کد خبر: ۸۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - 28 August 2016
اخیرا برخی علی رغم اینکه دولتمردان در مورد قراردادهای جدید نفتی توضیحات روشنی ارائه دادند، سعی دارند که این موضوع را به چالش بکشند. جنجال های موجود این شائبه را ایجاد می کند که این اقدامات در پی اهداف سیاسی برخی مخالفان دولت صورت گرفته که مدتی است حواشی بسیاری را برای دولتمردان به ویژه شخص رئیس جمهوری به وجود آورده اند.
 روزنامه ابتکار در شماره شنبه ششم شهریور در تیتر یک نوشت: اخیرا برخی علی رغم اینکه دولتمردان در مورد قراردادهای جدید نفتی توضیحات روشنی ارائه دادند، سعی دارند که این موضوع را به چالش بکشند. جنجال های موجود این شائبه را ایجاد می کند که این اقدامات در پی اهداف سیاسی برخی مخالفان دولت صورت گرفته که مدتی است حواشی بسیاری را برای دولتمردان به ویژه شخص رئیس جمهوری به وجود آورده اند.

این روزنامه با انتخاب عنوان «آمد، دید، رفت»، می نویسد: داود رشیدی بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون صبح دیروز جمعه 5 شهریور براثر سکته قلبی درگذشت و با رفتن داود رشیدی، در کمتر از دو ماه گذشته 6 سینماگر و هنرمند شاخص از میان جامعه هنری رفته اند. اتفاقی که بسیار تلخ است و حداقل در بیست سال اخیر سابقه نداشته است که هنرمندان سینما و تئاتر این گونه و با فاصله کم جهان را بدرود بگویند. این واقعه زمانی تلخ تر می شود که گاهی در یک روز دو سینماگر فوت کرده اند. عباس کیارستمی کار گردان سینمای ایران 14 تیر ماه در فرانسه درگذشت.ملیحه نیکجومند بازیگر با سابقه سینما بعد از مدتها بیماری در روز 17 تیر درگذشت. در همین روز نیز بهمن زرین پور کارگردان و بازیگر سینما بعد از مدت ها بیماری جهان را بدود گفت. جمشید ارجمند منتقد سینما نیز 23 تیر درگذشت و پرویز صبری کار گردان سینما نیز 10 مرداد فوت کرد.

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان برخی برای کشورهای دیگر رهنمود می دادند و به داخل کشور توجه نداشتند، آورد: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که «قبیله گرایی در امور سیاسی و اداره کشور مشکلی را حل نمی کند»، گفت: در ادوار مختلف گروه های گوناگونی بر سر کار آمدند که به وظیفه خود آشنایی نداشته و یا تنها به یک بعد می پرداختند. کسانی که دنبال امورات دیگر بوده و برای کشورهای دیگر رهنمود می دادند اما به داخل کشور و حل مشکلات توجهی نداشتند.علی لاریجانی در دوازدهمین کنگره سراسری جامعه اسلامی مهندسین و گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: تصور احزاب این است که بعد از پایان انتخابات کار تمام می شود به همین دلیل افرادی که از این احزاب وارد قدرت می شوند دیگر علقه ای به حزب ندارند. با این اتفاق علاوه بر این که افراد درون حزب مایوس می شوند، سردمداران آن حزب نیز تصور همه کاره بودن را پیدا می کنند.

این روزنامه با درج عنوان 1500 جوان ایرانی را از پیوستن به داعش منصرف کردیم، نوشت: حجت الاسلام سیدمحمود علوی در خطبه های پیش از نماز جمعه در مصلی قدس قم با اشاره به ناامنی های منطقه عنوان کرد: در منطقه به وسیله جریان های تروریستی با جان مردم بازی می کنند و به نام اسلام آبروی اسلام ناب محمدی را می برند. وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد در حال جذب نیروهایی به گروه های تروریستی هستند ما قبل از اینکه موفق به جذب این نیروها شوند با آنها گفت وگو می کنیم و با رفتار و منش اسلامی آن ها را متوجه اشتباهاتشان می نمائیم. علوی بیان کرد: در این راه تاکنون بیش از 1500 جوان ایرانی را که قصد داشتند به گروه های تروریستی بپیوندند شناسایی کرده و طبق مبانی اسلامی و دینی و قرآنی آن ها را از مسیر برحذر داشته و از پیوستن به داعش جلوگیری کرده ایم.

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان منتقدان در بیان انتقاد ادب را رعایت کنند، می نویسد: اسحاق جهانگیری در ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان از تاکید ویژه رئیس دولت اعتدال در مبارزه با فساد خبر داد و اظهار کرد: رئیس جمهوری بر چند نکته اساسی کشور تاکید ویژه ای دارند که بهبود معیشت مردم از مهمترین آن هاست. برای بهبود در معیشت مردم راهی جز ایجاد تحرک در چرخ اقتصادی کشور نیست. وی با اشاره به برخی مباحث مطرح شده نسبت به دولت تصریح کرد: در این شرایط دشوار که اقتصاد کشور با آن روبرو است،
 دولت همواره از سوی برخی گروه ها و افراد مورد آماج حملات قرار می گیرد. وی با برشمردن برخی دستاوردهای دولت یازدهم نیز افزود: دستاوردهای دولت تدبیر و امید در چنین شرایط ویژه و خاصی بسیار قابل توجه بوده است و نباید از سوی افراد نادیده گرفته و برخلاف آن تبلیغ شود. معاون اول رئیس جمهوری در عین حال با بیان این که «دولت از انتقاد سازنده استقبال می کند» گفت: منتقدان در بیان انتقاد باید آداب و ادب انتقاد را رعایت کنند.

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «سال محاسبه دولت» به قلم محمدعلی وکیلی اختصاص داد.

«کار نکن و چراغ اینجا را روشن نگه دار!»، «جلوه ملک داری به جای «کلیک بانک»»، «التهاب در خلیج فارس» و «گم شدن جوانان در هزارتوی تصمیم گیری» از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: