کد خبر: ۸۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - 11 September 2016
برخلاف کار قبلی مرکز آمار که اطلاعات خانوار را برای هدفمندی یارانه ها جمع آوری کرد و تحویل مسئولان داد، تمام اطلاعات آماری سرشماری نفوس و مسکن فقط در پایگاه مرکز آمار و به صورت محرمانه ثبت می گردد و به هیچ دستگاه و مقامی ارائه نخواهد شد.
 روزنامه اطلاعات در شماره یکشنبه 21 شهریور با اشاره به سخنان امیدعلی پارسا رییس مرکز آمار ایران به نقل از وی نوشت: برخلاف کار قبلی مرکز آمار که اطلاعات خانوار را برای هدفمندی یارانه ها جمع آوری کرد و تحویل مسئولان داد، تمام اطلاعات آماری سرشماری نفوس و مسکن فقط در پایگاه مرکز آمار و به صورت محرمانه ثبت می گردد و به هیچ دستگاه و مقامی ارائه نخواهد شد.

این روزنامه با اشاره به عنوان آغاز عملیات احداث 2 واحد جدید نیروگاه اتمی بوشهر،در تشریح تیتر یک، آورد: همزمان با واسپاری کامل مدیریت نیروگاه اتمی بوشهر به متخصصان ایرانی، دیروز عملیات احداث واحدهای دوم و سوم این نیروگاه در مراسم ویژه ای با حضور معاون اول رئیس جمهوری آغاز شد. واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر که ظرف 10 سال آینده احداث خواهند شد، هریک توان تولید 1057 مگاوات ساعت انرژی الکتریکی دارند و برای ساخت آنها در طول این مدت از سوی دولت 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری می شود. استفاده از این دو نیروگاه برای تولید انرژی الکتریکی منجر به ذخیره سازی 22 میلیون بشکه نفت در سال و مانع انتشار سالانه 12 میلیون تن انواع آلاینده های زیست محیطی خواهد شد.

مراسم عرفه و برائت از مشرکین در 31 استان برگزار می شود، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از برگزاری مراسم عرفه و برائت ازمشرکین با حضور پیکر مطهر114 شهید دفاع مقدس در سراسر کشور خبر داد. به گزارش روابط عمومی این کمیته ، مراسم روز عرفه و برائت از مشرکین همراه با دعای عرفه با حضور پیکرهای مطهر 114 شهید دوران دفاع مقدس در 102 شهر و 31 استان کشور برگزار می شود. قرار است پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس هم در مراسم دعای عرفه و برائت از مشرکین در مصلای امام خمینی(ره) تهران حضور داشته باشند.

این روزنامه با انتخاب عنوان دادستان تهران: قاچاق کالا فساد اقتصادی محسوب می شود، می نویسد: دادستان تهران، با انتقاد از این که از منظر برخی، کالای قاچاق، جرم کم اهمیتی محسوب می شود، تغییر ماهیت جرم قاچاق به فساد اقتصادی را زمینه مناسبی برای تشدید مبارزه با قاچاق کالا دانست.‏ عباس جعفری دولت آبادی درسومین نشست دادستانی تهران با موضوع قاچاق کالا، با حضور برخی معاونان دادستان و مسئولان و نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع،این تغییر رویکرد عمومی نسبت به جرم قاچاق کالا را زمینه ساز تسهیل و تسریع در مبارزه با این فساد اقتصادی دانست و بر این اساس، از اعضای جلسه خواست ضمن هماهنگی و همکاری با یکدیگر، از خنثی کردن اقدامات یکدیگر خودداری کنند.‏

روزنامه اطلاعات با درج عنوان رهبر معظم انقلاب: نگذارید نام آیت الله طالقانی فراموش شود، نوشت: اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله سیدمحمود طالقانی، روز25مرداد ماه امسال با حضرت آیت الله خامنه ای رهبرانقلاب اسلامی دیدارکردند. رهبر انقلاب صراحت، صداقت واعتماد به نفس را ازخصوصیات آیت الله طالقانی برشمردند و فرمودند: شخصیّت های ماندگارتاریخ ازاین جورفضائل دروجودشان مستتراست؛ اینها را بایستی بازکرد، شناخت، معرفی کرد. به هرحال این تشکیلات شما تشکیلات خوبی است و آقای طالقانی واقعاً سزاواروشایسته این است که ازایشان تجلیل بشود، احترام بشود؛ نگذارید نام ایشان فراموش بشود و خصوصیّات ایشان فراموش بشود و نسبت های واقعی ایشان با انقلاب، تبدیل بشود به نسبت های غیرواقعی؛ اینها را باید مانع بشوید ونگذارید. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان «مجلس نمایندگان آمریکا طرح شکایت خانواده قربانیان 11 سپتامبر از عربستان را تصویب کرد» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: