کد خبر: ۸۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - 30 August 2016
حدود یک سال از وقوع فاجعه منا می گذرد. فاجعه ای که در آن هزاران تن از زوار و حجاج حرم امن الهی به شهادت رسیده و جان خود را از دست دادند. آل سعود در صدد است به هر نحو ممکن موجبات فراموشی فاجعه منا را فراهم آورده و از آن به عنوان یک رخداد اتفاقی و کم اهمیت ! یاد کند. بدیهی است که ریاض هیچ گاه به این مقصود خود نخواهد رسید.
 روزنامه رسالت در شماره سه شنبه 9 شهریور با اشاره به فاجعه منا، نوشت: حدود یک سال از وقوع فاجعه منا می گذرد. فاجعه ای که در آن هزاران تن از زوار و حجاج حرم امن الهی به شهادت رسیده و جان خود را از دست دادند. آل سعود در صدد است به هر نحو ممکن موجبات فراموشی فاجعه منا را فراهم آورده و از آن به عنوان یک رخداد اتفاقی و کم اهمیت ! یاد کند. بدیهی است که ریاض هیچ گاه به این مقصود خود نخواهد رسید.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان رئیس جمهور: مردم را در ادارات سرگردان نکنید، اختصاص داد و آورد: حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم اختتامیه شهید رجایی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم تمام تصمیمات دولت در افکار عمومی و رسانه های همگانی با بیان اینکه پیچیدگی های اداری باید برای گشایش امور مردم رفع شود، گفت: اصلاح و تحول نظام اداری ماموریت سازمان اداری و استخدامی است.این سیستم حجیم اداری و بوروکراسی با پیچ و خم های اداری جلوی سرعت را گرفته است و باید کاری کنیم که مردم برای انجام امور اداری خود با مشکل مواجه نشوند.رئیس جمهور اظهارداشت: مردم را در طبقات و میزهای ادارات سرگردان نکنید؛ باید در یک نقطه به کار مردم رسیدگی شود و بی تردید با دولت الکترونیک بخش بزرگی از مشکلات حل و فصل شده است.

روزنامه رسالت با انتخاب عنوان بازگشت پیکر 66 شهید دفاع مقدس به میهن اسلامی، می نویسد: یکر پاک 66 شهید هشت سال دفاع مقدس از طریق اروندرود وارد کشور شد.به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، پیکر پاک 66 شهید دوران دفاع مقدس از طریق اروندرود با استقبال مردم و مسئولان به این شهرستان وارد شد.پیکر این شهدا از طریق مرز آبی از بندر بصره به آبادان منتقل و از طریق اسکله مسافربری این شهر به میهن وارد شد.پیکرهای پاک این شهیدان که در عملیات والفجر 1، والفجر 8، کربلای 4، رمضان، خیبر، محرم و تک دشمن به درجه شهادت نائل آمده اند ، در عملیات تفحص در یک ماه گذشته در جزیره ام الرصاص، غرب اروند، کتیبان ،جزیره مجنون و زبیدات عراق شناسایی شده اند.

این روزنامه با اشاره به عنوان غرب در آینده گرفتار گروهک تروریستی منافقین می شود، نوشت: علی لاریجانی رئیس مجلس در مراسم افتتاح سد مخزنی کوچری با تأکید بر اینکه امنیت پایدار منابع آبی با تکمیل پروژه سد کوچری در شهرهای مختلف تأمین می شود، اظهار کرد: بعد از انقلاب گروه های مختلف برای تضعیف نظام اسلامی گام برداشته اما نتوانستند به موفقیت برسند.وی با اشاره به شکست منافقین توسط نیروهای انقلابی اضافه کرد: این گروه از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به نظام اسلامی دریغ نکرد.وی از ارتباط اخیر کشورهای غربی با گروهک منافقین یاد کرد و گفت: این گروه سیاه ترین سابقه تروریستی دنیا را به خود اختصاص داده است، اما غربی ها به این گروهک پناه داده و آنها را باور کرده اند، در حالی که در آینده گرفتار این گروهک تروریستی می شوند.

جمهوری اسلامی پای مقاومت ایستاده است، عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: آیت الله احمد جنتی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجباء با اشاره به تجربه دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی، همه جهان به جنگ ما آمدند و همه درصدد کمک به رژیم بعث عراق بودند تا انقلاب اسلامی ایران را شکست بدهند، اما خداوند طول دوران هشت ساله دفاع مقدس به کمک ما آمد و خداوند شما را هم کمک خواهد کرد. وی با تاکید بر پیروزی جریان مقاومت گفت: من خوشحالم که شما روحیه قوی دارید، رزمندگان شما شبیه بسیجی های ما هستند و قطعاً پیروزی در نهایت از آن شماست، البته قطعا رسیدن به پیروزی زمان می برد و این امتحانی از جانب خداوند است.وی در پایان خاطرنشان کرد: خون شهدای شما، پشتیان تان است و از مقام معظم رهبری تا دولت و ملت ایران همه ما پشتیبان شما رزمندگان مقاومت هستیم و شما را از خودمان می دانیم. ما هر خدمتی که بتوانیم انجام بدهیم، از شما دریغ نخواهیم کرد و راه شما، راه امام علی(ع) و راه امام حسین(ع) است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «آیت الله مومن: آیت الله جنتی دنیایی ندارد تا خرابش کنند»، «صفار هرندی: برخی فکر می کنند یارانه ارث پدرشان است که زمان پرداخت آن مصیبت دارند»، «امیر عبداللهیان: ایران اجازه نداد بغداد سقوط کند» و «23 نفر در انفجار تروریستی کربلا شهید شدند» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: