کد خبر: ۸۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - 19 September 2016
همزمانی تور قاره آمریکای رییس جمهوری اسلامی ایران با تور اروپایی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی بار دیگر هوشمندی و بردباری ایرانیان را در انظار جهانیان به منصه ظهور رسانده است.
پایگاه اینترنتی امید هسته ای ایرانیان در یادداشت خود نوشت: همزمانی تور قاره آمریکای رییس جمهوری اسلامی ایران با تور اروپایی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی بار دیگر هوشمندی و بردباری ایرانیان را در انظار جهانیان به منصه ظهور رسانده است.

در این یادداشت که روز شنبه به قلم جلال برزگر منتشر شد، آمده است: برنامه های رییس جمهور از ونزوئلا آغاز شده است و نقطه اوج آن سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.سخنرانی رییس جمهور و سخنان ایشان در دیدارهای تور فشرده قاره آمریکا طبعاً هوشمندی ایران در فضای پسا برجام برای مطالبه گری از طرف های غربی برای رفع بند و بست های خارج از محدوده برجام پیش روی اجرای بهتر این توافق را از یک سو و بردباری و صبوری ملت مقاوم ایران در راه و مسیری که برگزیده است را از سوی دیگر و همچنین چهره عقلانی و رحمانی اسلام سیاسی ایرانیان تحت هدایت مقام معظم رهبری را نزد کشورهای منطقه و جهان بازتاب خواهد داد. 

در همین حال سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی به اروپا و دیدارهایش با مقامات اروپایی و همچنین شرکت در جلسه بین المللی انجمن جهانی هسته ای در لندن، مقبولیت و رسمیت هر چه بیشتر فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران در فضای پسا برجام را به اثبات رسانده است. این انجمن متشکل از نمایندگان 35 کشور همه بزرگان توسعه جنبه های مختلف انرژی هسته ای شامل نمایندگان شرکت های بزرگ هسته ای مانند روس اتم، یورنکو، آژانس های انرژی اتمی از کشورهای آمریکا، چین، ژاپن، انگلستان، فرانسه ، قزاقستان و دیگران و البته ایران را در خود گرد آورد.

حضور ایران در این نشست نشان از وزن بالای کشورمان در حوزه انرژی هسته ای و برخوردار بودن کشور از این دانش و صنعت از اکتشاف تا دیگر مراحل داشته، مقبولیت و مراودات جهانی ایران در این حوزه را رسمیت بیشتر بخشیده و تسهیل می نماید. 

آمادگی بردبارانه ایران
در خلال سفر دکتر صالحی به اروپا ایشان در مصاحبه هایی بر نقض تعهدات طرف غربی بخصوص آمریکا در مسیر اجرای برجام تاکید کرده و حتی این احتمال را دور از ذهن ندانسته که دولت بعدی آمریکا روزهای سخت تری برای برجام ایجاد کند، وی در عین حال گفته است: در هر حالتی ما حساب شده گام برمی داریم و از روی احساسات عکس العمل نشان نمی دهیم، ما بردباریم. 

این در حالی است که مخالفان خارجی و داخلی برجام هر یک از منظری متفاوت در این موضوع اشتراک نظر دارند که ایران یا باید هوشمند و مطالبه گر باشد و یا صبور و بردبار، یعنی آنها جمع این دو حالت را بر نمی تابند و دو حالت را نه مکمل بلکه ناقض هم معرفی می کنند؛ البته همان طور که گفته شد خاستگاه این دست توصیه های منتقدان داخلی و خارجی یکی نیست ولی خروجی آن ایجاد حالت فرضی استقبال از تقابل است. 

این در حالی است که سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران همواره بدون ترس و واهمه از تقابل عدم استقبال از آن بوده است و هوشمندی و حق طلبی و رصد دقیق تحولات همراه با صبوری و بردباری سیاستی بوده است که عرصه را بر دشمنان خارجی تنگ کرده است؛ به طوری که آنها تاکنون نتوانسته اند عرصه را بر این حریف هوشمند و بردبار خویش چنان تنگ کنند که چرخ سانتریفیوژ و چرخ عزت و استقلال خواهی و الهام بخشی ایران در تحولات منطقه و جهان از کار باز بماند. 

سفر رییس جمهور به قاره آمریکا و دیدارها و سخنرانی های آن خصوصاً سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل تکمیل کننده این تصویر و نقطه عطفی خواهد بود بر تاکید ایران بر سیاست بردبارانه و در عین حال هوشمندانه و رصد گر نسبت به تحولات منطقه و جهان.
منبع: پایگاه اینترنتی امید هسته ای ایرانیان / 27 شهریور 95
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: