کد خبر: ۷۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - 16 August 2016
طرح های مذکور که با سرمایه گذاری بیش از 50 هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسند برای 9 هزار نفر بصورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد می کنند.
 روزنامه اطلاعات در شماره سه شنبه 26 مرداد در تشریح تیتر یک، نوشت: 155 طرح بزرگ صنعتی و معدنی ظرف 15 روز آینده به مناسبت هفته دولت در کشور به بهره برداری خواهد رسید. منوچهر طاهایی سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دیروز در جمع خبرنگاران ضمن تشریح این طرح ها گفت: طرح های مذکور که با سرمایه گذاری بیش از 50 هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسند برای 9 هزار نفر بصورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد می کنند.

این روزنامه با اشاره به عنوان روایت دیدار شمس و مولانا در نمایش «شمس پرنده»، آورد: آهنگساز نمایش «شمس پرنده» با اشاره به تجربه ساخت موسیقی این اثر از تلاش برای تولید یک موسیقی متفاوت مبتنی بر فضای مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد سخن گفت. ابراهیم اثباتی آهنگساز نمایش «شمس پرنده» که این روزها به کارگردانی پری صابری در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد میزبان علاقه مندان موسیقی و تئاتر است با اشاره به تفاوت هایی که ساخت موسیقی این اثر با اجرای چند سال گذشته دارد، توضیح داد: این نمایش چندین سال پیش هم در تالار وحدت روی صحنه رفته بود و ما توجه داشتیم که با در نظر گرفتن کیفیت اجرای قبل، اثری را تولید کنیم که بتواند متناسب با فضای فیزیکی کاخ سعد آباد و اتمسفر موجود برای مخاطب قابل استفاده باشد. موسیقی نمایش «شمس پرنده» بر اساس موسیقی کلاسیک، موسیقی مقامی و حس و حال اشعار مولانا نوشته شده است که در اجرای جدید کوشش کرده ایم با اضافه کردن چند ساز جدید فضای متفاوت تری را برای مخاطب ایجاد کنیم.

رئیس جمهوری: هیچ کس حق ندارد بذر یأس در کشور بپاشد، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: رئیس جمهوری در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویر احمد، دستاوردهای دولت را نتیجه حضور مردم و رهنمودهای رهبری برشمرد و تاکید کرد که تقویت اعتماد مردم و امید به آینده، یک وظیفه ملی است. حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه که روز دوشنبه در یاسوج برگزار شد، به مشکلات بانک ها اشاره کرد و ادامه داد: بانک ها باید فعالتر شوند و ما موظف هستیم به بانک ها کمک کنیم و فضای مطلوبتری برای فعالیت آنها به وجود آوریم. رئیس جمهوری با بیان اینکه اساس، امید است و ما ملت و رهبری قوی داریم، گفت: باید با شجاعت و شهامت وارد میدان شویم و هیچکس حق ندارد بذر یأس در کشور بپاشد .

این روزنامه با انتخاب عنوان 300 هزار خانه خالی از سکنه در تهران وجود دارد، می نویسد: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حال حاضر در تهران 300 هزار خانه خالی از سکنه وجود دارد، گفت: سقف وام 80 میلیونی مسکن افزایش نمی یابد چرا که باید به فکر بازپرداخت تسهیلات هم باشیم. به گزارش فارس، عباس آخوندی در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش صدور پروانه ساختمانی آیا احتمال اینکه سیستم تقاضا و عرضه مسکن به هم بریزد و احتمال افزایش قیمت مسکن وجود دارد، گفت: مجموعه صدور پروانه های ساختمانی و واحدهای خالی از سکنه را اگر در نظر بگیرید فعلا هنوز در مرحله عرضه با مشکل مواجه نیستیم و در تهران 300 هزار واحد خالی از سکنه داریم که امکان عرضه وجود دارد.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان 80 درصد مردم توانایی مراجعه به مطب های خصوصی دندانپزشکی را ندارند، نوشت: قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت به دنبال تقویت سیستم های کاهش آسیب و توسعه این مراکز در کشور است، اعتیاد را چهارمین بار بیماری ها در کشور خواند. دکتر ایرج حریرچی در نشستی خبری با بیان اینکه به طور متوسط هزینه های مربوط به دندانپزشکی 10 الی 12 درصد کل هزینه های این حوزه را تشکیل می دهد، گفت: بنابراین راه اصلی کاهش هزینه های دندانپزشکی پیشگیری و بعد از آن فراهم کردن خدمات مناسب و متناسب با استطاعت مردم است. در حال حاضر بیش از 80 درصد مردم با سطوح قیمت فعلی توانایی مراجعه به مطب های دندانپزشکی را ندارند . وی افزود: در عین حال قدم دیگر این است که باید حوزه دندانپزشکی برخی بیمه ها به صورت مستقل وارد شوند. البته ما بر کیفیت مواد دندانپزشکی هم نظارت می کنیم، اما اگر ما بتوانیم خدمات قابل توجهی را در این حوزه ارائه و بیمه ها را هم درگیر کنیم، مشکلات این حوزه حل می شود و می توان موفقیت های بسیاری همانند حذف پرداخت های غیرقانونی در این حوزه کسب کرد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «نیروهای پیشمرگه عراق به دروازه های موصل رسیدند»، «110 پرونده تصرف غیرقانونی اراضی تشکیل شده است» و «20 کشته و زخمی در حمله عربستان به بیمارستان پزشکان بدون مرز یمن» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: