کد خبر: ۸۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 14 September 2016
صادرات دام زنده سبک نسبت به گذشته اندکی به دلیل مباحث سیاسی که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند، کاهش پیدا کرده است زیرا این کشورها بطور مستقیم دام زنده را از ایران خریداری نمی کنند بلکه از طریق کشورهای واسطه، خرید خود را انجام می دهند.

 رییس سازمان دامپزشکی کشور می گوید، هیچ دستوری برای توقف صادرات دام زنده سبک نداشته ایم و صادرات در این بخش کماکان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، مهدی خلج روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته که روز گذشته در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز بکار کرد، در پاسخ به ایرنا افزود: صادرات دام زنده سبک نسبت به گذشته اندکی به دلیل مباحث سیاسی که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند، کاهش پیدا کرده است زیرا این کشورها بطور مستقیم دام زنده را از ایران خریداری نمی کنند بلکه از طریق کشورهای واسطه، خرید خود را انجام می دهند.

وی ادامه داد: بنابراین، در خرید دام زنده از ایران توسط کشورهای واسط، گاه با کاهش و گاه با افزایش خرید مواجه می شویم اما روند صادرات تداوم دارد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 500 هزار راس دام مجوز بهداشتی صادرات دریافت کرده اند که پیش بینی می شود تا پایان شهریورماه، میزان صادرات دام زنده به 540 هزار راس برسد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: