کد خبر: ۸۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - 10 September 2016
هرچند بیان دیدگاه های سیاسی ازسوی مداحان و یا کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به عنوان سخنران در برنامه های مناسبتی ایام محرم منع قانونی ندارد اما این فضا نباید موقعیت مناسبی برای تخریب وجهه برخی رقبای انتخاباتی و یا دولت کنونی ایجاد کند که در این شرایط مداح موردنظر باید در مقابل قانون پاسخگو باشد.
 روزنامه ابتکار در شماره شنبه 20 شهریور در تیتر یک به نقل از کارشناسان سیاسی نوشت: هرچند بیان دیدگاه های سیاسی ازسوی مداحان و یا کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به عنوان سخنران در برنامه های مناسبتی ایام محرم منع قانونی ندارد اما این فضا نباید موقعیت مناسبی برای تخریب وجهه برخی رقبای انتخاباتی و یا دولت کنونی ایجاد کند که در این شرایط مداح موردنظر باید در مقابل قانون پاسخگو باشد.

این روزنامه با انتخاب عنوان ساره رکوردشکنی کرد، می نویسد: فینال رقابت های تیراندازی تفنگ بادی 10 متر در بخش بانوان ظهر دیروز به وقت ریو برگزار شد. در این رقابت ساره جوانمردی و عالیه محمودی از ایران با تیراندازانی از ترکیه (2 نفر)، اوکراین، مقدونیه، آذربایجان و مجارستان رقابت کردند. جوانمردی در خط A و محمودی در خط F حضور داشتند. در رقابت جوانمردی با «اولگا کووالچوک» از اوکراین، جوانمردی به امتیاز 193.4 امتیاز عملکرد بهتری نسبت به حریف اوکراینی با رکورد 191.2 داشت و موفق شد به مدال طلا برسد. بدین ترتیب جوانمردی اولین طلای کاروان کشورمان در پارالمپیک ریو را به نام خود ثبت کرد. همچنین عالیه محمودی نیز هشتم شد. جوانمردی همچنین رکورد جهان را نیز به نام خود ثبت کرد.

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان توسعه باید بر اساس اقتصاد دانش بنیان باشد، آورد: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در جمع کارکنان و محققان پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: پارک های علم فناوری مصداق بارز موضوعی است که سالها پیش در مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان چشم انداز 20 ساله کشور تصویب شد و به تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی رسید. وی ادامه داد: این سند چشم انداز مسئولیت مهمی را برای مسئولان در خصوص طرح ها و تحقیقاتی مشخص می کند که دانشمندان روی آنها کار کرده اند و تجاری سازی نشده است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هرچند اجرای این سند به تاخیر افتاده اما اقدامات مثبتی نیز همچون فعالیت هایی که در پارک علم و فناوری خراسان رضوی انجام می شود در کشو ر شروع شده است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تاکنون بیشتر کالاهای کشور وارداتی بوده اما در شرایط فعلی با وجود 10 میلیون دانش آموخته نخبه می توان شرایط مناسب را برای تولید کالای با کیفیت داخلی فراهم کرد.آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: صندوق ذخیره ارزی نیز می تواند با در اختیار دادن وام های مناسب به محققان و دانشمندان شرایط مناسبی را برای توسعه علم و فناوری در کشور فراهم کند. 

این روزنامه با درج عنوان یاد«ابوذر» امام(ره) در کانون توحید، نوشت: مراسم سی و هفتمن سالگرد درگذشت آیت الله سید محمد طالقانی عصر پنجشنبه در کانون توحید با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد. در این مراسم که تعدادی از زندانیان سیاسی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، یاران آیت الله طالقانی و خانواده آن مرحوم حضور داشتند، همرزمان این مبارز پیش از انقلاب به بیان خاطرات دوران ستمشاهی و ویژگی های شخصیتی وی پرداختند. همچنین در این مراسم با تشکیل میزگرد تخصصی با حضور سه تن از اساتید حوزه و دانشگاه به تفسیر قرآن باتوجه به دیدگاه های آیت الله طالقانی پرداختند.

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان سازمان ملل ایران را در تحقق توسعه پایدار یاری کند، می نویسد: معصومه ابتکار در شورای راهبردی کمیته ملی توسعه پایدار که با حضور معاونان و مدیران ارشد دستگاههای مرتبط و گری لوئیس نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران در محل سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد، با اشاره به اینکه شورای راهبردی کمیته ملی توسعه پایدار ساختاری قانونی ذیل شورای عالی محیط زیست است، گفت: همگرایی ایجاد شده میان دستگاههای مختلف در ایران بسیار ریشه ای تر از حرکت یکسال اخیر دنیا برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار است. ابتکار ادامه داد: از سازمان ملل متحد انتظار داریم که ایران را در این مسیر یاری رساند و به ویژه درموضوعاتی همچون ظرفیت سازی و تهیه آمار درست برای ارائه گزارشی دقیق و مثبت از اقدامات صورت گرفته در این مدت با ایران همکاری داشته باشد. وی اشاره ای هم به اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار داشت و افزود: در موضوع تغییر اقلیم سال گذشته دولت برنامه اقتصاد کم کربن را مصوب کرد که یکی از محورهای مهم برنامه توسعه ششم نیز هست.

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «بازگشت قاعده به ساحت عمومی» به قلم محمدعلی وکیلی اختصاص داد.
«یاد تلخ منا»، «همه مجسمه های شهر من»، «لجبازی اتمی کره شمالی» و «سفری زیر سایه ترس از تروریسم» از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: