کد خبر: ۸۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - 28 August 2016
با گذشت بیش از 3 ماه از ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، به نظر می رسد این قانون عملا در مرحله اجرا به بن بست خورده و شرکت های خودروساز شگردهای تازه ای برای پرداخت نکردن خسارت خواب و ارائه خودرو جایگزین به مشتریان در پیش گرفته اند.
 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو موضوعی است که روزنامه همشهری در شماره شنبه ششم شهریور در تیتر یک، به آن پرداخت و نوشت: با گذشت بیش از 3 ماه از ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، به نظر می رسد این قانون عملا در مرحله اجرا به بن بست خورده و شرکت های خودروساز شگردهای تازه ای برای پرداخت نکردن خسارت خواب و ارائه خودرو جایگزین به مشتریان در پیش گرفته اند.

این روزنامه با انتشار عنوان خداحافظ آقای رشیدی! آورد: داوود رشیدی پس از مدت ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری فراموشی، صبح روز جمعه 5 شهریور در 83 سالگی بر اثر ایست قلبی در منزل خود در تهران از دنیا رفت و با رفتن او تئاتر، سینما و تلویزیون ایران یکی از تحسین شده ترین ستون های بازیگری خود را از دست داد. او با نام شناسنامه ای داوود رشیدی زاده 25 تیر 1312 در تهران به دنیا آمد و از نخستین چهره هایی بود که همراه بزرگانی چون علی نصیریان، عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی و محمدعلی کشاورز روی صحنه تئاتر ایران به ویژه در تماشاخانه سنگلج رفت. او دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود و بازی در سینما را در 1350با «فرار از تله» جلال مقدم آغاز کرد. مرحوم رشیدی آخرین بار 5سال پیش در «اکباتان» مهرشاد کارخانی مقابل دوربین رفت.

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان هدف گذاری برای کسب مقام اول فولاد در منطقه، نوشت: پنجشنبه هفته گذشته در مراسمی با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت مرحله نخست مجتمع فولاد کویر دامغان در بخش احیا با تولید 120هزار تن شمش با استفاده از روش کوره افقی، با هدف افزایش تولید تا 3 ماه آینده به 300هزارتن، ظرفیت نهایی 500هزار تنی و اشتغال زایی 180نفر افتتاح شد. مرحله دوم این مجتمع که در آن برای نخستین بار احیای فولاد و تولید آهن اسنفجی و شمش بدون نیاز به واحد گندله سازی و با تغذیه از آهن اسنفجی و قراضه انجام و منجر به کاهش هزینه تمام شده تولید فولاد می شود، اکنون پیشرفت فیزیکی 57درصدی دارد. قرار است این مرحله تا 3ماه اول سال آینده به بهره برداری برسد و منجر به ایجاد اشتغال برای 350نفر شود.

پیشرفت متروی تهران دوشادوش شهرهای جهان؛ عنوان دیگر این روزنامه به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: متــــرو از آن دست حمل ونقل های درون شهری محسوب می شود که همواره با ظرفیت شگفت انگیزش، کمک بزرگی به جابه جایی شهروندان می کند. حالا اگر این مترو قرار باشد به کمک کلانشهری چون تهران بیاید، می تواند به آسانی موجب توسعه زیرساخت های تردد شهری شود. این همان نکته ای بود که هفته پیش در گزارش نشریه بین المللی اکونومیست به آن اشاره شده بود. متروی تهران طی این 11سال از نظر جابه جایی روزانه پنج برابر شده و از 660هزار نفر مسافر روزانه به 3.8میلیون رسیده است. 

اتحادیه بین المللی حمل ونقل عمومی(UITP) در گزارش های مقایسه ای سال های اخیر توسعه شبکه متروی پایتخت ایران را در تراز جهانی ارزیابی کرده است. به گزارش UITP تا پایان 2015، 523خط مترو در دنیا با طول 4900کیلومتر و تعداد 8981ایستگاه وجود داشته که سالانه حدود 47میلیارد مسافر را جابه جا می کند. این در حالی است که متروی ایران با اتکا به متروی تهران از نظر خطوط در حال بهره برداری در رتبه‎بندی جهانی در رتبه 15قرار دارد.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان اروپا در دام افراط گرایی، نوشت: با گذشت 3 روز از ماجرای برخورد پلیس فرانسه با زن مسلمانی که با پوشش اسلامی در ساحل شهر نیس حاضر شده بود، عکس العمل ها به آن همچنان ادامه دارد. دیروز دادگاه عالی فرانسه در پی شکایت گروهی از فعالان حقوق بشر علیه اقدام پلیس شهر نیس رای به توقف ممنوعیت حجاب در ساحل این شهر داد. شهرداری نیس پس از حمله تروریستی ماه گذشته یک جوان مراکشی الاصل در ساحل این شهر که 86 کشته برجا گذاشت، تصمیم گرفت پوشش اسلامی را در ساحل شهر ممنوع اعلام کند. رای دادگاه عالی فرانسه می تواند تکلیف اقدام مشابه در 30 شهر دیگر فرانسه را نیز مشخص کند. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «اخطار قایق های تندروی ایران به ناو آمریکایی در خلیج فارس»، «ظریف: آمریکا شریک سعودی در جنایت های یمن است»، «مسکن در مسیر خروج آرام از رکود»، «بازار دارو؛ از بحران تا آرامش» و «دودی که هلهله ها را برد!» را برجسته کرد.

روزنامه همشهری در ستون یادداشت و زیست بوم به ترتیب عنوان های «صف بندی های جدید در جنگ سوریه» به قلم نیلوفر قدیری دبیر گروه بین الملل، «در انتظار باز شدن گره کور بیمه زنان خانه دار» نوشته شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و «انتقال آب خزر با کدام توجیه؟» به قلم هادی کیادلیری رئیس دانشکده کشاورزی واحد علوم و تحقیقات را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: