کد خبر: ۸۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - 29 August 2016
سامانه اس300 ابزاری دفاعی است نه تهاجمی، اما آمریکایی ها تمام تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی از این امکان برخوردار نشود. ما با چنین دشمنی مواجه هستیم که حق دفاع را نیز برای ملت ما قائل نیست و در واقع می گوید بدون دفاع بمانید تا هر زمان که خواستیم بتوانیم کشور را مورد تهاجم قرار دهیم.
روزنامه رسالت در شماره دوشنبه هشتم شهریور در تیتر یک با اشاره به سخنان آیت الله خامنه ای در دیدار فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی، به نقل از ایشان نوشت: سامانه اس300 ابزاری دفاعی است نه تهاجمی، اما آمریکایی ها تمام تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی از این امکان برخوردار نشود. ما با چنین دشمنی مواجه هستیم که حق دفاع را نیز برای ملت ما قائل نیست و در واقع می گوید بدون دفاع بمانید تا هر زمان که خواستیم بتوانیم کشور را مورد تهاجم قرار دهیم.

این روزنامه با انتشار عنوان دست شاهزادگان سعودی در دستان کفار و مشرکین، آورد: کشور یمن طی یکسال و نیم اخیر به نماد شکست و ناکامی همه جانبه آل سعود تبدیل شده است. هر اندازه زمان می گذرد بر وسعت و دامنه شکست سعودیها در یمن افزوده می شود. عربستان سعودی که حدود یکسال و نیم قبل با هدف نابودی انصارالله و ملت یمن، تجاوز به این کشور را آغاز کرد، هم اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و همین مسئله معادلات دربار را نیز به ضرر پادشاه و فرزند جلادش محمد بن سلمان بر هم ریخته است. هم اکنون دربار آل سعود آغشته به خون و خونریزی است. رد پای سران سعودی در خون تک تک زنان و کودکان بی گناه یمنی به چشم می خورد. بمباران بیمارستانها، مدارس و مناطق مسکونی نشان می دهد آل سعود که در عرصه نبرد نظامی در مقابل انصارالله و نیروهای مردمی شکست خورده است، هم اکنون روی به انتقام از مردم بی گناه آورده است. هم اکنون بمبها و سلاح های سعودی، ملتی مسلمان را هدف قرار داده است. آیا سران سعودی با این همه جنابت و خونریزی همچنان خود را خادم الحرمین می دانند؟ 

روزنامه رسالت با انتخاب عنوان مردم باید حاصل فعالیت های اقتصادی دولت را در سفره خود ببینند، می نویسد: عبدالکریم موسوی اردبیلی در دیدار وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: دولت باید بداند که این کشور هرچه دارد از مردم است و مردم در همه عرصه های پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی بودند و باید این مردم را حفظ کرد. استاد حوزه علمیه با تاکید بر حل مشکلات مردم در عرصه های مختلف اضافه کرد: مردم باید حاصل فعالیت های اقتصادی دولت را در سفره خود ببینند. اگر آنان ببینند که سفره همان سفره قبلی است و حتی کوچکتر شده، مطمئنا نمی توانند فکر کنند که برنامه های دولت به خوبی در زندگی آنها تاثیر گذاشته است.این استاد حوزه بیان کرد: دولتمردان همیشه به تشریح اقدامات مثبت خود می پردازند که ما نیز از آنها تقدیر می کنیم، فعالیت ها را باید در صحنه عمل درست کرد و مردم خود شاهد این اقدامات باشند.

این روزنامه با اشاره به عنوان مشکلات کشور با حرف زدن حل نمی شود، نوشت: آیت الله ناصر مکارم شیرازی یکی از مراجع عظام تقلید در دیدار وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: کارها و اقدامات مناسبی در دولت انجام شده است که باید از آنها تقدیر کرد؛ مشکلاتی وجود دارد، ولی ما معتقد به منفی بافی هایی که برخی در این حوزه انجام می دهند نیستیم.وی با بیان اینکه مشکلات با حرف زدن حل نخواهد شد و باید به فکر علاج و درمان بود اظهار کرد: بر این باور هستیم که اگر مشکلی در کشور وجود دارد، باید بیان شود؛ ولی با فکر و تدبیر باید آنها را حل کرد؛ بیان مشکل تنها راه نیست.وی با بیان اینکه آمار بالای بیکاری نگران کننده است، اظهار کرد: زمانی به اقتصاد سالم می رسیم که جوانان ما زمانی که وارد دانشگاه می شوند ملاحظات شغلی شان انجام و پس از فراغت از تحصیل در کار خود مشغول شوند؛ اگر این روال باقی بماند و دانشجویان پس از فراغت از تحصیل تازه به دنبال کار بگردند، اختلالات زیادی در این زمینه ایجاد می شود.

عدم اهتمام به اقتصاد به بعد معنوی مردم لطمه می زند، عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: آیت الله شبیری زنجانی استاد حوزه علمیه در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور که همزمان با هفته دولت صورت گرفت ضمن آرزوی توفیق برای دولتمردان تصریح کرد: زحماتی که دولتمردان متحمل می شوند نزد خداوند محفوظ است و آرزوی قبولی خدمات دولت را دارم.آیت الله شبیری زنجانی همچنین با تاکید بر این که ابعاد مادی و معنوی زندگی مردم باید در کنار هم مدنظر قرار گیرند، خاطرنشان کرد: اقتصاد نباید هدف باشد اما عدم اهتمام به آن نیز به هدف اصلی که بعد معنوی زندگی مردم است، لطمه خواهد زد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «آیت الله سید احمد خاتمی: روی چه حسابی حقوق نجومی داده اید ؟»، «محمدنبی حبیبی: تخلف حقوق های نجومی سال 92 رصد شد، چرا 95 رسیدگی می شود»، «احمد توکلی: علاوه بر مدیران قانون شکن نوبخت هم باید تعقیب شود»، «وزیر صنعت: برای فعال شدن صنعت باید متخصص وارد کنیم»، «آیت الله آملی لاریجانی: قانون باید مدبرانه و مقتدرانه اجرا شود» و «اژه ای: دولت یک پرونده هم درباره فیش های حقوقی معرفی نکرده است» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: