کد خبر: ۸۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۳ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - 07 September 2016
مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران بااشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده، گفت: لازم است برای دستیابی به این اهداف در بخش زنان سرپرست خانوار، نهاد متمرکزی تشکیل شود تا تمام اطلاعات این زنان تجمیع و براساس آن برنامه‌ریزی‌ شود.

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران بااشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده، گفت: لازم است برای دستیابی به این اهداف در بخش زنان سرپرست خانوار، نهاد متمرکزی تشکیل شود تا تمام اطلاعات این زنان تجمیع و براساس آن برنامه‌ریزی‌ شود.

فهیمه فیروزفر در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در صورت راه‌اندازی یک نهاد برای تجمیع اطلاعات و سیاستگذاری درحوزه زنان سرپرست خانوار، می‌توان هر کدام از نهادهای موجود در اجرا را سطح بندی کرد و در حقیقت این کار همان نهاد فراقوه‌ای است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند، ولی تشکیل نشد.

وی در ادامه گفت: دستگاه‌هایی که در زمینه زنان سرپرست خانوار فعالیت می‌کنند، اطلاعات خود را در اختیار همدیگر قرار نمی‌دهند. در طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار - که همراه با معاونت امور زنان اجرا می‌کردیم- با همین مشکل مواجه بودیم.

 مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران با اشاره به طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرستان ری، اظهار کرد: دستگاه‌ها حاضر به دادن اطلاعات خود از زنان سرپرست خانوار نبودند. در این شرایط با توجه به طراحی سامانه‌ای برای شهرستان ری پیشنهاد دادیم زنان سرپرست خانوار این شهرستان اطلاعات خود را وارد سامانه بکنند تا دست کم زنان سرپرست خانوار یک شهرستان در یک سیستم متمرکز شوند.

فیروزفر تاکید کرد: اکنون هر دستگاه در حوزه خود مشغول فعالیت است و همین امر موجب می‌شود که اطلاعات زنان سرپرست خانوار در یک سامانه تجمیع نشود.

وی تصریح کرد: تا زمانی‌که اطلاعات زنان سرپرست خانوار در سیستم جامعی ثبت نشود و درباره ویژگی‌های آنان شناخت کافی به دست نیاید نمی‌توان برای این زنان برنامه‌ریزی کرد.

 مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران اضافه کرد: اگرچه در ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، بودجه و کارمندان محدودی داریم اما توانسته‌ایم مدلی را استخراج و بر اساس آن زنان سرپرست خانوار را توانمند کنیم. گاهی اوقات آنقدر وضعیت خانواده‌های این زنان نابسامان است که باید تلاش‌های زیادی برای تحکیم بنیان خانواده آنان انجام داد. این اقدامات به برنامه ریزی دقیق نیاز دارد.

فیروزفر در پایان تاکید کرد: طبق یک الگوی واحد با همه زنان سرپرست خانوار نمی‌توان رفتارکرد و باید اطلاعات مربوط به سن، تحصیلات و فرزندان آنها را نیز داشت زیرا تا زمانی‌که اطلاعات زنان سرپرست خانوار جمع آوری ، تحلیل و روحیات آنها مشخص نشود برنامه ریزی‌ها موثر نخواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: