کد خبر: ۸۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - 17 September 2016
یک گزارش تحلیلی، با بررسی ظرفیت های ایران پس از لغو تحریم ها و تاکید بر انجام سیاست های اصلاحی تا سال 2035، معتقد است ایران پتانسیل افزایش یک هزار میلیارد دلاری در تولید ناخالص داخلی و اشتغال زایی 9 میلیون نفری را دارد. این گزارش که از سوی نویسندگان موسسه مطالعاتی معتبر «مک کینزی» تدوین شده، برای اقتصاد ایران 6 نقطه قوت ذکر کرده است.
روزنامه دنیای اقتصاد در شماره شنبه 27 شهریور در تشریح تیتر یک، نوشت: یک گزارش تحلیلی، با بررسی ظرفیت های ایران پس از لغو تحریم ها و تاکید بر انجام سیاست های اصلاحی تا سال 2035، معتقد است ایران پتانسیل افزایش یک هزار میلیارد دلاری در تولید ناخالص داخلی و اشتغال زایی 9 میلیون نفری را دارد. این گزارش که از سوی نویسندگان موسسه مطالعاتی معتبر «مک کینزی» تدوین شده، برای اقتصاد ایران 6 نقطه قوت ذکر کرده است.

این روزنامه با انتخاب عنوان سایه تهدید غول های اقتصادی، آورد: نشریه اکونومیست سرمقاله این هفته خود را به موضوع شرکت های بزرگ اختصاص و هشدار داده است که ظهور شرکت های غول آسا، همزمان رقابت و مشروعیت کسب و کار را تهدید می کنند. در این سرمقاله آمده است: در دنیای امروز شاهد سنگربندی گروهی از شرکت های سرشناس در قلب اقتصاد جهانی هستیم. برخی از آنها شرکت های کهنه کار مانند جنرال الکتریک هستند که خود را احیا کرده اند. برخی دیگر، شرکت های موفق بازارهای نوظهور، مانند سامسونگ، هستند که از فرصت های فراهم شده توسط جهانی شدن بهره برداری کرده اند. برجسته ترین این شرکت ها، شرکت های تکنولوژی مانند گوگل، اپل و فیس بوک هستند که از هیچ، امپراتوری تشکیل داده اند. این شرکت های سرشناس در بسیاری موارد قابل تحسین هستند. آنها محصولاتی را تولید می کنند که زندگی مصرف کنندگان را بهبود می بخشد. با این وجود این شرکت ها دارای دو نقص بزرگ هستند.

روزنامه دنیای اقتصاد با درج عنوان دست اندازهای رونق بورس، نوشت: شاخص کل بورس در هفته گذشته با افت 0.4 درصدی مواجه شد. نسبت قیمت به درآمد نسبتا بالا از جذابیت سرمایه گذاری در سهام کاسته است. در این فضا شاهد افت شدید ارزش معاملات روزانه هستیم. به نظر می رسد بهبود سودآوری شرکت ها تنها عامل موثر در ایجاد رونقی پایدار در بازار است (رشد مخرج کسر قیمت به درآمد). با این حال، در صنایع مختلف احتمال بهبود سودآوری در کوتاه مدت کمرنگ است. برخی صنایع نیز که چشم انداز بهبود درآمدزایی در کوتاه مدت را دارند، با رشد اخیر خود این موضوع را پیش خور کرده اند.

این روزنامه با بررسی عنوان فن چینی تنظیم بازار مسکن، آورد: صندوق پس انداز مسکن در چین علاوه بر «کارکرد اصلی» حاوی یک «قابلیت مکمل» است. دولت چین با اعمال سیاست منعطف و شناور در صندوق پس انداز مسکن، از ابزار «کف سپرده گذاری لازم برای پرداخت وام خرید» در جهت کنترل شوک های بازار ملک بهره می برد و به تناسب «جهش قیمت» یا «تعمیق رکود» حجم تقاضا را کم و زیاد می کند. سال 2015 رکود مسکن چین از طریق «کاهش میزان سپرده موردنیاز در صندوق به 20 درصد میزان تسهیلات» مهار شد و اکنون برای مهار رشد قیمت، کف سپرده افزایش یافته است.

روزنامه دنیای اقتصاد در ستون یادداشت با درج عنوان پایگاه های رای ترامپ و هیلاری، نوشت: نیویورک تایمز می نویسد برخی از مشاوران هیلاری کلینتون نگران هستند رای دهندگان به سمت دونالد ترامپ متمایل شوند و این وضعیت گسترش پیدا کند. درحالی که تنها 8 هفته تا انتخابات باقی مانده دو نامزد انتخابات شانه به شانه یکدیگر در حال حرکت هستند و ممکن است در هفته های باقیمانده یک نامزد از حزب سوم کمی وزن آرا را تغییر دهد. با وجود این 67 درصد آمریکایی ها بر این باورند که ترامپ یک گزینه پرخطر برای ریاست جمهوری ایالات متحده است. برای هیلاری کلینتون این رقم به 51 درصد می رسد.

روزنامه دنیای اقتصاد در ستون سرمقاله به عنوان «برجام در سه فاز» به قلم پویا جبل عاملی پرداخت و در ستون نگاه هفته عنوان «دولت، نفت و رشد اقتصادی» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: