کد خبر: ۷۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - 22 August 2016
اگر حصار و خاکریز فرهنگی نباشد، همه چیز از دست می رود.» این مطلب بخشی از خبر یک روزنامه جام جم در شماره دوشنبه یکم شهریور به نقل از آیت الله خامنه ای در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران، است.
«رهبر انقلاب مساجد را «هسته مقاومت» بو یژه مقاومت فرهنگی برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر حصار و خاکریز فرهنگی نباشد، همه چیز از دست می رود.» این مطلب بخشی از خبر یک روزنامه جام جم در شماره دوشنبه یکم شهریور به نقل از آیت الله خامنه ای در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران، است.

این روزنامه با انتخاب عنوان جلسه غیرعلنی ایرادات علنی، نوشت: بررسی مصوبه اخیر دولت درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی بر مبنای ایرادات ارجاعی از جانب دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مهم ترین دستور کار دیروز مجلس بود که البته در جلسه ای غیرعلنی و سه ساعته به این موضوع پرداخته شد. آن طور که نمایندگان مجلس پس از جلسه غیرعلنی دیروز گفتند، تصمیم بر این شد که این مصوبه از سوی دولت دوباره اصلاح و ایرادهای ارجاعی دفتر رهبر معظم انقلاب نیز به طور کامل لحاظ شود؛ باید دید این بار اشکالات این قراردادها رفع می شود؟ بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس بعد از اتمام نشست غیرعلنی مجلس در خصوص قراردادهای جدید نفتی در جمع خبرنگاران، نتیجه این جلسه را این طور بیان کرد که قرار شد رئیس مجلس موارد اصلاحی مربوط به قراردادهای نفتی را به رئیس جمهور ارجاع دهد.

رونمایی از موتور«توربو جت» دیگر عنوان روزنامه جام جم محسوب می شود، در تشریح این مطلب می خوانیم: همزمان با 31 مرداد؛ روز صنعت دفاعی، رئیس جمهور از نخستین موتور توربو جت ملی هواپیما با نام «اوج» رونمایی کرد. موتور توربوجت ملی اوج یکی از پیچیده ترین محصولات هوایی است که بدون مشارکت خارجی تولید شده است. به گفته وزیر دفاع، با نهایی شدن ساخت این محصول علاوه بر قطع رشته های وابستگی به این گونه موتورهای هوایی، جمهوری اسلامی ایران در زمره هشت کشور صاحب دانش و طراحی و فناوری ساخت این دسته از موتورها قرار گرفته است. نخستین موتور توربوجت ملی اوج توانایی عملکرد پروازی تا ارتفاع 50 هزار پا را دارد و نیز مجهز به سامانه های متعددی است که در شرایط مختلف عملیاتی و محیطی از توانمندی بالایی برخوردار است و قابلیت نصب روی انواع پرنده های با وزن برخاست حداکثر ده تن را داراست.

این روزنامه با درج عنوان ایمنی گمشده بوستان ها، آورد: از هم تکرار شد، ناغافل و تلخ درتهران، حادثه را می گوییم. حادثه همین شنبه شب که گذشت، بر جان نوجوانی چنبره زد. علی 13 ساله در بوستان الغدیر؛ جان باخت، مثل فاطمه پنج ساله وقتی داخل آبنمای پارک، لای پره های پمپ آب فواره تکه تکه شد، مثل مادر و کودک چهارساله اش که در برازجان از چرخ و فلکی سقوط کردند، همانند پسر 12 ساله و دختر چهارساله ای که در دوسال پشت هم در یکی از بوستان های قم دچار برق گرفتگی شدند، شبیه آن پسر ده ساله در بوستانی در حاشیه بزرگراه نواب تهران که طعمه جریان برق شد، شبیه دو کودکی که آمدنشان به شهربازی گناباد به مرگ ختم شد و مرگ آن دو نفری که پیمانه عمرشان در شهربازی شورابیل اردبیل لبریز شد. ایمنی حلقه گمشده بوستان ها؛ این پیام مشترک همه این حوادث است؛ حوادثی که تعدادی از آنها رو می شود و بیشترشان در سکوت رخ می دهد و فراموش می شود.

«شورای صنفی اکران حامی سینما نیست!»، «عروسی خون در ترکیه»، «طبابت در پلان» و «مرجانه گلچین: با هتاکان فضای مجازی برخورد شود» از دیگر عنوان های صفحه نخست روزنامه جام جم است.

این روزنامه در ستون ویژه عنوان های «نقد و نظر» نوشته باقر ساروخانی استاد دانشگاه و «میز جامعه» به قلم اصغر محمدی فاضل کارشناس محیط زیست را برجسته کرد.
روزنامه جام جم همچنین در ستون یادداشت عنوان های «قدرت فرهنگی عامل استقلال و خودکفایی» به قلم بیژن نوباوه نماینده پیشین مجلس و «جام جم در جغرافیای آسیا» نوشته عباس ناصری طاهری مدیر کل امور بین الملل صداو سیما را انتشار داد.

روزنامه جام جم در ضمیمه چاردیواری عنوان «یک خرید عاشقانه» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: