کد خبر: ۸۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - 11 September 2016
آلودگی هوا هر سال 80 هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور خسارت وارد می کند. آلودگی هوا هر سال از ابتدای فصل پاییز همزمان با سرد شدن هوا جانی دوباره می گیرد.
 روزنامه همشهری در شماره یکشنبه 21 شهریور در تشریح تیتر یک به بررسی هزینه های آلودگی هوا برای اقتصاد کشور پرداخت و نوشت: آلودگی هوا هر سال 80 هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور خسارت وارد می کند. آلودگی هوا هر سال از ابتدای فصل پاییز همزمان با سرد شدن هوا جانی دوباره می گیرد.

این روزنامه با اشاره به عنوان ظرفیت تکمیل است، آورد: ترافیک جاده چالوس به منظره ای عادی برای شهروندان تبدیل شده است. هشدارهای پلیس هم در خصوص زمانبندی سفر، استفاده از دیگر راه های مواصلاتی منتهی به شمال کشور و ... تاثیری بر ترافیک این جاده تاریخی نداشته است. سرهنگ محمدحسین حمیدی با بیان اینکه در این مسیر و در ایام عادی روزانه 16 هزار دستگاه خودرو و در اوج تردد تا 25 هزار دستگاه خودرو قادر به تردد از این مسیر خواهند بود، افزود: «برای اینکه سعی کنیم ظرفیت این جاده را افزایش دهیم، سعی می کنیم حجم بالای ترددهایی را که از شمال کشور به سمت استان تهران یا البرز وجود دارد یا بالعکس(از استان تهران و البرز به سمت شمال) مدیریت کنیم.»

توافق مشروط آمریکا و روسیه درباره سوریه، از دیگر عنوان های روزنامه همشهری است، در تشریح این خبر می خوانیم: در آخرین ساعات جمعه شب، وقتی سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه از اتاق مذاکراتش با جان کری در ژنو بیرون آمد و برای خبرنگارانی که 13 ساعت پشت در این اتاق منتظر خبر بودند جعبه های پیتزا آورد، هنوز کسی فکر نمی کرد که نتیجه این ماراتن 13 ساعته یک توافق باشد. این توافق اگرچه اما و اگرهای بسیار دارد اما مهم ترین دستاورد دو طرف طی یک سال رویارویی در سوریه به حساب می آید.

این روزنامه با انتخاب عنوان همکاری مشترک بلگراد و تهران، می نویسد: شهرداران تهران و بلگراد در مراسمی رسمی توافقنامه همکاری بین 2 شهر را امضا کردند. محمدباقر قالیباف طی سخنانی در این مراسم که در برج میلاد برگزار شد، امضای این توافقنامه را فرصتی مناسب برای هر دو شهر تهران و بلگراد داشت و گفت: پس از بیش 2 دهه توقف در همکاری ها، این فرصت امروز ایجاد می شود تا همکاری های بسیار نزدیک و پرشتابی بین 2 شهر آغاز شود.

روزنامه همشهری با درج عنوان 293 شهر ایران سینما ندارند، نوشت: تب و تاب اکران در روزهای آخر تابستان بالا گرفته است. «فروشنده» نیامده میلیاردی شده و «لانتوری» هم بعد از هفته ها اکران همچنان در گیشه می تازد. اما در همین زمان پررونقی سینما مردم 293 شهرستان ایران نمی توانند تماشاگران را همراهی کنند. با وجود اینکه بر اساس آمار موسسه سینما شهر ، 105 هزار و 129سالن سینما و 17 هزار و 166 سالن نمایش فیلم در مجتمع های فرهنگی سراسر کشور فعال است، اما بخش زیادی از مردم ایران حتی در شهرهای بزرگ هم امکان سینما رفتن ندارند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «نشت آب زیرپای شهر تشنه»، «دیده بان شفافیت و عدالت، موضوع ارائه تسهیلات مسکن در شهرداری را بدون اغماض بررسی می کند»، «مقصود تویی...»، «آغاز ساخت نیروگاه دوم در بوشهر» و «بارش سنگ» پرداخت.

روزنامه همشهری در ستون یادداشت عنوان «قدم های هوشمندانه در یک توافق محتاطانه» را به قلم محمدرضا رئوف شیبانی سفیر ایران در سوریه به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: