کد خبر: ۷۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - 23 August 2016
ترامپ پس از پافشاری یکساله خود بر موضوع اخراج مهاجران غیرقانونی از امریکا، روز گذشته در نشستی با تیم جدید مشاوران لاتین تبار خود خاطرنشان کرد که موضع او درباره مهاجران غیرقانونی هنوز نهایی نشده است.
روزنامه اعتماد در صفحه جهان نوشت: ترامپ پس از پافشاری یکساله خود بر موضوع اخراج مهاجران غیرقانونی از امریکا، روز گذشته در نشستی با تیم جدید مشاوران لاتین تبار خود خاطرنشان کرد که موضع او درباره مهاجران غیرقانونی هنوز نهایی نشده است.

در این گزارش که در شماره سه شنبه دوم شهریور 1395 خورشیدی منتشر شد، می خوانیم: دونالد ترامپ بنا دارد به هر نحو ممکن شرایط خود را در نظرسنجی ها بهبود ببخشد به گونه ای که حتی حاضر است از مواضع خود در قبال مهاجران کوتاه بیاید. ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا، درباره تصمیم ترامپ برای اخراج دسته جمعی ١١ میلیون مهاجر غیرقانونی از امریکا ابراز تردید کرد. 

به گفته منابع نزدیک به ستاد انتخاباتی نامزد جمهوریخواهان، ترامپ پس از پافشاری یکساله خود بر موضوع اخراج مهاجران غیرقانونی از امریکا، روز گذشته در نشستی با تیم جدید مشاوران لاتین تبار خود خاطرنشان کرد که موضع او درباره مهاجران غیرقانونی هنوز نهایی نشده است. این در حالی است که هرگونه تغییر در این خصوص یک عقب نشینی آشکار در یکی از مواضع انتخاباتی جنجالی وی به شمار می رود.

همچنین کلیان کانوی، مدیر جدید ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ که به تازگی جانشین پاول دانفورد شده است نیز در گفت وگو با سی ان ان با بیان اینکه موضع قطعی ترامپ درباره اخراج گسترده مهاجران غیرقانونی از امریکا هنوز قطعی نشده است، به مردم امریکا اطمینان داد نامزد انتخاباتی جمهوریخواهان با مهاجرانی که در میان آنها زندگی می کنند، برخورد انسانی و منصفانه ای خواهد داشت.

با این حال، جف سشنز، سناتور ایالت آلاباما که از مشاوران نزدیک ترامپ به شمار می رود یکشنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری سی بی اس اظهار داشت که نامزد انتخاباتی جمهوریخواهان در حال کشتی گرفتن با این موضوع است؛ اما هنوز موضع خود را در این باره تغییر نداده است.
وی در ادامه تصریح کرد: افرادی که به طور غیرقانونی به امریکا آمده اند بر خلاف قوانین امریکا رفتار کرده اند و باید از کشور اخراج شوند.

کارشناسان انتخاباتی نیز معتقدند که ستاد انتخاباتی ترامپ تنها به دنبال بهبود جایگاه نامزد جمهوریخواهان در نظرسنجی های انتخاباتی است. به اعتقاد این کارشناسان، مشاوران ترامپ قصد دارند مواضع جنجالی نامزد انتخاباتی خود را در آستانه انتخابات سراسری نوامبر به گونه ای اصلاح کنند که هم باعث جلب آرای رای دهندگان میانه رو شود و هم میلیون ها رای دهنده ای که تنها به دلیل مواضع افراطی ترامپ به حمایت از او پرداخته اند نیز همچنان به حمایت خود از او ادامه دهند.

ترامپ در رقابت های انتخاباتی امسال، علاوه بر آنکه بارها خواستار اخراج مهاجران غیرقانونی از امریکا شده است، تعابیر نژادپرستانه زیادی را نیز در سخنرانی های خود درباره مسلمانان و لاتین تبارها به کار برده است. وی سال گذشته خواستار احداث یک دیوار در مرز امریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران لاتین تبار به امریکا شد و همچنین، در اظهارنظر جنجالی دیگری که موجی از انتقاد را علیه او به همراه داشت، از لزوم ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا سخن گفت. 

با این وجود این موضوع را می توان یک قمار جدی برای ترامپ دانست. چرا که هواداران پرشور ترامپ که در یک سال گذشته او را همراهی کردند طرفدار نگاه تند ترامپ بودند و اظهارات او در خصوص مهاجرت باعث شد تا او بتواند از میان ١٧نامزد، پیروز رقابت درون حزبی شود. 

حالا اگر بخواهد این نگاه را تغییر دهد تا روی چیزی سرمایه گذاری کند که هنوز مشخص نیست چه تاثیری بر نتایج نهایی رای او دارد، می تواند باعث شود تا ترامپ هواداران واقعی خود را نیز از دست بدهد.

با این وجود جان پودستان، رییس کمپین هیلاری کلینتون در واکنش به مواضع جدید دونالد ترامپ گفت: به نظر نمی رسد که مواضع ترامپ تغییر کرده باشد. وی افزود که مواضع دونالد ترامپ در سیاست می تواند به بسیاری از خانواده ها صدمه وارد کند. 

چراکه مواضع ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی در سند نهایی کنوانسیون نهایی حزب جمهوریخواه نیز گنجانده شده است و طرح مهاجرت ترامپ مبنی بر اخراج ١٦ میلیون نفر از ایالات متحده نیز در دستور کار ترامپ قرار دارد.

گفتنی است رای دهندگان اسپانیایی حدود ١٢درصد از رای دهندگان امریکایی را تشکیل می دهد که به شدت از مواضع دونالد ترامپ در خصوص لاتین تبارها ناراحت هستند و از هم اکنون می توان گفت عدم تغییر رویکرد ترامپ می تواند شرایط را به طور کلی به ضرر او تغییر دهد.
*منبع: روزنامه اعتماد
برچسب ها: ترامپ ، مهاجران ، انتخابات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: