کد خبر: ۷۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - 23 August 2016
رییس جمهور دیروز واکنش صریح و انتقادآمیزی نسبت به لغو کنسرت ها در مشهد و موضع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اش گرفت.حسن روحانی با اشاره به حاشیه های ایجاد شده در مورد برگزاری کنسرت ها به صورت تلویحی از سخنان امام جمعه مشهد انتقاد کرد.
روزنامه اعتماد در شماره سه شنبه دوم شهریور در تیتر یک به بررسی سخنان رییس جمهوری درباره لغو کنسرت ها پرداخت و نوشت: رییس جمهور دیروز واکنش صریح و انتقادآمیزی نسبت به لغو کنسرت ها در مشهد و موضع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اش گرفت.حسن روحانی با اشاره به حاشیه های ایجاد شده در مورد برگزاری کنسرت ها به صورت تلویحی از سخنان امام جمعه مشهد انتقاد کرد.

این روزنامه با انتخاب عنوان برسر پیمان مان با مردم هستیم، در گفت وگو با محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت می نویسد: موضع دولت کاملا در رابطه با جریان های سیاسی، شفاف و روشن است. ضمن اینکه دولت با یک همکاری و هماهنگی با اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل در انتخابات ٩٢ و ٩٤ وارد عمل شد و در هردو هم موفق بود و این خود نشان می دهد که استمرار موفقیت با تحکیم همین ائتلاف ها انجام می شود. اما این را هم باید بگوییم که هیچگاه دکتر روحانی، برای برخورداری از ظرفیت اجتماعی و سیاسی از اصولگرایان معتدل هم خود را محروم نکرده بود کمااینکه کابینه ایشان هم معتدل است و می تواند معتدلین همه جناح های سیاسی را کنار هم قرار دهد. بقیه مسائل همه گمانه زنی است تاکنون هیچ تغییری در مواضع دولت به وجود نیامده است.من می توانم به این جمله رسا اکتفا کنم که دکتر روحانی بر سر پیمان خود با مردم همچنان هست.

روزنامه اعتماد با درج عنوان بسیاری از مشکلات میراث دولت های قبل و تحریم است، آورد: آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه التزام و تعهد به ارزش های انقلابی و الهی و پایبندی به احکام نورانی اسلام از سوی مسوولان، همواره مورد تاکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده است؛ به مسوولیت ها و وظایف بسیار سنگین دولت و دستگاه اجرایی نیز اشاره و تاکید کرد: 

همان گونه که در هفته قوه قضاییه در خصوص نقد و ارزیابی عملکرد دستگاه قضایی بر رعایت انصاف و توجه به کمبودها و کاستی های قوه قضاییه تاکید کردم؛ اکنون نیز در معیار و سطحی وسیع تر عرض می کنم که در ارزیابی عملکرد و تلاش های بی شایبه دولت باید جانب انصاف را رعایت کرد و مجموعه تلاش ها و خدمات دولت را در کنار کمبودها و مشکلاتی دید که البته بسیاری از آنها میراث دولت های قبل و حاصل تحریم های ظالمانه بوده است. در واقع میلیون ها خدمت از طریق وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی در طول سال، به مردم عزیز ارایه می شود. چشم بستن بر این خدمات، نوعی کفران نعمت است.

این روزنامه با انتشار عنوان نه به انشعاب و اختلاف، نوشت: جمعی از احزاب اصلاح طلب تصمیم گرفته اند تا کمیته ای تحت عنوان کمیته انتخابات تشکیل دهند و فعالیت های انتخاباتی خود را از این طریق ساماندهی کنند. این خبری بود که طی روز های گذشته حجت الاسلام رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی اعلام کرد. حمید قزوینی، عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام در خصوص این کمیته به «اعتماد» گفت: از قبل مساله تعامل، همکاری و انجام کارهای مشترک احزاب با یکدیگر مطرح بود. شورای هماهنگی در اکثر موارد این کار را انجام می داد. 

در همه ادوار این را داشتیم که چند حزب با هم نزدیک تر باشند و کار کنند. الان هم تعدادی از احزاب با هم کار مشترکی را تعریف کرده اند و طبیعی است که مفهوم آن جدا شدن و انشعاب و کار مستقل نیست. او درباره عضویت مجمع نیروهای خط امام در این کمیته گفت: با این کمیته انتخاباتی که حجت الاسلام منتجب نیا مسوولیتش را دارد همکاری می کنیم اما به شکل کلان ذیل شورای هماهنگی تعریف می شویم. این همکاری ها مشترک امر پرسابقه ای است. باید تلاش کنیم سوءتفاهم و اختلاف نظر کاهش یابد. 

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان خوشحالم در ایام تولد فرمانده فیدل در هاوانا هستم، می نویسد: محمدجواد ظریف روز دوشنبه برنامه کاری فشرده ای را در کوبا پشت سر گذاشت. او ابتدا در محل یادبود خوزه مارتی، رهبر جنبش استقلال کوبا حضور یافت و با اهدای تاج گل به وی ادای احترام کرد. سپس ظریف و هیات سیاسی همراه او از بخش های مختلف درون بنای یادبود دیدن کردند. چهارمین برنامه ظریف دیدار با همتای کوبایی اش در محل وزارت خارجه این کشور بود. رودریگز پاریلا، وزیر امور خارجه کوبا در دیدار با محمدجواد ظریف گفت: حضور شما در کوبا نشان از روابط بسیار عالی دو کشور است.در ادامه این نشست محمدجواد ظریف گفت:خوشحالم در ایام نودمین سالگرد فرمانده فیدل از کوبا دیدار می کنم.

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «ناکام اما موفق» را به قلم صادق زیباکلام اختصاص داد.
روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «پنج سینماگر ممنوع الفعالیت شدند»، «IPC در یک نگاه» و ««ال چاپوی ایران» دستگیر شد» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: