کد خبر: ۸۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - 26 August 2016
کارگردان فیلم «سایه‌های موازی» معتقد است که همزمانی اکران فیلم‌اش با «فروشنده»، باعث می‌شود تعداد سالن‌های کمتری را داشته باشند، چون بسیاری از سینماداران علاقه‌مند به اکران آخرین ساخته‌ی اصغر فرهادی هستند.

کارگردان فیلم «سایه‌های موازی» معتقد است که همزمانی اکران فیلم‌اش با «فروشنده»، باعث می‌شود تعداد سالن‌های کمتری را داشته باشند، چون بسیاری از سینماداران علاقه‌مند به اکران آخرین ساخته‌ی اصغر فرهادی هستند.

به گزارش ایسنا، فیلم ‌«سایه‌های موازی» به کارگردانی اصغر نعیمی که سال 93 تولید شده، قرار است از 10 شهریور و شاید هم 17 شهریور در سینماها به نمایش درآید و چند شبی است پخش تیزرهای تلویزیونی آن شروع شده است. این فیلم با بازی ابوالفضل پورعرب،‌ شهاب حسینی و سمیرا حسن‌پور درامی عاشقانه است که توسط علی و حسن توکل‌نیا هم تهیه‌ شده است.

اصغر نعیمی در گفت‌وگویی با ایسنا درباره‌ی انتخاب زمان اکران این فیلم گفت: فیلم «سایه‌های موازی» زمستان سال 93 فیلمبرداری شد و مراحل فنی و تدوین آن تا اوایل سال 94 ادامه داشت. بعد از آن هم مراحل دریافت پروانه نمایش طی شد و به این ترتیب به اکران در سال 95 رسیدیم.

او ادامه داد: به این ترتیب مترصد این بودم که فیلم را اکران کنم و البته از آنجا که موضوع اکران به عوامل متعددی بستگی دارد، از بین موقعیت‌های مختلفی که پیش آمد به نظر رسید اکران در این زمان موقعیت مناسبی باشد.

وی درباره‌ی همزمانی اکران «سایه‌های موازی» با فیلم «فروشنده» که شهاب حسینی هم بازیگر مشترک هر دو فیلم است، و میزان تاثیر آن بر فروش فیلم خود گفت: تنها تأثیر فیلم «فروشنده» این بوده که چون در گروه آزاد اکران می‌شود و فیلمی است که از نظر سینمادارها قوی محسوب می‌شود، همه علاقه‌مند به اکران آن هستند، به همین دلیل با محدودیت سالن سینما روبرو هستیم.

نعیمی افزود: معمولا هفت فیلم به طور همزمان اکران می‌شوند و یک فیلم می‌تواند در گروه آزاد نمایش داده شود. قبلا روال این طور بود که فیلم اکران شده در گروه آزاد به دلیل نداشتن سرگروه، سالن‌های زیادی را در اختیار نداشت، اما فیلم «فروشنده» کاملا شرایط متفاوتی دارد و اگر این فیلم در شرایط عادی اکران می‌شد و سرگروه داشت ما هم تعداد سینماهای بیشتر و بهتری را می‌توانستیم در اختیار بگیریم.

او همچنین درباره‌ی انتخاب بازیگران فیلم خود هم گفت: در این فیلم بازیگرانی را انتخاب کردیم که مردم نسبت به آن‌ها شناخت دارند، به خصوص شهاب حسینی و ابوالفضل پورعرب که از جانب مردم مقبول و پذیرفته شده‌ هستند. آقای پورعرب از آن دسته بازیگرانی است که یک نسل از او خاطره دارند و جزء بازیگران خاطره‌ساز سینما به حساب می‌آید. شهاب حسینی هم بازیگر موفق حال حاضر سینماست و فکر کردیم حضور این دو می‌تواند بدیع و برای مردم جالب باشد. در واقع احساس کردم بازی دو سوپراستار از دو نسل متفاوت می‌تواند جذاب باشد، چون آن‌ها پیش از این در مقابل یکدیگر بازی نکرده بودند.



وی یادآور شد:‌ زمانی که می‌خواستیم فیلم «سایه‌های موازی» را بسازیم، هفت، هشت سالی بود که ابوالفضل پورعرب بازی نداشت و فکر کردیم می‌تواند زمینه‌ای برای بازگشت او باشد. در آن زمان هنوز مجموعه «شهرزاد» هم پخش نشده بود و اصلا حلقه‌ی اتصال او به آن سریال، همکاری با شهاب حسینی در این فیلم بود. ضمن اینکه با توجه به نقش متفاوت‌اش در «سایه‌های موازی»، حضور غافلگیرکننده‌ای هم در فیلم دارد.

نعیمی در پایان درباره‌ی‌تاثیر موفقیت «شهرزاد» و جایزه جشنواره فیلم کن برای شهاب حسینی در استقبال عمومی از «سایه‌های موازی» گفت: امیدوارم این اتفاق بیفتد و این موفقیت‌ها در دیده شدن فیلم هم تأثیر بگذارد، هر چند به نظرم عامل تعیین کننده‌ی نهایی برای جذب تماشاگر خود فیلم است. با این حال بازیگری که مردم او را دوست داشته باشند در دیده شدن فیلم حتما تأثیر زیادی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، سیامک صفری، هوشنگ توکلی و حدیث فولادوند از دیگر بازیگران فیلم «سایه های موازی» هستند. همچنین سیامک مهماندوست (تدوین)، فرامرز ابوالصدق (صداگذاری)، ناصر چشم‌آذر (موسیقی)، حسن توکل‌نیا و علی توکل‌نیا (تهیه کننده) هم از عوامل دیگر این فیلم هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: