کد خبر: ۸۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - 21 September 2016
: حجت الاسلام والمسلمین دکترحسن روحانی که به دعوت رسمی رئیس جمهوری کوبا برای سفری دو روزه وارد هاوانا شد در دیدار فیدل کاسترو رهبر انقلاب این کشور افزود: خوشحالم که نخستین سفر دوجانبه من به آمریکای لاتین ازکوبا آغاز می شود که نماد مقاومت و مبارزه با استعمار در این قاره است.
روزنامه اطلاعات در شماره چهارشنبه 31 شهریور نوشت: حجت الاسلام والمسلمین دکترحسن روحانی که به دعوت رسمی رئیس جمهوری کوبا برای سفری دو روزه وارد هاوانا شد در دیدار فیدل کاسترو رهبر انقلاب این کشور افزود: خوشحالم که نخستین سفر دوجانبه من به آمریکای لاتین ازکوبا آغاز می شود که نماد مقاومت و مبارزه با استعمار در این قاره است.

این روزنامه با اشاره به عنوان برای استحکام درونی اقتصاد باید جلو اسراف را بگیریم، در تشریح تیتر یک، آورد: همزمان با عید سعید غدیرخم، عید امامت و ولایت، وعیدُ اللهِ الاَکبر، صبح دیروز هزاران نفرازقشرهای مختلف مردم با حضرت آیت الله خامنه ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی، درحسینیه امام خمینی (ره) دیدار کردند. رهبرانقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تبریک عید سعید غدیرخم، با تأکید بر این که ما هیچگاه نمی توانیم همچون حضرت علی(ع) زاهد باشیم اما می توانیم با حرکت در آن مسیر نورانی، از اسراف و زیاده روی پرهیز کنیم، گفتند: متأسفانه جامعه ما گرفتار پدیده زشت اسراف شده است و این اسراف در ابعاد مختلف از جمله در زندگی های شخصی خود را نشان می دهد. حضرت آیت الله خامنه ای یکی از تبعات سوء اسراف در جامعه را ضربه خوردن اقتصاد کشور دانستند و خاطرنشان کردند: اگر جامعه ای بخواهد از لحاظ استحکام درونی اقتصاد به نقطه مطلوب برسد حتماً باید جلو اسراف را بگیرد.

سوریه خاکریز اول ما مقابل دشمن است، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات محسوب می شود، در تشریح این خبر می خوانیم: رئیس دفتر بازرسی ویژه رهبری گفت: ایران همواره پشت خاکریزهای اول، دوم و سومش که همان سوریه، لبنان و فلسطین باشد خواهد ایستاد تا دشمن به مرزهای کشور نرسد. حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری در «جشن بزرگ غدیر» که در ساختمان معاونت درمان و توانبخشی سازمان هلال احمر برگزار شد، با انتقاد از برخی جوسازی ها علیه مدافعان حرم و اعزام نیروها به جبهه سوریه افزود: اگر امروز به سوریه نیرو می فرستیم، کمک می کنیم، مشاوره می دهیم و حمایت می کنیم و بچه هایمان در آنجا شهید می شوند، نگویید چرا بچه هایمان بروند و در سوریه شهید شوند و چرا پولهای مان را خرج خودمان نکنیم که گرفتار هستیم و در عین حال به جایش به لبنان و فلسطین می رویم؟ وی افزود: اگر کمی فکر کنیم می بینیم که وقتی قرار است دزدی به ما حمله کند و برای اموال و ناموسمان نقشه دارد، آیا باید صبر کنیم که او از دیوار خانه مان بالا برود و وارد منزلمان شود که از خودمان دفاع کنیم یا کار عاقلانه این است که پیش از رسیدنش به خانه مان از خودمان در برابر او دفاع کنیم؟

این روزنامه با انتخاب عنوان جزئیات طرح های توسعه محورهای متصل به استان های شمالی کشور، می نویسد: امسال با اختصاص 1000 میلیارد ریال به پروژه 4 خطه سازی محور هراز حدود 2 قطعه از 3 قطعه این پروژه تکمیل می شود. در تلاش هستیم محور 4 خطه فیروزکوه و قطعه 11 کیلومتری منجیل- رودبار را تا پایان امسال تکمیل کنیم. این مطالب را عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری بخشی از باند دوم محور هراز با پیمانکاری قرارگاه خاتم در قالب پروژه دو خطه سازی کل این محور به طول 10 کیلومتر در محدوده پل سیاه بیشه تا روستای ناندل اعلام کرد.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان پیروزی قاطع هواداران «پوتین» در انتخابات پارلمانی روسیه، نوشت: شمارش آرای انتخابات پارلمانی روسیه حاکی از آن است که احزاب حامی رئیس جمهوری این کشور بیشترین آراء را به خود اختصاص دادند. حزب «روسیه متحد» به رهبری «دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه و مورد حمایت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور با به دست آوردن حدود 50 درصد آراء، فاصله زیادی با احزاب دیگر دارد. چهار حزب دیگر وفادار به پوتین نیز دستاورد مثبتی داشته اند. حزب ملی گرای «ال دی پی آر» و حزب «کمونیست» هر کدام با 14 تا 16 درصد آراء دوم و سوم هستند. با وجود این، میزان مشارکت در پایین ترین حد خود در تاریخ انتخابات پارلمانی روسیه بود و همچنین مواردی از تقلب انتخاباتی گزارش شده است. پوتین قبل از انتخابات خواهان مشارکت مردم برای ثبات در کشور شده بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: