کد خبر: ۸۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - 19 September 2016
رئیس جمهوری در دیدار«اوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی اتحاد کشورهای مستقل را برای دستیابی به اهداف مشترک ضروری دانست و تاکید کرد: ایران از توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین و به ویژه بولیوی در همه عرصه ها استقبال می کند.
روزنامه اطلاعات در شماره دوشنبه 29 شهریور با اشاره به سخنان حجت الاسلام حسن روحانی در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو غیر متعهدها نوشت: رئیس جمهوری در دیدار«اوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی اتحاد کشورهای مستقل را برای دستیابی به اهداف مشترک ضروری دانست و تاکید کرد: ایران از توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین و به ویژه بولیوی در همه عرصه ها استقبال می کند.

اطلاعات به نقل از رییس جمهوری: اتحاد کشورهای مستقل برای دستیابی به اهداف مشترک ضروری است

این روزنامه با اشاره به عنوان ‏لازمه رفع تهدیدها اقتدار روز افزون نیروهای مسلح است، در تشریح تیتر یک، آورد: آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار شرکت کنندگان در همایش سراسری فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، لازمه رفع تهدیدهای نظامی را اقتدار روزافزون نیروهای مسلح دانستند و افزودند: در طول سالهای گذشته گاهی اوقات سخنانی از جانب برخی مسئولان مطرح شده مبنی بر اینکه رفع تهدید نظامی و جنگ به دلیل فلان اقدام بوده است، در حالی که این سخنان صحیح نیست، زیرا تنها عامل رفع تهدید نظامی، «اقتدار دفاعی و نظامی» و «ایجاد ترس و رعب در دشمن» بوده و خواهد بود.

قتل عام ده ها نظامی ارتش سوریه توسط آمریکا، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: آمریکا که پس از هر پیشروی ارتش سوریه و ضربه سنگین آن به تروریست ها، تلاش برای آتش بس در سوریه را شروع می کند تا جلوی ادامه پیروزی های ارتش این کشور را بگیرد، این بار پس از ناکامی آتش بس جدید و نقض آن از سوی تروریست ها و ادامه پیشروی های ارتش سوریه، خود راسا دست به کار شد و در حمایتی آشکار از تروریست ها، مواضع ارتش سوریه را به شدت بمباران کرد که درپی آن دهها نظامی سوری قتل عام شدند.

این روزنامه با انتخاب عنوان نتایج نهایی کنکور چهارشنبه اعلام می شود، نوشت: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار نتایج نهایی آزمون سراسری سال 95 در روز چهارشنبه، 31 شهریورماه خبر داد. حسین توکلی در گفتگو با ایسنا گفت: داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.orgبا وارد کردن اطلاعات ثبت نامی نسبت به مشاهده نتیجه خود اقدام کنند. وی در مورد ساعت دقیق اعلام نتایج اظهار داشت: ساعت دقیق اعلام نتایج هنوز مشخص نیست و پس از بررسی های لازم متعاقباً اعلام می شود.

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان میانگین تورم فصل تابستان 8.9 درصد اعلام شد، می نویسد: وزارت اقتصاد در گزارشی میانگین نرخ تورم در پایان تابستان 95 را 8.9 درصد و تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور جاری را 8.7 درصد پیش بینی کرد. وزارت امور اقتصادی و دارایی در گزارشی تحت عنوان بررسی روند گذشته و پیش بینی تورم برای تابستان 95 هفت دلیل را به عنوان مهمترین عوامل کاهش نرخ تورم از جمله کاهش تورم جهانی، انضباط مالی و پولی دولت، از بین رفتن اثر شوک های وارده به اقتصاد( مانند تلاطم های ارزی و اجرای هدفمندی یارانه ها)، تعدیل انتظارات تورمی جامعه ( ثبات سیاسی و اجرای برجام)، کاهش نرخ رشد شاخص قیمت تولید کننده، ثبات در بازار مسکن و کاهش رشد بخش تقاضا در اقتصاد اعلام کرد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان «سران جنبش عدم تعهد، 2017 را سال پایان اشغال فلسطین نامیدند» پرداخت و ویژه نامه عید غدیر خم را با عنوان «طلوع ولایت» منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: