کد خبر: ۸۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - 07 September 2016
این روزها فضای مجازی، همه ابعاد زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. این شمشیر دولبه راه را برای استفاده و سوءاستفاده افراد هم باز کرده است؛ طوری که می تواند همزمان هم خیر مطلق باشد و هم شر مطلق.
 روزنامه جام جم در شماره چهارشنبه 17 شهریور در تشریح تیتر یک، به انتشار گزارشی درباره کارکردهای مثبت و منفی فضای مجازی پرداخت و نوشت: این روزها فضای مجازی، همه ابعاد زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. این شمشیر دولبه راه را برای استفاده و سوءاستفاده افراد هم باز کرده است؛ طوری که می تواند همزمان هم خیر مطلق باشد و هم شر مطلق.

این روزنامه با انتخاب عنوان مقابله با نقشه «دین زدایی و عفت زدایی»، آورد: آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، با اشاره به وجود برنامه های گسترده برای انحراف ذهن و دل مردم و جوانان از اصل دین، اولین و مهم ترین وظیفه روحانیون را «مقابله با نقشه دین زدایی و عفت زدایی» خواندند و تاکید کردند: حوزه های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصت های آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند. ایشان با تاکید بر اهمیت «وظیفه شناسی» و «موقعیت شناسی» در کار تبلیغ و بیان مسایل دینی خاطرنشان کردند: اگر وظیفه بدرستی شناخته نشود، علم، تقوا و حتی شجاعت نیز اثر مثبت و مورد انتظاری نخواهد داشت.

روزنامه جام جم با انتشار عنوان لب کارون تشنه است، نوشت: سدسازی های بی رویه و انتقال آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی سبب شده تا بزرگ ترین رودخانه کشور که دشت خوزستان را سیراب می کند، با کم آبی و شوری آب روبه رو شود و خوزستان را دچار پیامدهای دیگری چون کاهش تولیدات کشاورزی و شیلات و انرژی برق آبی کند. چه کسی باور می کرد که روزی بزرگ ترین رودخانه ایران که مامن قایق های بزرگ بود، با کم آبی دست و پنجه نرم کند؟ حتی می گفتند اگر روزی کشور دچار شدیدترین خشکسالی شود، گزندی به کارون نخواهد رسید، اما امروز کارشناسان معتقدند این خطر وجود دارد که این رودخانه در آینده ای نزدیک بتدریج رو به زوال بگذارد؛ رودخانه ای که مایه حیات خوزستان است. 85 درصد آب شهرهای استان از رودخانه کارون تامین می شود؛ یعنی آب مردم استان از رودخانه تامین می شود.

همدلی مردمی با «شب فیروزه ای»، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: «شب فیروزه ای» قرار شبانه شبکه پنج با مخاطبان رسانه ملی است؛ قرار شبانه ای که از ابتدای تابستان در تهران و شهرهای مختلف ایران همچون شیراز، زنجان، اصفهان، قزوین و همدان گذاشته شده و تا پایان این فصل ادامه دارد. این روزها استودیوی این برنامه در کنار دریاچه شهدای خلیج فارس دایر است و هر شب 3500 تا 4000 نفر از مخاطبان به همراه خانواده هایشان در استودیو حضور دارند و از نزدیک شاهد یک جنگ شبانه نشاط آور هستند. استودیوی این برنامه تا روز جمعه 19 شهریور در کنار این دریاچه است و بعد از آن عوامل راهی شهر تبریز شده و برنامه به صورت زنده از این شهر پخش می شود.

روزنامه جام جم با درج عنوان عزم رسانه ملی برای جهانی شدن پیام غدیر، آورد: حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، رییس بنیاد غدیر با علی عسکری رییس رسانه ملی دیدار کرد. در این دیدار حجت الاسلام صدیقی ضمن تجلیل واقعه غدیر گفت: غدیر تنها یک حادثه و واقعه نیست بلکه جریانی فکری است که معنویت و اخلاق را با سیاست و مدیریت همراه می کند و بزرگداشت و تداعی آن تقویت حرکت جهانی غدیر است. در این نشست، علی عسکری هم حیات و خدمت زیر سایه امیرمومنان را مایه مباهات دانست و تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا حق آن حضرت را برای جهانیان تبیین کنیم که روشن شدن حتی گوشه ای از آن حقیقت بزرگ، قلوب انسان های عدالت طلب جهان را فتح می کند. رییس رسانه ملی بر ضرورت تولید برنامه هایی با بهره گیری از ظرفیت های عظیم نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: صداوسیما بجز دهه امامت و ولایت در دیگر ایام سال هم آمادگی کامل دارد تا در قالب ساخت فیلم، سریال و برنامه های موضوعی، پیام غدیر و شخصیت امام اول شیعیان را به عنوان الگویی جهانی مطرح کند.

این روزنامه یادداشت های «ضعف نهادهای بین المللی در رسیدگی به جرایم عربستان» و «فضای مجازی، ظرفیت انتقال جهانی پیام اسلام » را به ترتیب به قلم حسین میرمحمدصادقی استاد حقوق دانشگاه و سعیدرضا عاملی استاد ارتباطات دانشگاه تهران منتشر کرد.
«مُفسّر» عنوان ستون های ویژه روزنامه جام جم در صفحه سیاسی است.
این روزنامه در نیم صفحه نخست عنوان های «سواد آموزی که استاد دانشگاه شد»، «مسلمان کشی در سایه «بوداکراسی»»، «خیابان های شهر شب ها پر از طلاست» و «کی روش: می توانستیم برنده باشیم» را نیز به چاپ رساند. 

روزنامه جام جم در ضمیمه تپش عنوان «400 میلیون تومان برای تجارت از مرگ» را برجسته کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: