کد خبر: ۸۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - 08 September 2016
آنجایی که اصلاح طلبان به اهمیت این دوره از انتخابات واقف هستند ما برنامه ویژه ای برای این دوره از شورا لحاظ کرده و از اتفاق ماه گذشته جلسه مشترکی با هیات رئیسه اصلاح طلبان شورای شهر داشتیم. دیدارهای انتخاباتی احزاب با شورایی ها؛ تیتر نخست روزان
روزنامه روزان در شماره چهارشنبه 17 شهریور در تشریح تیتر نخست در گفت و گویی با رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی و یکی از اعضای ارشد شورای هماهنگی اصلاحات با اشاره به مجموعه اقدامات اصلاح طلبان برای فتح ساختمان بهشت و تشکیل جلسه اخیر شورای شهری ها با احزاب اصلاح طلب از قول وی، نوشت: آنجایی که اصلاح طلبان به اهمیت این دوره از انتخابات واقف هستند ما برنامه ویژه ای برای این دوره از شورا لحاظ کرده و از اتفاق ماه گذشته جلسه مشترکی با هیات رئیسه اصلاح طلبان شورای شهر داشتیم.

این روزنامه با بررسی عنوان طرح «ظریف» تضعیف روحانی، آورد: اخیرا از سوی برخی چهره های اعتدالی زمزمه هایی مبنی بر احتمال نامزدی محمدجواد ظریف برای دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری شنیده می شود؛ هرچند که تاکنون حسن روحانی به عنوان نامزد قطعی جریان های اعتدالی و اصلاح طلب معرفی شده است ولی چنین زمزمه هایی در خصوص احتمال نامزدی برخی از وزرای دولت یازدهم همچون ظریف و حتی حسن قاضی زاده هاشمی سبب شده تا شایعات در خصوص ریزش آرای روحانی در آستانه انتخابات از سوی جریان های اصولگرا و تندرو در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شود. درحالی که طرح این احتمالات ضمن بر هم زدن معادلات انتخاباتی، فضای عمومی کشور و حتی ثبات دولت تا موعد انتخابات را برهم خواهد زد و می تواند زمینه ساز برخی اختلافات در بدنه دولت شود؛ اختلافاتی که ممکن است حتی کارنامه دولت و حتی سیر تحقق برخی وعده های معوقه انتخاباتی را تحت تاثیر قرار دهد و در نهایت این حامیان دولت در خرداد 92 و رای دهندگان هفتم اسفند باشند که دچار خسران و نوعی ناامیدی از گفتمان امید می شوند. 

روزنامه روزان با انتخاب عنوان فضای مجازی دارای منافع و مضرات بی شماری است، نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، با اشاره به وجود برنامه های گسترده برای انحراف ذهن و دل مردم و جوانان از اصل دین، اولین و مهم ترین وظیفه روحانیون را «مقابله با نقشه دین زدایی و عفت زدایی» خواندند. حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: حوزه های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصتهای آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند. ایشان با تأکید بر اهمیت «وظیفه شناسی» و «موقعیت شناسی» در کار تبلیغ و بیان مسائل دینی خاطرنشان کردند: اگر وظیفه به درستی شناخته نشود، علم، تقوا و حتی شجاعت نیز اثر مثبت و مورد انتظاری نخواهد داشت. 

برخورد به دیوار چین با چاشنی بدشانسی، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: در هفته دوم از مرحله نهایی رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2019 روسیه دو تیم چین و ایران در ورزشگاه المپیک شن یانگ به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید تا دو تیم به یک امتیاز این دیدار بسنده کنند. . شاید تنها اتفاق مهم این دیدار مصدومیت شدید پژمان منتظری و دروازه بان چین باشد که هر دو بازیکن به بیمارستان منتقل شدند. به نظر می رسد تیم ایران در بازی های آینده باید در فاز تهاجمی خود تغییرات محسوسی را ایجاد نماید تا موقعیتهای گلزنی به راحتی از دست نرود. چون از دست دادن امتیاز حتی در دیدارهای خارج از خانه می تواند برای تیم ملی کشورمان گران تمام شود.

روزنامه روزان با انتشار عنوان پس لرزه های واگذاری املاک نجومی در شورا، آورد: حافظی: خطاب به صدا و سیما اعلام می کنم که دوران انحصار خبری به سر آمده است

مهدخت قویدل: «شما حق حرف زدن ندارید! دو هفته است که لجن پراکنی کردید و فضا را آلوده کردید.» این حرف ها بخشی از اظهارات و ادبیات سخنگوی اصولگرای شورای شهر پایتخت است که روز گذشته در صحن علنی شورا خطاب به سرخو، عضو اصلاح طلب این شورا بیان شد. گویا حاشیه های واگذاری املاک نجومی شهرداری چنان به در و دیوار شورای شهر تهران رخنه کرده که احتمالا تا آخرین روزهای شورای چهارم باید منتظر دعواهای دوگانه اصلاح طلب- اصولگرا به هر بهانه بر سر این واگذاری ها باشیم. به گزارش روزان، ماجرای برخورد تند سخنگوی شور از آنجا آغاز شد که دبیر شورا یاران منطقه 14 بعد از پایان قرائت گزارش درباره این منطقه از حاضر نبودن برخی اعضای شورای شهر در جلسه گلایه کرد و گفت که بعضی ها هم موقع خواندن گزارش به جای گوش دادن به مشکلات مردم مشغول بازی با موبایل خود هستند. 

«الحاق به FTAF زیر نظر شورای عالی امنیت ملی»، «احمد سبحانی: پایان چپ گرایی؟»، «محمدرضا باهنر: نیازی به کاندیداتوری احمدی نژاد نداریم»، «علی اکبر تحویلیان: سریالی اپیزودیک با قصه ای جذاب و پرکشش» و «تهران - پاریس به دنبال تحولی ملموس» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه به شمار می روزد.

روزنامه روزان در ستون یادداشت عنوان های «اجلاس جی 20 در هانگژوی» به قلم سید حمزه صالحی و «اجازه دهند پهلوانان سیاسی دیده شوند» نوشته سید جواد امام را برجسته کرد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: