کد خبر: ۸۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - 28 August 2016
طی روزهای گذشته ناوشکن USS Nitze متعلق به نیروی دریایی آمریکا با ظرفیت 30 افسر و 350 ملوان و توانایی شلیک موشک های هدایت شونده هنگام عبور از تنگه هرمز با هشدار قدرتمندانه چهار قایق تندروی نیروی دریایی سپاه پاسداران مواجه شد که مقامات آمریکایی این وضعیت را خطرناک و آزاردهنده توصیف کردند.
 روزنامه کیهان در شماره یکشنبه هفتم شهریور نوشت: طی روزهای گذشته ناوشکن USS Nitze متعلق به نیروی دریایی آمریکا با ظرفیت 30 افسر و 350 ملوان و توانایی شلیک موشک های هدایت شونده هنگام عبور از تنگه هرمز با هشدار قدرتمندانه چهار قایق تندروی نیروی دریایی سپاه پاسداران مواجه شد که مقامات آمریکایی این وضعیت را خطرناک و آزاردهنده توصیف کردند.


این روزنامه در تیتر یک با درج عنوان بستن دهان منتقدان آخرین تدبیر وزارت نفت!، آورد: وزیر نفت به جای پاسخگویی به ابهامات فراوان قراردادهای جدید نفتی و نیز پاسخ به این خواسته که «متن قراردادها را منتشر کنید تا همه از جزئیات ماجرا مطلع شوند » ضمن فرار به جلو منتقدین را تهدید به افشاگری کرد! «وزیر نفت تهدید به افشاگری کرد» و گفت «برخی تلاش دارند در کشور سرمایه گذاری نشود، اگر لازم باشد نام شان و اینکه از کجا دستور می گیرند را اعلام می کنم» این سخنان بلافاصله به تیتر یک و گزارش های اصلی روزنامه های زنجیره ای تبدیل شد تا «دولت یازدهم به جای پاسخگویی به سوالات و ابهامات بی شمار در موضوع قراردادهای جدید نفتی ضمن فرار به جلو در صندلی محاکمه و مطالبه گری بنشیند»!

روزنامه کیهان با انتشار عنوان چینی ها کالای قاچاق را به آتش می کشند، نوشت: در حالی که مسئولان کشورمان اخیرا با چشم پوشی از امحای برخی کالاهای قاچاق، از صادرات مجدد به جای آتش زدن آنها خبر دادند، کشورهای فیلیپین و چین محموله هایی از کالاهای قاچاق را امحا کردند. به گزارش تسنیم به نقل از نیوز اینفو، دولت فیلیپین، یک محموله قاچاق سیر تایوانی به ارزش 30 میلیون پزو (650 هزار دلار) را که در استان باتانگاس این کشور کشف شده بود،
 به جای فروش امحا کرد. رئیس دفتر اطلاعات عمومی دولت فیلیپین با اعلام این خبر افزود: «ما باید از قوانین تبعیت کنیم.» وی افزود: «هرچند می توان این محموله ها را به فروش رساند و درآمد حاصل را به خزانه دولت واریز کرد، اما کشاورزان داخلی ترجیح می دهند این کالاها وارد بازار داخلی نشوند و این اقدام به منظور حمایت از محصولات کشاورزی تولید داخل صورت می گیرد.» همچنین کشور چین هم برای حفظ بهداشت عمومی و حمایت از تولید ملی اقدام به امحای محموله گوشت قاچاق تولید آمریکا کرده است.

این روزنامه با بررسی عنوان برنامه ششم توسعه با مسائل اساسی کشور بیگانه است، آورد: نمایندگان مجلس اظهار داشتند که برنامه ششم توسعه کشور راهکاری برای حل بحران رکود، اشتغال و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ندارد. نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با فارس گفت: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری درباره مباحث اقتصادی و همچنین ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه راهکاری برای تحقق آن ارائه نکرده است. سید ناصر موسوی لارگانی اظهار داشت: مواد برنامه ششم توسعه کشور که هم اکنون در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار می گیرد در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و همچنین مشکلات دیگر در اقتصاد راهکاری ندارد. 

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان ام آی 6 و ناتو مستقیماً مدیریت رسانه ای تکفیری ها را برعهده دارند، نوشت: گزارش های جدیدی منتشر شده که نشان می دهد ناتو و سازمان جاسوسی انگلیس ( ام آی 6) مستقیما جریان رسانه ای ضد سوری را هم رهبری می کنند. از ابتدای بحران سوریه رسانه های غربی عربی و عبری با بسیج تمامی امکانات خود و با به کارگیری جدیدترین فنون رسانه ای به پوشش یک سویه و جهت دار بحران سوریه اقدام کرده اند.تحریف آشکار حوادث میدانی، سانسور گسترده جنایات گروه های سلفی تکفیری، چند برابر نشان دادن جمعیت معترضان، تشییع کشته های خودساخته و دروغین، استفاده گسترده از انواع شگردهای عملیات روانی با استفاده از تصاویر زنان و کودکان سوریه و نسبت دادن تمامی این جنایت ها به دولت سوریه و روسیه، بخشی از این جنگ رسانه ای گسترده بوده است.

این روزنامه در ستون یادداشت روز به عنوان «مبادا در بر همان پاشنه بچرخد!» پرداخت و در بخش خبر ویژه عنوان «برای حقوق های نجومی عذر نتراشید/ فاصله 1 میلیون و 50 میلیون عادلانه نیست» را منتشر کرد.
«هنری جیروکس: ترامپ از هوادارانش خواسته است در صورت شکست، با سلاح به خیابان ها بریزند» دیگر عنوان نیم صفحه نخست روزنامه کیهان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: