کد خبر: ۸۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - 11 September 2016
رئیس سازمان سینمایی با همراهی دبیر جشنواره فیلم فجر درآستانه 21 شهریور؛روز ملی سینما، به دیدار منیژه حکمت، محمدعلی کشاورز، عزت الله انتظامی، علی نصیریان و خانواده داوود رشیدی رفت. وی تأکید دارد که تغییر ذائقه و سلیقه مخاطبان سینمای ایران در کنار افزایش فروش و تعداد تماشاگران یک اتفاق مهم به شمار می رود که در دوران مدیریت وی در سینما رخ داده است.
روزنامه ایران در شماره یکشنبه 21 شهریور در تشریح تیتر نخست با اشاره به روز ملی سینما و دیدار حجت الله ایوبی با 4 پیشکسوت سینما، نوشت: رئیس سازمان سینمایی با همراهی دبیر جشنواره فیلم فجر درآستانه 21 شهریور؛روز ملی سینما، به دیدار منیژه حکمت، محمدعلی کشاورز، عزت الله انتظامی، علی نصیریان و خانواده داوود رشیدی رفت. وی تأکید دارد که تغییر ذائقه و سلیقه مخاطبان سینمای ایران در کنار افزایش فروش و تعداد تماشاگران یک اتفاق مهم به شمار می رود که در دوران مدیریت وی در سینما رخ داده است.

این روزنامه با بررسی عنوان آغاز ساخت دو نیروگاه اتمی جدید در بوشهر، آورد: تهران و مسکو روز گذشته ساخت 2 نیروگاه اتمی جدید در بوشهر را کلید زدند. معاون اول رئیس جمهوری، رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری به همراه رئیس شرکت «روس اتم »که مسئولیت ساخت و راه اندازی نیروگاه های جدید ایران را برعهده گرفته است، در مراسمی به مناسبت کلنگ زنی راه اندازی پروژه جدید هسته ای ایران حضور یافته تا آغاز دور جدید همکاری های متقابل تهران و مسکو بعد از تکمیل فاز اول نیروگاه بوشهر را اعلام کنند. این در حالی بود که به جریان افتادن مذاکرات هسته ای در یک بستر جدی و تکمیل واحد نیروگاه اول بوشهر، فرصتی را فراهم کرد تا مقدمات راه اندازی دو نیروگاه هسته ای دیگر فراهم شود. به همین منظور تهران و مسکو در آبان ماه 1393 دو پروتکل همکاری در زمینه ساخت نیروگاه های هسته ای وساخت 2 واحد اتمی هزار و 57 مگاواتی در بوشهر را به امضا رساندند. پروژه ای که بنا به گفته کارشناسان سازمان انرژی اتمی، مدت زمان ساخت واحد نخست آن، 9 سال خواهد بود و واحد دوم که عملیات ساخت آن 18 ماه بعد از شروع ساخت واحد اول آغاز می شود، حدود 10 سال و نیم طول خواهد کشید.

روزنامه ایران با انتشار عنوان عرق ریزان فرهنگی در دیار آفتاب، نوشت: کویر دل مردمان سیستان و بلوچستان همچون خاک تفتیده این خطه، تشنه باران مهربانی است. بی گمان وقتی بلندهمتان پا پیش می­ گذارند و راهی این سرزمین می شوند، جوانه های امید نیز از این خاک تشنه سر برمی آورند. وقتی پای صحبت دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تهران که در قالب اردوی جهادی علمی –فرهنگی راهی این دیار شده اند می نشینی، به صرافت می افتی که فارغ از هر چیز دیگری، دغدغه این را دارند که چگونه می توان از بار محرومیت این مناطق کم کرد و به سوی آبادانی ­اش رفت؟این گروه دانشجویان در سرزمین این مردمان بی آلایش تلاش می کنند تاروزهای خاکستری شان را به سپیدی گره بزنند و برسد آن روزی که خیرخواهان این سرزمین خواهان آن هستند. 

رهبر معظم انقلاب: آیت الله طالقانی صریح و باصداقت بود، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله سیدمحمود طالقانی، دوشنبه (1395.5.25) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، در ابتدای این دیدار - که در چارچوب دیدارهای دسته جمعی برگزار شد- آقایان سیدمهدی طالقانی (فرزند آیت الله طالقانی) و موسی حقانی (مسئول ستاد) مطالبی بیان کردند و سپس رهبر معظم انقلاب به بیان سخنان خود پیرامون شخصیت آیت الله سیدمحمود طالقانی پرداختند. متن این بیانات بدین شرح است: اولاً از آقازاده مرحوم آقای طالقانی (رحمةالله علیه) و دوستان همکارشان تشکر می کنیم که نام طالقانی و بیت طالقانی را همچنان که آن شخصیت زندگی کرد و بود، حفظ کردند. آقای طالقانی، یک شخصیت بسیار مغتنمی بود. این جهاتی که جنابعالی ذکر کردید، واقعاً در ایشان بود. خدای متعال یک قالب خوبی در ایشان متجلی کرده بود؛ یک انسان صریح، باصفا، باصداقت. از جمله خصوصیات آقای طالقانی، یکی صفای ایشان بود؛ آدم باصفایی بود، آدم باصداقتی بود. وقتی انسان با ایشان می نشست، جز یکرنگی و صفا و راستی، واقعاً انسان هیچ چیز نمی دید.

روزنامه ایران با درج عنوان فردا؛ آغاز آتش بس در «حلب»، آورد: 14 ساعت مذاکره پس از ماه ها مذاکره شکست خورده سرانجام به نتیجه رسید. روسیه و امریکا روز گذشته در مقر سازمان ملل در ژنو اعلام کردند بر سر طرح برقراری آتش بس در سوریه توافق کردند. این آتش بس از 22 شهریور آغاز می شود.

جان کری و سرگئی لاوروف پس از ساعت ها مذاکره فشرده سرانجام با یک «توافق» مقابل خبرنگاران ایستادند. طرحی که بر اساس اعلام وزیران خارجه امریکا و روسیه قرار است تضمینی برای توقف درگیری ها و آغاز امدادرسانی در حلب و زمینه ساز آغاز روند سیاسی برای پایان درگیری ها در سوریه باشد. به گفته کری، این آتش بس از صبح روز دوشنبه و همزمان با عید قربان آغاز می شود. در حالی که بنا به گفته سرگئی لاوروف مفاد و جزئیات این توافق که وزیر خارجه روسیه در قالب 5 سند به امضا رسانده، برای جلوگیری از کارشکنی ها علنی نخواهد شد اما در میان سخنان برخی جزئیات از جمله نحوه توقف درگیری ها و سازوکار امدادرسانی سازمان ملل به حلب مشخص شد. بر اساس این توافق موسوم به «برنامه کاری» تمام طرفین درگیری از جاده «کاستیلو» در شمال حلب عقب نشینی کرده و درگیری ها در جبهه های جنوبی حلب متوقف می شود. پیش از این نیز توافق هایی مشابه در این منطقه ایجاد شده بود که هربار این توافق ها با کارشکنی های مخالفان شکست می خورد.

««نهال مهر» نهاد گل درمانی برای کارتن خواب ها»، «آغاز فعالیت هیأت مؤسسان انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران»، « محسن صفایی فراهانی: 50 درصد اقتصاد کشور نظارت بردار نیست»، «وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تفاهمنامه امضا کردند، ساخت 88 مرکز جامع سلامت در سیستان و بلوچستان» و «احمد توکلی: سکوت اصولگرایان در موضوع املاک شهرداری خوب نبود» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه محسوب می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: