کد خبر: ۸۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - 07 September 2016
جداول زندگي براساس اطلاعات جمعيت كشور تهيه شده وصرفا جدول عمر بيمه‌شدگان نيست و اهميت آن در اين است كه تا كنون در صنعت بيمه براي محاسبات انواع بيمه‌هاي عمر از جدول عمر فرانسه TD۸۸-۹۰ استفاده مي‌شده كه هم بسيار قديمي است و هم به‌لحاظ شرايط جمعيتي با ايران تفاوت دارد.
جداول زندگي مردان و زنان سال ۱۳۹۱ كشور به تفكيك شهري و روستايي توسط پژوهشكده بيمه ارائه شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل بيمه مركزي، به نقل از روابط عمومي پژوهشكده بيمه با تدوين جداول زندگي به كمك آمار مربوط به مرگ و مير كشور توسط پژوهشكده بيمه، خلاء بزرگ عدم وجود و عدم بهره‌برداري از آمار مرگ و مير كشور در محاسبات بيمه‌هاي عمر پوشش داده مي‌شود.

دكتر ليلي نياكان مدير گروه پژوهشي بيمه هاي اشخاص با اعلام مطلب بالا گفت: اين جداول زندگي براساس اطلاعات جمعيت كشور تهيه شده وصرفا جدول عمر بيمه‌شدگان نيست و اهميت آن در اين است كه تا كنون در صنعت بيمه براي محاسبات انواع بيمه‌هاي عمر از جدول عمر فرانسه TD۸۸-۹۰ استفاده مي‌شده كه هم بسيار قديمي است و هم به‌لحاظ شرايط جمعيتي با ايران تفاوت دارد.

وي افزود: اين پژوهش در كنار تدوين جدول عمر بومي كشور و بهره‌برداري از آن به منظور محاسبات مربوط به بيمه‎نامه‎هاي عمر، در صدد يافتن پاسخ علمي و منطقي به دو سوال اساسي است. نخست آن كه آيا الگوي مرگ‌ ‌ومير ايران متفاوت از ديگر كشورها است و بنابراين آيا جدول عمر كشور تفاوت معناداري با جداول ديگر كشورها دارد و سوال دوم اين‌ است كه چنانچه الگوي سني مرگ‌ومير ايرانيان با ملل ديگر متفاوت است، آيا اين تفاوت بر محاسبات بيمه‌اي اكچوئرال تاثير معناداري دارد يا خير و اگر حساب‌هاي اكچوئرال تحت تأثير ارقام متفاوت نرخ مرگ‌ومير است، ميزان اين تأثير چقدر است؟

اين گزارش مي افزايد در اين پژوهش تلاش شده تا پس از پاسخ به سوالات فوق، دانش تدوين و استفاده از جداول زندگي در محاسبات انواع قراردادهاي بيمه عمر بومي گردد.

گفتني است در انجام اين طرح از اساتيد به‌نام دانشگاه تهران در حوزه جمعيت‌شناسي بهره گرفته شده و نتايج آن در يك نشست داخلي در محل پژوهشكده نيز ارائه شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: