کد خبر: ۷۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - 20 August 2016
کیمیا علیزاده با برد 5 بر صفر مقابل نیکیتا کلاسنویچ سوئدی نام خود را به عنوان اولین بانوی ایرانی که در المپیک صاحب مدال شد، در تاریخ ثبت کرد. وزارت ورزش و جوانان در پیامی، کسب مدال تاریخی کیمیا علیزاده را به او، خانواده محترمش و همه مردم ایران تبریک گفت.
روزنامه ابتکار در شماره شنبه 30 مرداد به نخستین مدال المپیکی بانوان ایران در المپیک اشاره کرد و نوشت: کیمیا علیزاده با برد 5 بر صفر مقابل نیکیتا کلاسنویچ سوئدی نام خود را به عنوان اولین بانوی ایرانی که در المپیک صاحب مدال شد، در تاریخ ثبت کرد. وزارت ورزش و جوانان در پیامی، کسب مدال تاریخی کیمیا علیزاده را به او، خانواده محترمش و همه مردم ایران تبریک گفت.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان جدایی اعتدال و اصلاحات به زیان روحانی، اختصاص داد و می نویسد: این روزها برخی رسانه های منتقد دولت و اصلاح طلبان به جریان سازی با هدف کاهش موفقیت روحانی در انتخابات آتی پرداخته اند. آنها با نگرانی از تکرار وحدت اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در سال 96 که پیروزی رئیس دولت تدبیر و امید را در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری رقم زد و البته تکرار موفق آن در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی سعی دارند از هر روشی برای برهم زدن این اتحاد استفاده کنند. اخیرا خبرهای مختلفی شنیده می شود که دولت برای به کارگیری افراد در سمت های کلیدی از اصلاح طلبان استفاده نمی کند و یا حامیان دولت در مجلس، در پیگیری امور، با اصلاح طلبان مشورت ندارند. فارغ از اینکه این موضوع درست است یا خیر، این نوع اختلاف افکنی بین دولت و اصلاح طلبان و مضراتی که می تواند برای سرنوشت رئیس این دولت در دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه داشته باشد. 

روزنامه ابتکار با اشاره به عنوان لایحه جامع علیه رسانه؟ آورد: این روزها بار دیگر بحث ها بر سر لایحه جامع رسانه همگانی بالا گرفته است. دلیل آن هم این بوده که در آستانه روز خبرنگار، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارائه لایحه مربوطه به دولت ظرف چند روز آینده خبر داد. اگر چه تلاش های بسیاری برای به دست آوردن نسخه نهایی پیش نویس این لایحه پیش از ارسال به مجلس از سوی خبرنگار «ابتکار» انجام شد اما پس از چند هفته انتظار در نهایت گفته شد که طرح همانی است که سال 1392 از سوی رسانه ها منتشر شده و این عجیب به نظر می رسید چطور طرحی پس از سه سال از تهیه آن علیرغم اعتراض های بسیاری که به آن شده، تغییری نکرده باشد. در نهایت روابط عمومی معاونت مطبوعاتی اعلام کرد که فایل پیش نویس لایحه را در اختیار روزنامه قرار نمی دهد. اگر چه یکی از رسانه ها در روزهای گذشته گزارش مفصلی درباره اشکالاتی که روزنامه نگاران و اهالی رسانه به این لایحه گرفتند منتشر کرد با این حال، واکنش معاونت مطبوعاتی نشان داد که همچنان اراده ای راسخ برای تغییر در پیش نویس این لایحه در نظر گرفته نشده است.

این روزنامه با انتخاب عنوان رابطه با آمریکا تابو نیست، نوشت: علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گردهمایی حامیان دولت تدبیر و امید در استان زنجان بر لزوم استفاده بهینه از فرصت برجام به نفع کشور تاکید کرد و گفت: کشور در حد توان باید از برجام و حضور اوباما به عنوان رئیس جمهوری امریکا بهره ببرد چرا که معلوم نیست این فرصت یکبار دیگر تکرار شود. مطهری با اشاره به تابو شدن موضوع رابطه با امریکا و تصور موجود مبنی بر از بین رفتن انقلاب در صورت برقراری رابطه با امریکا ادامه داد: می توان با پایبندی بر اصول و ارزش های انقلاب با آمریکا هم رابطه داشت کما اینکه اگر با امریکا رابطه داشتیم خیلی از مشکلات بانکی حل می شد. نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع رابطه با آمریکا نباید منجر به فراموش شدن آرمان های انقلاب شود، خاطرنشان کرد: رابطه با آمریکا تابو نیست و این امر یک فرضیه اشتباه است؛ چرا که انقلاب اسلامی زمانی به خطر می افتد که ما از آرمان های خود دست بکشیم.

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان سینما در مرز 90 میلیارد تومان، نوشت: علی سرتیپی مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره فروش سینمای ایران تا پایان مردادماه گفت: با توجه به فروش خوب فیلم های سینمایی و اقبال مخاطبین ظرف چند روز آینده ( تا پایان مردادماه ) فروش سینمای ایران بیش از 90 میلیارد تومان خواهد بود. «لانتوری» صدر جدول فروش این هفته را به خود اختصاص داد. براین اساس درجدول فروش این هفته سینماتیکت (20 تا 27 مرداد) فیلم «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان با بازی نوید محمدزاده، باران کوثری، مریم پالیزبان و ... با فروشی معادل 948892000 تومان صدر جدول را به خود اختصاص داد. فیلم های «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی با فروش544809000 تومان و «زاپاس» به کارگردانی بروز نیک نژاد با فروش 405053000 تومان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم جدول فروش هفتگی سینماتیکت جای گرفتند. همچنین فیلم های «ناردون»، «دختر» و «دراکولا» بر اساس این آماربه ترتیب جایگاه چهار تا شش جدول فروش این هفته را به خود اختصاص دادند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «سیاه نمایی غیرکارشناسانه علیه قراردادهای نفتی» «بی عدالتی کیفی»، « ایران امن ترین کشور منطقه برای سرمایه گذاری است» و «محمدجواد ظریف: در کمیسیون مشترک بعدی برجام بد عهدی آمریکا بررسی می شود» را برجسته کرد و در ستون سرمقاله عنوان «بازنده بازیهای احمدی نژاد!؟» به قلم محمدعلی وکیلی را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: