کد خبر: ۸۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - 17 September 2016
طی ماه های اخیر دولت اولاند در جدیدترین پرده از اجرای برنامه های ریاضتی برای برون رفت از بحران تلاش کرده با افزایش بیکاری در کشور مقابله کند و در همین راستا پیشنهاد قطع پرداختی اضافه کاری بیش از 35 ساعت را مطرح کرده است.
 روزنامه کیهان در شماره شنبه 27 شهریور، آورد: طی ماه های اخیر دولت اولاند در جدیدترین پرده از اجرای برنامه های ریاضتی برای برون رفت از بحران تلاش کرده با افزایش بیکاری در کشور مقابله کند و در همین راستا پیشنهاد قطع پرداختی اضافه کاری بیش از 35 ساعت را مطرح کرده است. 

این دور جدید اعتراض ها به برنامه های ریاضتی دولت فرانسه به زد و خورد شدید بین مردم و معترضان منجر شده است.

این روزنامه در تیتر یک با درج عنوان صالحی به حرف منتقدان رسید اما بعد از 3 سال!، نوشت: منتقدان از آغاز مذاکرات پیرامون موضوع هسته ای موسوم به برجام با اشاره به سابقه بدعهدی غرب و خاصه آمریکا نسبت به تبعات اجرای یک طرفه تعهدات هشدار داده بودند و حالا پس از سه سال صالحی به این نکته اذعان می کند که طرف غربی برای اجرای کامل تعهداتش، دائم بهانه تراشی می کند. علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان عصر پنجشنبه به وقت محلی و در بدو ورود، بنا به درخواست فلیپ هاموند وزیر خزانه داری (وزیر خارجه سابق انگلیس) با وی به گفت وگو نشست. پس از نهایی شدن برجام قرار بود تا روابط بانک های بزرگ با ایران از سرگرفته شود اما این اتفاق در عمل رخ نداد. اگرچه مسئولان آمریکایی در ظاهر بانک ها را به مراوده با بانک های ایرانی فرا می خواندند اما در خفا چیز دیگری اتفاق می افتاد. بنابر گزارش روزنامه آلمانی «دویچه ویرتشافت ناخریشتن» بانک های آلمانی با توجه به قوانین آمریکایی از مبادلات اقتصادی با ایران خودداری می کنند.

روزنامه کیهان با انتشار عنوان FATF باید از سوی صاحبنظران مورد نقد و بررسی قرار گیرد، آورد: آیت الله سیداحمد خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران، در خصوص بحث FATF اظهار داشت: در این رابطه گفتنی های زیادی گفته شده و درست است که جای تصمیم در این عرصه شورای امنیت ملی است نه نماز جمعه، اما نماز جمعه جای روشنگری که هست. خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: می گویند اگر آن طرف دنیای اسلام اتفاقی افتاد شما تحلیل کنید، اما به حادثه ای به این مهمی وارد نشوید. این روند پیش برود، به زودی می گویند امامان جمعه وارد تحلیل سیاسی هم نشوند، در حالی که در نماز جمعه باید به این مسائل ورود داشت. خاتمی افزود: با توجه به این مطلب باید بگوئیم درست است که تصمیم گیرنده این موضوع شورای امنیت است، ولی قبل از اینکه به مرحله نهایی برسد، آقایان اجازه نقد و بررسی عالمانه را بدهند، زیرا این موضوع به مسئولان هم کمک می کند.

بانک مشترک ایران و روسیه برای مبادلات بدون دلار تاسیس می شود، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: بهرام امیرمهدیان رئیس جامعه دوستی ایران و روسیه گفته است اتاق بازرگانی دو کشور فعالانه به دنبال بازگشایی بانک مشترک ایران و روس هستند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیوز، این بانک تلاش خواهد کرد تا تمام مبادلات تجاری دو کشور با ارزهای ملی صورت گیرد و دلار از مبادلات حذف خواهد شد. آندری لوگانسکی نماینده تجاری روسیه در ایران هم گفته است که به دنبال لغو تحریم ها، برخی شرکت های ایرانی به تجارت معمول برگشته اند و تجارت خود را به طور مستقیم انجام می دهند. امیر مهدیان گفت: به دنبال این هستیم که همه فرایند مبادلات تجاری با ارزهای ملی صورت گیرد اگر چه این مسئله هنوز به طور کامل حل نشده است.

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان بزرگ ترین پایگاه نظامی عربستان در نجران به تصرف انقلابیون یمن درآمد، نوشت: پیروزی های انصارالله یمن به همراه ارتش این کشور روز به روز گسترده تر می شود. مدتی است جنوب عربستان تبدیل به عرصه ای برای خودنمایی انقلابیون یمنی شده است. در همین ارتباط خبر رسیده رزمندگان یمنی موفق شدند ضربه ای دیگر بر پیکر آل سعود وارد کنند. «عبدالستار المطری»، یکی از فرماندهان کمیته های انقلابی یمن در گفت وگو با فارس اعلام کرده «نیروهای یمنی بزرگترین پایگاه نظامی در منطقه نجران را تحت سیطره خود گرفته و همه تسلیحات آنجا از جمله موشک ها و تانک ها را هم به غنیمت گرفته اند. به گفته وی نیروهای یمنی پس از درگیری ها به پایگاه نظامی نزدیک فرودگاه نجران در عمق خاک سعودی یورش بردند و همه تسلیحات را به تصرف خود درآوردند و در عین حال مناطق نفتی در عمق خاک سعودی نیز از سوی کمیته های انقلابی یمن تهدید به حمله شده اند.»

این روزنامه در بخش خبر ویژ به عنوان «قیاس مضحک برجام با صلح حدیبیه!» پرداخت و در ستون یادداشت روز عنوان «فریب در سایه آتش بس فرضی!» را منتشر کرد.
«سردار سلیمانی: تا آخر عمر سرباز ولایت و نظام می مانم» دیگر عنوان نیم صفحه نخست روزنامه کیهان را به خود اختصاص داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: