کد خبر: ۷۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - 23 August 2016
روند نزولی عرضه مسکن در چند سال اخیر و همچنین کاهش چندباره نرخ سود سپرده های بانکی در یک سال گذشته باعث شده تا بازار رهن و اجاره مسکن به ضرر مستاجران حرکت کند. هرچند مطابق آمارهای رسمی، نرخ اجاره بها در سال جاری نزدیک به 10 درصد افزایش یافته، اما با تغییر موازنه اجاره نسبت به ودیعه (رهن)، فشاری که به مستاجران وارد آمده، بیش از 10 درصد بوده است.
 روزنامه جام جم در شماره سه شنبه دوم شهریور در تیتر یک با اشاره به افزایش اجاره بها، نوشت: روند نزولی عرضه مسکن در چند سال اخیر و همچنین کاهش چندباره نرخ سود سپرده های بانکی در یک سال گذشته باعث شده تا بازار رهن و اجاره مسکن به ضرر مستاجران حرکت کند. هرچند مطابق آمارهای رسمی، نرخ اجاره بها در سال جاری نزدیک به 10 درصد افزایش یافته، اما با تغییر موازنه اجاره نسبت به ودیعه (رهن)، فشاری که به مستاجران وارد آمده، بیش از 10 درصد بوده است.

این روزنامه با انتشار عنوان بلیت بی بازگشت برای معتادان، می نویسد: معتادان خیابانی مدت هاست امان بریده اند، از مردمی که بناچار همسایه یکی از پاتوق ها شده اند، آنهایی که می ترسند معتادی متجاهر بلایی سرشان بیاورد و ناغافل دستبردی به اموالشان بزند، تا پلیس که کارش شده جمع کردن معتادان تابلو از سطح شهر، نه یکباره و دوباره که چند ده باره برای خیلی از معتادان تا مسئولان که همیشه نیش انتقاد به سمتشان می آید و پژواک نارضایتی های مردمی به سویشان می شتابد. طرح های ضربتی جمع آوری معتادان و طرح های ساماندهی مصرف کنندگان خیابانی مواد همه از این دغدغه ها آب می خورد، ضمن این که پاک شدن جامعه از حضور معتادان، انگ کم کاری مسئولان را نیز از بین می برد. پس تعجبی نیست که دیروز وقتی نشست مشترک دستگاه های مبارزه با موادمخدر با حضور مسئولان پنج استان جنوب و جنوب شرق کشور در تهران برگزار شد، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور آمار داد که در شهر تهران مقرر شده بود روزانه 500 معتاد خیابانی جمع شود، ولی این رقم به روزی 700 نفر رسیده است.

روزنامه جام جم با اشاره به عنوان گفت و گو با الهام حمیدی بازیگر سریال «روزهای بیقراری»، آورد: الهام حمیدی گرچه از آن دست بازیگران جوان است که در کارنامه هنری اش نقش های مثبت و خاکستری دیده می شود، اما همیشه تلاش کرده که همین نقش های مثبت هم به لحاظ شخصیت و مضمون متفاوت باشد. تنوع نقش های او در تلویزیون کم نیست و در این باره می توان به سریال «مسافری از هند» اشاره کرد که نقش دختری به نام پروانه را بازی می کرد که نامزدش در کشور هند به دختری دیگر دل می بندد. این بازیگر در سریال «زیر تیغ» نقش یک دختر دلسوز را برای خانواده ایفا می کرد که زندگی اش بعد از اتفاقی که برای پدرش می افتد، دستخوش ماجراهایی می شود. 

در سریال یوسف پیامبر نیز ایفاگر نقش آسنات، همسر مهربان یوسف بود. با الهام حمیدی درباره نقشش در این مجموعه به گفت وگو نشستیم. وی گفت: من همیشه سعی کرده ام هر یک از نقش هایم متفاوت از کارهای قبلی ام باشد. هم نقش جدی تجربه کرده ام و هم طنز. همان طور که تاکید کردم علاقه مندم نقش هایی را بازی کنم که برایم جذاب باشد. در غیر این صورت نمی پذیرم. ترجیح می دهم سطح کارهایی که انجام می دهم بالا باشد. ضمن این که نقش های خاکستری را دوست دارم، ولی نقش های مثبتی که بازی کردم صرفا مثبت مطلق نبوده اند.

این روزنامه با انتخاب عنوان پایان حکومت اپراتـورها، نوشت: ترابرد یا طرح انتقال شماره تلفن همراه بین اپراتورها، به کاربران این امکان را می دهد تا با حفظ شماره سیمکارت خود، از خدمات اپراتور دلخواه استفاده کنند. به این ترتیب اگر هزینه، کیفیت، تنوع خدمات و پوشش دهی اپراتوری مطلوب کاربر نباشد، کاربر می تواند بدون دغدغه و هزینه اضافی درخواست ترابرد به اپراتور دیگر را ثبت کند. 

زمزمه های آغاز این طرح از یک سال پیش آغاز شده بود و پس از تامین زیرساخت های مورد نیاز و دریافت مجوزهای مورد نیاز برای هر سه اپراتور (همراه اول، ایرانسل و رایتل)، از حدود هفت هفته پیش وارد فاز اجرایی و آغاز مرحله آزمایشی و از 31 مرداد به صورت رسمی آغاز شد. این در حالی است که این فناوری در جهان قدمتی بیش از 15 سال دارد و اکنون در بیش از 70 کشور چنین امکانی وجود دارد.

غزه قربانی رژیم های کودک کش، عنوان دیگر روزنامه جام جم به شمار می رود؛ در این مطلب می خوانیم: همزمان با چهل و هفتمین سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی، جنگنده های رژیم صهیونیستی یکشنبه شب 60 بار به مناطقی از غزه حمله کردند. حمله اخیر یک بار دیگر اثبات کرد هرچند سال ها از عمر رژیم کودک کش صهیونیستی می گذرد، اما در خلق و خوی این رژیم هیچ تغییری حاصل نشده است. جنگنده های رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه بامداد دیروز نیز مناطق مختلفی در غزه را بمباران کردند که در نتیجه آن شماری از شهروندان فلسطینی زخمی شدند. این جنگنده ها در شمال نوار غزه و در ارتفاعات پایین به پرواز درآمده اند و بالن های حرارتی شلیک کرده اند. صهیونیست ها مانند همیشه دلیل حملات وحشیانه خود را شلیک یک فروند موشک از نوارغزه به سمت شهرک سدروت عنوان کردند. گفته می شود هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی همچنان به طور گسترده در آسمان نوار غزه به پرواز درآمده اند. کارشناسان حملات اخیر را شدیدترین حملات به غزه از پایان جنگ 51 روزه تا کنون توصیف کرده اند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «آزمایش های ژنتیک؛ چرا؟» «غول های هوشمند در راه جاده ها»، «همنشینی با تلویزیون در اوقات فراغت» و «اتحاد فیلمسازان متعهد» را برجسته کرد و در ستون ویژه و یادداشت به ترتیب عنوان های «میز جامعه» به قلم جعفر بای جامعه شناس و استاد دانشگاه و «دریغ از لبخند روی سکو» نوشته سعید فائقی معاون پیشین سازمان تربیت بدنی و «تولید انبوه راه حل معضل مسکن» به قلم بیت الله ستاریان کارشناس مسکن را به چاپ رساند.
روزنامه جام جم در ضمیمه جام سیاست عنوان «پروژه تطهیر» و در ضمیمه جام ورزش عنوان «المپیکی ریو موفقیت یا ناکامی؟» را منتشر کرد.
برچسب ها: جام جم ، رهن ، اجاره مسکن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: