کد خبر: ۷۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - 20 August 2016
بتازگی رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران در اظهار نظری قابل تامل عنوان کرد هم اکنون 80 هزار پزشک عمومی در کشور وجود دارد که 40 هزار نفر از آنها در حرفه خود فعالیت نمی کنند. این 40 هزار پزشک عمومی جدا مانده از طبابت ـ که عباس کامیابی به آنها اشاره می کند ـ همان شاگرد اول هایی هستند که با شب و روز درس خواندن و بیدار ماندن در رشته دلخواهشان قبول شده اند.
روزنامه جام جم در شماره شنبه 30 مرداد در تشریح تیتر یک، نوشت: بتازگی رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران در اظهار نظری قابل تامل عنوان کرد هم اکنون 80 هزار پزشک عمومی در کشور وجود دارد که 40 هزار نفر از آنها در حرفه خود فعالیت نمی کنند. این 40 هزار پزشک عمومی جدا مانده از طبابت ـ که عباس کامیابی به آنها اشاره می کند ـ همان شاگرد اول هایی هستند که با شب و روز درس خواندن و بیدار ماندن در رشته دلخواهشان قبول شده اند.

این روزنامه با درج عنوان رویای مثلث شوم رنگ باخت، آورد: پس از مدت ها موضع گیری واگرایانه از سوی برخی کشورهای کوچک منطقه و بازی آنها در چارچوب سیاست های آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان، تحولات اخیر نشان می دهد که ظاهرا مثلث شوم غربی ، عبری و عربی در حال رنگ باختن است. در همین راستا و در حالی که در روزهای اخیر شاهد تغییراتی در سیاست منطقه ای ترکیه بوده ایم اظهارات رئیس مجلس کویت نیز می تواند نشانه مثبتی باشد از واقع نگری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه. در این موضع گیری جدید، رئیس پارلمان کویت با اشاره به نقش و اهمیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه تأکید کرده که این کشور و کشورهای دیگر حاشیه خلیج فارس به برقراری روابط با ایران بر پایه حسن همجواری تمایل دارند. 

روزنامه جام جم با انتخاب عنوان اسکار، فرصتی برای رهایی یک اسطوره، نوشت: درحالی که 12 مهر، آخرین مهلت ارسال فیلم به آکادمی اسکار است و هنوز ترکیب 9 نفره هیات معرفی فیلم مشخص نشده، گمانه زنی ها و پیش بینی ها برای این که کدام فیلم، نماینده سینمای ایران در اسکار 2017 خواهد بود، آغاز شده است. در شرایطی که طیف خاصی در سینما و در رسانه ها از مدتی قبل، همه تمرکز خود را معطوف به اکران هرچه سریع تر فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی کرده اند تا با بهره گیری از جو رسانه ای و تحت تاثیر قرار دادن اعضای هیات معرفی فیلم، شانس ارسال این اثر را به اسکار بالا ببرند، خیلی ها نظر دیگری دارند و معتقدند، سینمای ایران در یک سال گذشته و در همین اکران امسال، فیلم هایی دارد که شایستگی بیشتری از «فروشنده» برای رقابت در اسکار دارند. با نگاهی دقیق به ساختار و مضمون این آثار و بررسی و مقایسه آنها با یکدیگر و بدون درنظر گرفتن نام و جایگاه و سوابق و افتخارات فیلمسازان به نظر می رسد، «ایستاده در غبار» به چند دلیل مهم، شایسته ترین نماینده امسال سینمای ایران برای معرفی به اسکار 2017 باشد.

کیمیاگری کیمیا، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: مبارزه دختر ایرانی با هوگو و کلاه آبی و با قامت بلندش که به 185 سانتی متر می رسد، ریشه در تاریخ حضور زنان ایرانی در المپیک دارد و با آن، یک مدال برنز به ارزش طلا گرفتیم. در روزهایی که کاروان ورزش ایران در دهکده المپیک روحیه و اعتماد به نفس خود را تا اندازه زیادی از دست داده بود و در فضای برآمده از احساس و اعتراض در پی راهی برای مدیریت بحران بود، این مدال دوباره ورزشکاران ایرانی را وجد آورد و روحیه شان را دوچندان کرد، زیرا جنس این مدال در تاریخ بی همتاست. از اشک های کیمیا علیزاده، تکواندوکار برنزی ایران پیدا بود که اتفاق نادری در ورزش ایران افتاده است. او نخستین مدال زنان ایران در تاریخ المپیک را بعد از 52 سال تقدیم به مردمش بویژه دختران ایرانی کرد.

روزنامه جام جم با انتخاب عنوان شورای فقهی بانک ها مشورتی یا کاربردی؟، آورد: بانک مرکزی از دو هفته پیش با انتشار متن نهایی پیش نویس لوایح «قانون بانک مرکزی» و «قانون بانکداری» ازهمه کارشناسان و محققان درخواست کرد، نظرها و دیدگاه های خود را برای رفع کاستی های احتمالی و تکمیل این لوایح در اختیار این بانک قرار دهند. بررسی کارشناسان نشان می دهد یکی از خلأهای لایحه قانون بانک مرکزی، عدم ارتقای سطح شورای فقهی از کمیته صرفا مشورتی فعلی به یک رکن اثرگذار در تصمیمات بانک مرکزی است. هدف از تشکیل این رکن جدید در بانک مرکزی، حصول اطمینان از انطباق مصوبات بانک مرکزی با موازین شرع انور اسلام و جلوگیری از ربوی شدن عملیات بانکی عنوان شده است.

این روزنامه یادداشت های «مدالی متعلق به همه بانوان ایران» و «استقبال ایران از تغییر نگاه منطقه ای» را به ترتیب به قلم لاله حاکمی نایب رییس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی و صادق ملکی کارشناس مسایل غرب آسیا متشر کرد.

روزنامه جام جم در نیم صفحه نخست عنوان های «برنامه کاری رهبر معظم انقلاب در یک روز»، «رضا حسین زاده: گویندگان خبر «تیک» ساعت می گیرند»، «این رزم عاشقانه ..» و «مهراوه شریفی نیا: نقش منفی بازی نکرده ام» را نیز به چاپ رساند.

این روزنامه در ضمیمه قاب کوچک عنوان «پرسه در هزار توی تاریخ» را برجسته کرد.
«نقد و نظر» عنوان ستون ویژه روزنامه جام جم در صفحه رادیو و تلویزیون است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: