، گذشت و مقاومت برای جامعه شدند و چراغ هدایت جامعه هستند که باید با عمل به وصایای آنان و امام راحل، همواره پشتیبان اسلام، انقلاب و رهبری باشیم تا انقلاب از گزندهای مختلف در امان بماند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: