کد خبر: ۸۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - 28 August 2016
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی افراد در داخل به دنبال بهانه ای برای تخریب دولت هستند، گفت: دولت یکی از ارکان اساسی نظام است، تخریب آن ضربه به پیکره نظام و انقلاب است.
 استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی افراد در داخل به دنبال بهانه ای برای تخریب دولت هستند، گفت: دولت یکی از ارکان اساسی نظام است، تخریب آن ضربه به پیکره نظام و انقلاب است.

به گزارش روز شنبه اداره روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سیدعلی اکبر پرویزی در شورای اداری شهرستان مرزی سربیشه، افزود: مردم، مرزی بین قوا قائل نیستند و اگر هر بخش از نظام چه قوه قضاییه، مجریه و مقننه دچار تضعیف شوند پیامدهای منفی آن کل نظام را در برخواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه همدلی و وحدت رمز پیروزی است، اظهارکرد: مسئولان استان و شهرستان اتمام پروژه ها با پیشرفت فیزیکی بالا را در اولویت کار قرار دهند و نیازهای فوری و ضروری مردم را نیز رفع کنند. 

وی با بیان اینکه اعتبار استانی پاسخگوی نیازهای توسعه منطقه نیست، گفت: خراسان جنوبی طرح های کلان ملی که ردیف اعتباری مشخص داشته باشد، نیست، مدیران تلاش کنند از سرفصل های بودجه ملی، سهم قابل توجهی را برای استان جذب کنند. 

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا علاوه بر طرح های ملی، تعداد پروژه ملی در بودجه سال 96خراسان جنوبی نیز پیش بینی شود ، گفت: نمایندگان مردم در مجلس نیز در این زمینه می توانند نقش مهمی ایفا کنند. 

پرویزی در ادامه با اشاره به تحصیل حدود 51 هزار دانشجو در خراسان جنوبی اضافه کرد: به جای توسعه فیزیکی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، باید رشته های تحصیلی در این مراکز توسعه یابد. 

وی از اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای ایجاد رشته های پزشکی و پیراپزشکی در برخی دانشکده های استان خبر داد و افزود: این اقدام در حوزه های دانشگاهی با توجه به ظرفیت های خوبی که در این زمینه در استان وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی با اشاره به آسفالت باقی مانده مسیر ارتباطی سربیشه - ماهیرود - استان فراه افغانستان، اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته، مقرر شد نیمی از منابع مالی مورد نیاز این طرح توسط طرف افغان تامین شود. 

وی به حضور استانداران هرات و فراه افغانستان در آینده نزدیک در بیرجند اشاره کرد و گفت: در مذاکره با استاندار هرات موضوع تامین سیمان مورد نیاز طرف افغان از جمله تعهداتی بود که از سوی استان داده شده است.

465کیلومتر از 920کیلو متر مرز ایران و افغانستان در حوزه استحفاظی خراسان جنوبی قرار دارد.
از 11استان این استان، زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان از شهرستان های مرزی خراسان جنوبی هستند.

پرویزی در ادامه به برخی اختلافها میان تعدادی از دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: اختلاف باید به نحو شایسته ای در درون دستگاه ها حل شود و دامنه آن به جامعه کشیده نشود. 
وی ادامه داد: در این صورت جامعه دچار تشویش شده و هزینه های اجتماعی و امنیتی فراوانی به نظام و دولت تحمیل خواهد کرد. 

سربیشه مرکز این شهرستان در فاصله 66 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد. 
خراسان جنوبی حدود 800هزار نفر جمعیت دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: