کد خبر: ۸۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - 19 September 2016
حمله عامدانه ایالات متحده آمریکا به ارتش سوریه در دیر الزور بار دیگر توحش نهادینه شده در ذات مقامات آمریکایی را عیان نمود. جنگنده های ائتلاف تحت رهبری آمریکا، شامگاه شنبه به پایگاه ارتش سوریه در «دیرالزور» در شرق این کشور حمله کردند که در پی آن 62 سرباز جان خود را از دست داده و صدها تن دیگر زخمی شدند.
 روزنامه رسالت در شماره دوشنبه 29 شهریور، می نویسد: حمله عامدانه ایالات متحده آمریکا به ارتش سوریه در دیر الزور بار دیگر توحش نهادینه شده در ذات مقامات آمریکایی را عیان نمود. جنگنده های ائتلاف تحت رهبری آمریکا، شامگاه شنبه به پایگاه ارتش سوریه در «دیرالزور» در شرق این کشور حمله کردند که در پی آن 62 سرباز جان خود را از دست داده و صدها تن دیگر زخمی شدند.

این روزنامه در تیتر یک با انتخاب عنوان عامل رفع تهدید های نظامی، اقتدار دفاعی است، نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای صبح روز یک شنبه 28 شهریور در دیدار شرکت کنندگان در همایش سراسری فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، لازمه رفع تهدیدهای نظامی را اقتدار روزافزون نیروهای مسلح دانستند و افزودند: در طول سالهای گذشته گاهی اوقات سخنانی از جانب برخی مسئولان مطرح شده مبنی بر اینکه رفع تهدید نظامی و جنگ به دلیل فلان اقدام بوده است، در حالی که این سخنان صحیح نیست، زیرا تنها عامل رفع تهدید نظامی، «اقتدار دفاعی و نظامی» و «ایجاد ترس و رعب در دشمن» بوده و خواهد بود.رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به برخی اظهارنظرهای اخیر مبنی بر اینکه علت پیشرفت برخی کشورها، جمع آوری سازمان های نظامی آنها بوده است، تأکید کردند: باور این سخنان از کسانی که به آنها نسبت داده شده، بسیار سخت است، اما اگر چنین سخنانی واقعاً بیان شده باشد، حرف غلطی است.

روزنامه رسالت با بررسی عنوان حمایت از فلسطین در صدر اصول سیاست خارجی ماست، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آورد: حجت الاسلام حسن روحانی در سخنرانی افتتاحیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد با بیان اینکه حمایت از فلسطین در صدر اصول سیاست خارجی ماست گفت: جنبش عدم تعهد بخش غیرقابل انکاری از راه حل برای چالش های جهان امروزی است. وی با تاکید بر اینکه ایران گفتگو و مذاکره را بهترین راه حل منازعات جهانی و منطقه ای می داند افزود: حمایت از مردم و آرمان های فلسطین در صدر اصول سیاست خارجی ایران است. روحانی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی متهم اصلی در طراحی و توسعه جنایات داعش است.وی همچنین تاکید کرد: برجام؛ راهبرد و رویکردی جدید برای تعامل مثبت و سازنده در مناسبات بین المللی است.

این روزنامه با انتشار عنوان حکم پرونده کرسنت قطعی شده است، نوشت: سخنگوی قوه قضائیه گفت: در پرونده کرسنت حکم قطعی شده اما ازآنجا که محکومان درخواست اعمال ماده 477 داده اند اجرای حکم آغاز نشده است. به گزارش فارس، حجت الاسلام محسنی اژه ای در نشست خبری در رابطه با آخرین وضعیت پرونده کرسنت و محکومیت ایران در دیوان بین المللی لاهه و صدور حکم برای افراد حاضر در این پرونده گفت: این حکم بعد ازاعاده دادرسی صادر شده البته آنها درخواست اعمال ماده 477 را در این پرونده داده اند و به این دلیل که آنها درخواست اعمال ماده 477 را داده اند، اجرای این حکم آغاز نشده است. 

روزنامه رسالت با درج عنوان خطر اثرگذاری توطئه های دشمن بیش از هر زمان است، آورد: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خطر اثرگذاری توطئه های چندین ساله دشمن در برابر انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در بیست و دومین مجمع فرماندهان و مسئولین سپاه با اشاره به چرایی طرح موضوع جهاد کبیر از سوی رهبر معظم انقلاب در این مقطع زمانی تصریح کرد: کامل، یکپارچه و جامع شدن فشارها و توطئه های دشمنان در ابعاد و حوزه های مختلف، نزدیک تر شدن دشمن به ما بیش از هر زمان دیگر و امکان ایجاد تزلزل در عزم و اراده و ایستادگی برابر دشمن از جمله مواردی است که موجب طرح موضوع جهاد کبیر پس از پرداختن به موضوع نفوذ توسط معظم له شده است.

این روزنامه همچنین عنوان های «حبیبی: فتنه گران باید از مردم غذرخواهی کنند»، «چامسکی: دموکراسی آمریکا بحران زده است» و «اولیور استون: آمریکا آغازگر جنگ سایبری در جهان است» را در نیم صفحه نخست امروز منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: