کد خبر: ۸۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - 17 September 2016
درخشش ورزشکاران پارالمپیکی ایران در ریو با قهرمانی و رکوردشکنی های سیامند رحمان، ساره جوانمردی و زهرا نعمتی همچنان ادامه دارد. کاروان ورزشی منا در بازی های پارالمپیک 2016 پرقدرت ظاهر شده و در پایان روز هشتم با هفت طلا، شش نقره و پنج برنز در رده چهاردهم قرار گرفت. طلایی شدن دوباره بانوی تیراندازی، قدرت نمایی قوی ترین مرد پارالمپیکی جهان و درخشش نعمتی از جمله اتفاقات مهم این بازی ها در روزهای گذشته بود.
روزنامه جوان در شماره شنبه 27 شهریور، نوشت: درخشش ورزشکاران پارالمپیکی ایران در ریو با قهرمانی و رکوردشکنی های سیامند رحمان، ساره جوانمردی و زهرا نعمتی همچنان ادامه دارد. 

کاروان ورزشی منا در بازی های پارالمپیک 2016 پرقدرت ظاهر شده و در پایان روز هشتم با هفت طلا، شش نقره و پنج برنز در رده چهاردهم قرار گرفت. طلایی شدن دوباره بانوی تیراندازی، قدرت نمایی قوی ترین مرد پارالمپیکی جهان و درخشش نعمتی از جمله اتفاقات مهم این بازی ها در روزهای گذشته بود.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان صالحی: نگران روزهای سخت تر برجام پس از انتخابات امریکا هستیم، اختصاص داد و آورد: علی اکبر صالحی که برای شرکت در نشست سالانه سازمان بین المللی انجمن جهانی هسته ای به لندن رفته روز گذشته در شورای روابط خارجی اروپا در لندن ضمن تأکید بر پایبند بودن جمهوری اسلامی ایران به تعهدات برجامی گفته: «ما حساب شده گام برمی داریم و از روی احساسات عکس العمل نشان نمی دهیم. ما بردباریم.»رئیس سازمان انرژی اتمی در عین حال درباره پایبندی امریکا به برجام ابراز تردید کرده و گفته: «با نظر به انتخابات ریاست جمهوری امسال امریکا، ممکن است برجام روزهای سخت تری در پیش داشته باشد و من رد نمی کنم که شاید دولت جدید امریکا، برای (اجرای) برجام مخاطراتی ایجاد کند.» 

روزنامه جوان با انتخاب عنوان فردا می گویند تحلیل سیاسی هم نکنید!، نوشت: به گزارش فارس، حجت الاسلام سیداحمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر اظهار داشت: این روز تجلی بیعت با امامت است و ولایت فقیه ما قطره ای از دریای ناپیدای کرانه امامت است. خاتمی در خصوص بحث FATF اظهار داشت: در این رابطه گفتنی های زیادی گفته شده و درست است که جای تصمیم در این عرصه شورای امنیت ملی است، نه نماز جمعه، اما نماز جمعه جای روشنگری که هست. خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: می گویند اگر آن طرف دنیای اسلام اتفاقی افتاد شما تحلیل کنید، اما به حادثه ای به این مهمی وارد نشوید. این روند پیش برود، به زودی می گویند امامان جمعه وارد تحلیل سیاسی هم نشوند، در حالی که در نماز جمعه باید به این مسائل ورود داشت. وی ادامه داد: قرآن می گوید جامعه دینی باید مستقل باشد و در روایت معتبر از پیامبر(ص) نیز رسیده که دین اسلام برترین است و هیچ چیز برتر از اسلام نیست.

نامه جدید به ایران از کانال عمان، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: زمان اصلاً به نفع عربستان سعودی پیش نمی رود؛ نیروهای انصارالله و متحدانش هم در مناطق جنوبی عربستان و هم در بعضی محورهای کلیدی در داخل یمن در حال پیشروی هستند و مشخص است سعودی ها هیچ راه خروجی برای فرار از این جنگ پیدا نمی کنند. در چنین شرایطی گزارش های منتشر شده نشان می دهد واشنگتن تلاش می کند از طریق جلب نظر ایران برای مذاکره درباره یمن و همچنین دادن پیشنهاداتی به انصارالله، آل سعود را از این باتلاق نجات دهد.

منابع خبری گزارش دادند که امریکایی ها از طریق عمان پیامی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط داده اند که بر اساس آن خواستار مذاکره با تهران درباره یمن شده اند.
روزنامه جوان با درج عنوان 40 هزار فرانسوی علیه قانون کار به خیابان ها آمدند، آورد: 40 هزار نفر از معترضان به اصلاحات قانون کار فرانسه روز پنج شنبه برای چهاردهمین بار به خیابان ها آمدند. نیروهای پلیس به وسیله خودروهای آب پاش معترضان را متفرق کردند. در این درگیری ها 20 تن زخمی و بیش از 60 تن بازداشت شدند. به گزارش العالم، این چهاردهمین بار است که هزاران نفر از مردم فرانسه در اعتراض به اصلاح قانون کار به خیابان های پاریس می آیند. مانوئل والس نخست وزیر فرانسه اوایل ژوئیه در پارلمان اعلام کرد که دولت با استناد به ماده 49 قانون اساسی اقدام به تغییر قانون کار کرده است و طبق این ماده، نیازی به رأی گیری از نمایندگان برای تصویب پیش نویس اصلاح قانون کار نبود. 

«بازگشت دربی به صفر- صفر!»، «لذت زودگذر با دروغ بستن به ده نمکی!» و «سردار سلیمانی: تا آخر عمر سرباز ولایت خواهم بود» دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست محسوب می شود.
روزنامه جوان در ستون یادداشت های امروز عنوان های «دروغ پردازی با هدف ارتباط برقرار کردن در خلیج فارس» به قلم یدالله جوانی، «دیپلماسی تک بعدی؛ غیر متعهدها و آمریکای لاتین» نوشته محمد اسماعیلی، «پیشرفت با ماشاءالله به برجام و ان شاءالله پساتحریم» به قلم مهران ابراهیمیان و «به تبعیض بین پارالمپیکی ها و المپیکی ها پایان دهید» نوشته سعید احمدیان را منتشر کرد. 
*گروه اطلاع رسانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: