کد خبر: ۷۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - 18 August 2016
علی مطهری روز گذشته در گفت وگو با خبرگزاری ایلنا، به بیان نکاتی جدید درباره موضوع حصر پرداخت و در واکنش به سخنان اخیر باهنر که گفته بود محصوران درصورت رفع حصر ایجاد مشکل می کنند و بهترین وضعیت ادامه حصر است، از ردوبدل شدن پیام هایی بین خود و میرحسین موسوی خبر داد. مطهری همچنین گفت که پایان حصر به نفع ایجاد وحدت ملی است.
 روزنامه شرق در شماره پنجشنبه 28 مرداد در تشریح تیتر یک، نوشت: علی مطهری روز گذشته در گفت وگو با خبرگزاری ایلنا، به بیان نکاتی جدید درباره موضوع حصر پرداخت و در واکنش به سخنان اخیر باهنر که گفته بود محصوران درصورت رفع حصر ایجاد مشکل می کنند و بهترین وضعیت ادامه حصر است، از ردوبدل شدن پیام هایی بین خود و میرحسین موسوی خبر داد. مطهری همچنین گفت که پایان حصر به نفع ایجاد وحدت ملی است.

این روزنامه با انتشار عنوان چوب به دستان کودتا، آورد: شعبان جعفری (معروف به شعبان بی مخ) یکی از دوست داران خاندان پهلوی به ویژه محمدرضا بود که بعد از حادثه ٢٨ مرداد بیشتر شناخته شد. شعبان یک بار توسط «عزت شاهی» تا آستانه مرگ پیش رفت؛ اما توانست جان سالم به در برد. او بعد از انقلاب از ایران گریخت و تا پایان عمر در شهر لس آنجلس آمریکا زندگی می کرد. براساس اسناد ساواک در جلسه ای به تاریخ ١/٧/٤٤ آمده است: «علی امینی از شعبان جعفری تعریف کرده و افزوده این مرد نمونه شاه دوستی و وطن پرستی است و نوحه دانی خطاب به دکتر امینی اظهار داشته شعبان بی مخ را می فرمایید و امینی پاسخ داده از همه بامخ تر است و خدمتی که او به مملکت می کند من و شما نمی کنیم، وجود این قبیل اشخاص برای مملکت لازم می باشد». یکی از ویژگی های حکومت داری خاندان پهلوی، اتکای آنها به جمعیت اراذل واوباش و به اصطلاح لمپن ها بود.

روزنامه شرق با انتخاب عنوان هیچ کس حق ندارد برای خود سیاست تعیین کند، نوشت: رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفت وگو با سایت تابناک با اشاره به تخریب هایی که علیه دولت صورت می گیرد، گفت: شما ببینید یک مرتبه تریبون های نماز جمعه بسیج می شوند علیه رئیس جمهور و وزیر و مسئولان و شروع می کنند به تخریب کردن؛ با چه مجوزی؟ آنها مجوز شرعی و قانونی ندارند. ضمن اینکه من بارها گفته ام در تریبون های مقدس باید حرف های مقدس و الهی و مردمی زده شود. وقتی خطیب جمعه دو خطبه می خواند، این دو خطبه به جای دو رکعت نماز است. معلوم است که توهین و تخریب و هتاکی کردن نماز را باطل می کند؛ اما ما می بینیم بعضی از این آقایان با جرئت و جسارت این کار را انجام می دهند. 

تریبون های دیگر هم همین طور، مجلس و روزنامه و سایت و هر تریبونی که فرد در اختیار دارد، باید حرمت تریبون و جامعه را حفظ کند. منتجب نیا اضافه کرد: وانگهی یک امام جمعه که حق ندارد این گونه برای خودش سیاست طرح و اعمال کند و حالا چون توانایی دارد و قدرت زیادی در آن استان پیدا کرده است، هرچه می خواهد اعلام و اعمال کند. 

این روزنامه با درج عنوان الگوی حقوق بشری کارآمدتر است، آورد: عمادالدین باقی، فعال حقوق بشر و از بنیان گذاران کانون صلح جویان ایران در گفت و گویی اظهار داشت: درحال حاضر در میان الگوهای فکری موجود، الگوی حقوق بشر به چند دلیل بهترین و کارآمدترین است. یکی اینکه اتفاقا برعکس آنچه شما گفتید آنچه مدنظر حقوق بشر است، Human است. دیگر اینکه غیرایدئولوژیک است و اصلا به همین خاطر است که جهانی شده؛ چون به محض اینکه ایدئولوژیک می شد،

 پذیرش جهانی اش را از دست می داد و در چنبره ستیزه ها و اختلافات آیینی قربانی می شد. ایدئولوژی برای همه چیز از تاریخ، اقتصاد و سیاست تا شئون زندگی فردی، نسخه می پیچد؛ اما حقوق بشر حداقل گراست و کف حقوق انسانی را بیان می کند نه سقف آن را. حقوق بشر وقتی از انسان حرف می زند، می گوید انسان باید حداقل هایی را که برای زیست انسانی اش نیاز است مثل شغل، مسکن، اوقات فراغت، حق انتخاب و... داشته باشد. با این حال همان طور که گفتم نیاز است پارادایم حقوق بشر به جنبه های فرهنگی بیشتر بپردازد.

روزنامه شرق همچنین در نیم صفحه نخست به نشر عنوان های «اخطار قانون اساسی؛ پاسخ لاریجانی»، «رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی: چندین دادستان و قاضی روی پرونده کیارستمی کار می کنند»، «حمایت ستاره ها از بهداد» و «مدیرعامل «فارس»: قبول ندارم فروش نفت ما به صفر می رسید/ مدیر مسئول «شرق»: زنجانی محصول فضای پیش از برجام است» پرداخت.
برچسب ها: مطهری ، باهنر ، شرق ، حصر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: