کد خبر: ۸۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - 17 September 2016
«حقیر سرباز صفر ولایت و نظام جمهوری اسلامی و ملت شجاع و عزیزتر از جانم بوده و ان شاء الله با استعانت از خدای سبحان تا آخر عمر در همین جایگاه «سربازی» خواهم بود.»
 روزنامه اعتماد در شماره شنبه 27 شهریور در تیتر یک نوشت: روز پنجشنبه سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شایعات مطرح شده درباره رقابتش با رییس جمهور و کاندیاتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری 96 واکنش نشان داد و گمانه زنی ها در این باره را رد کرد. او در این بیانیه تاکید کرد: «حقیر سرباز صفر ولایت و نظام جمهوری اسلامی و ملت شجاع و عزیزتر از جانم بوده و ان شاء الله با استعانت از خدای سبحان تا آخر عمر در همین جایگاه «سربازی» خواهم بود.»

این روزنامه با انتخاب عنوان استاد به میهن بازآمد، می نویسد: سرانجام پس از شش ماه حضور در خارج از کشور، محمدرضا شجریان به ایران بازگشت تا روند درمانش را در داخل کشور ادامه دهد. این خبری بود که صبح دیروز توسط همایون شجریان منتشر شد و همزمان توسط علی مرادخانی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تایید شد. همایون شجریان با تایید خبر برگشت پدرش به ایران در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد که حال عمومی محمدرضا شجریان بهتر از ماه های گذشته است و به همین دلیل پزشکان اجازه پرواز به او داده اند و او به ایران برگشته تا مراحل بعدی درمانش را در ایران دنبال کند.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان تکرار روحانی استراتژی اصلاح طلبان، آورد: «اصلاح طلبان و حسن روحانی». این شاید یکی از مهم ترین دغدغه های سیاسی انتخاباتی باشد که قرار است ٢٩ اردیبهشت ماه ٩٦ برگزار و طی آن رییس جمهور دوازدهمین دوره ایران مشخص شود. برخی فعالان سیاسی اصلاح طلب می گویند که اگر روحانی تنها همین دستاورد را هم برای کشور به ارمغان آورده است برای حمایت مجدد از او دلیل لازم و کافی را دارند. با این حال در حوزه اقتصاد نیز دولت یازدهم توانست با مهار تورم افسار گسیخته در دولت قبل، احیای نظام برنامه ریزی و بستن حفره های بزرگ فساد چند صد میلیون دلاری گام های مهمی بردارد. او در حوزه سیاست داخلی اگرچه کمتر توفیق یافت و کامیابی چندانی نصیبش نشد اما با این حال توانست کمی از فضای امنیتی سابق بکاهد و فضا را به سمت سیاسی شدن سوق دهد. با وجود انتقاداتی که به روحانی و دولتش وارد است اما مجموعه عملکرد دولت روحانی از سوی اصلاح طلبان مثبت ارزیابی می شود. آنها در اظهارنظرهای گوناگون به این نکته اذعان دارند که حسن روحانی شایستگی ریاست جمهوری مجدد را دارد و بنابراین قصدشان حمایت مجدد از اوست.

این روزنامه با انتشار عنوان شلیک به قایق های ایرانی سبب جنگ می شود، نوشت: هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات امریکا برای انتخابات ریاست جمهوری از سخنان دونالد ترامپ در مورد لزوم شلیک به قایق های ایرانی در صورت نزدیک شدن به ناوهای امریکایی به شدت انتقاد کرد. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ در واکنش به نزدیک شدن قایق های ایرانی به ناو امریکایی گفته بود: قایق های ایرانی کوچکی که ناوهای زیبای ما را تهدید می کنند باید از روی آب ها محو شوند. هیلاری کلینتون ضمن انتقاد از مواضع نامعقول ترامپ در این باره گفت: ترامپ می گوید اگر نیروهای کشوری دیگر فقط به ناوهای امریکایی نزدیک شوند باید به آنها حمله کنیم و آنها را از صحنه روزگار محو کرد. او افزود: او با این کار (شلیک به قایق های ایرانی) جنگ راه می اندازد.

روزنامه اعتماد با درج عنوان مجادله یک جانباز با احمدی نژاد برسر«دو دقیقه وقت»، می نویسد: روز پنجشنبه مسجد جامع گرگان شاهد سخنرانی رییس دولت نهم و دهم بود، برنامه ای تحت عنوان جشن ولایت. «وقتت آنقدر ارزش دارد که نمی توانی ٢ دقیقه از آن را در اختیار یک جانباز بگذاری»؛ این جمله ای بود که یکی از حاضرین در سخنرانی احمدی نژاد خطاب به او فریاد می زد. پیش از شروع سخنرانی احمدی نژاد مردی میانسال که خود را جانباز جنگ معرفی می کرد درخواست داشت تا ٢ دقیقه تریبون را در اختیار بگیرد. وقتی درخواستش با مخالفت برگزار کنندکان برنامه مواجه شد در حالی که احمدی نژاد پشت تریبون قرار گرفته بود تا سخنرانی خود را آغاز کند صدای اعتراض مرد میانسال در محوطه مسجد پیچید. « من جانباز جنگم و فقط از شما ٢ دقیقه وقت خواستم تا مساله ای را بیان کنم.» صدای او به قدری بلند بود که حتی احمدی نژاد با بلندگو هم نتوانست حریف او شود و به ناچار علی اکبر جوانفکر به سمت او رفت تا آرامش را به جلسه بازگرداند؛ تلاشی که البته تا دقایقی بی نتیجه ماند تا احمدی نژاد سخنرانی خود را پس از یک تنش چند دقیقه ای و با تاخیر آغاز کند.

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «ریشه های اجتماعی یک ناهنجاری» را به قلم عباس عبدی روزنامه نگار اختصاص داد.

روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «تقریبا هیچ»، «گفت و گو با علی اصغر شعردوست درباره شعر شهریار: آخرین وارث خدایان غزل»، «تعطیلی پاییز و زمستان مدارس در انتظار تصمیم هیات وزیران» و «زهرا نعمتی هفتمین طلایی ایران در پارالمپیک» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: