کد خبر: ۸۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - 31 August 2016
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: پرداخت یارانه نقدی انتظاراتی را در میان مردم ایجاد کرده که حذف آن کار بسیار سختی است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: پرداخت یارانه نقدی انتظاراتی را در میان مردم ایجاد کرده که حذف آن کار بسیار سختی است.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما ؛ احمد میدری در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: یارانه نقدی در زندگی بخش مهمی از شهروندان تاثیر دارد و با توجه به نیازی که دیده می شود هرگونه دستکاری و ساماندهی پرداخت یارانه نقدی و حذف برخی گروهها به دقت زیادی نیاز دارد به همین خاطر پیچیده است.

وی درباره موضوع حذف یارانه نقدی سرپرستان خانواری که اجازه تحصیل فرزندان خود را نمی دهند هم گفت: البته این موضوع آخرین روش تنبیهی است که رسانه ها بدلیل جذابیت تیتر، آن را انتخاب کردند و هدف ما این است که این خانواده ها تشویق شوند و اجازه دهند که فرزندانشان وارد تحصیلات رسمی شوند.

میدری گفت :‌حدود 350 هزار نفر در کشور شناسایی شده اند که کد ملی آنها در پایگاه های اطلاعاتی ثبت نام آموزش و پرورش وارد نشده است که از طریق تلفن همراه در سراسر کشور با آنها تماس گرفته می شود و هدف ما این است که برای تحصیل فرزندان خود تشویق شوند وآخرین روش بعنوان تنبیه ، پیشنهاد حذف یارانه نقدی مطرح شده است.

وی همچنین گفت: بانوانی که سرپرست خانوار هستند و همسران آنها در زندان بسر می برند خواهان این هستند که یارانه نقدی به حساب این مادران واریز شود و می گویند چرا حق فرزندان ما را به فردی می دهید که در زندان است.

میدری افزود: بحث های اجتماعی زیادی در این زمینه وجود دارد و چون بازتاب کلانی در کشور دارد نمی توان به راحتی این تغییرات را انجام داد هرچند روشهای بهتری وجود دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: