کد خبر: ۸۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - 15 September 2016
تعاونی ها در بخش برند سازی و بسته بندی ضعیف هستند و باید برای ورود به بازار رقابت و عرضه محصولات به بازارهای بین المللی در این بخش خود را تقویت کنند.
 معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاونی ها در بخش برند سازی و بسته بندی ضعیف هستند و باید برای ورود به بازار رقابت و عرضه محصولات به بازارهای بین المللی در این بخش خود را تقویت کنند.

به گزارش ایرنا، سید حمید کلانتری عصر چهارشنبه در نشست هیات رئیسه اتاق تعاون و تعاونگران استان اردبیل افزود: موضوع اصلی در تعاون بحث فرهنگ تعاون است، اگر بحث تعاون بر اساس یک مدل توسعه ای و برنامه استراتژیک دنبال شود می توان تحول ایجاد کرد.

او با بیان اینکه آموزه های تعاون باید در بین مردم ترویج شود گفت: بسیاری از بنگاه های اقتصادی در کشور وجود دارد که با بدترین شرایط موفقیت لازم را کسب کردند و دلیل آن هم روحیه تعاون و ایجاد انگیزه و انسجام در بین تعاونگران بوده است.
وی افزود: در سایه گسترش فرهنگ تعاون می توان مشارکت مردمی را جلب کرده و تحرک های جمعی را سرعت بخشید. 

کلانتری همچنین با اشاره به هفت راهبرد مهم و اساسی در بخش تعاون افزود: فرهنگ و آموزش، توانمندسازی تعاونی ها، تحکیم تعاملات شبکه ای، توسعه همکاری های بین بخشی، تامین مشوق های منابع مالی، توسعه بازار و برند و نظارت هفت راهبردی است که می تواند تعاونی ها را از عقب ماندگی نجات داده و راه را برای ورود به بازارهای بین المللی و اشتغال زایی بیشتر برای جوانان مهیا کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تعاونی ها در برند سازی و بسته بندی محصولات و صادرات کالاها ضعیف هستند و برای اینکه در این مورد تقویت شوند باید کالاهای صادراتی تولید کنند و یا اینکه چند تعاونی صادراتی ایجاد کنند که با همکاری یکدیگر و مشارکت دادن تعاونی های دیگر و سهامدار کردن آنها تقویت خودشان را رقم بزنند.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل بانک تعاونی قرض الحسنه را ضروری دانست و گفت: تشکیل این بانک در قالب شرکت سهامی عام می تواند در تقویت تعاونی ها به لحاظ مالی کمک کند.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: چند تعاونی در کشور تاسیس شده و در اردبیل هم دو مورد در شرف تاسیس است اما شرط آن این است که افراد موثق و دارای سرمایه دور هم جمع شده و با یکدیگر همکاری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل هم در این جلسه گفت: ارتقای فرهنگ تعاون ضریب امنیت ملی را تامین می کند و از شاخصه های مهم و اساسی حکمرانی خوب شراکتی است بین دولت، بخش خصوصی و جامعه مدنی که اگر این شراکت عادلانه انجام می گرفت امروز شاهد اینهمه مشکلات اقتصادی نبودیم.

اقبال عباسی با بیان اینکه فعالیت در تعاونی ها قائم به شخص است افزود: متاسفانه فرهنگ تعاون به معنای واقعی جا نیفتاده اگر جا می افتاد ضریب منافع ملی بیشتر از این بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: