کد خبر: ۷۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - 15 August 2016
بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری، سازمان جنگل ها خود را ملزم به حفاظت از عرصه های جنگلی می داند و برای بازگرداندن این بخش از جنگل که جزو انفال است، از تمام ظرفیت های خود استفاده خواهد کرد.
 سخنان رییس سازمان جنگل ها و مراتع کشور درخصوص واگذاری 5 هزار هکتار جنگل هیرکانی در جنوب ساری در منطقه آقمشهد موضوعی است که روزنامه همشهری در شماره دوشنبه 25 مرداد به آن پرداخت و از قول خداکرم جلالی نوشت: بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری، سازمان جنگل ها خود را ملزم به حفاظت از عرصه های جنگلی می داند و برای بازگرداندن این بخش از جنگل که جزو انفال است، از تمام ظرفیت های خود استفاده خواهد کرد.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان روحانی: به آمریکا بدبین هستیم اختصاص داد و آورد: استان کهگیلویه و بویر احمد مقصد سی امین سفر استانی رئیس جمهور بود. رئیس جمهور با استقبال مردم به اجتماع عمومی مردم یاسوج در استادیوم تختی پیوست و در جمع آنان با تاکید بر اینکه ما به برجام خوشبین بوده اما به آمریکا بدبین هستیم، گفت: خوشبینی به برجام به معنای خوشبینی به ابرقدرت ها نیست. روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایستادگی ملت ایران در برابر قدرت های بزرگ و افتخار آفرینی دیپلمات های کشور در به ثمر رسیدن مذاکرات هسته ای و اجرای برجام، اظهار داشت: امروز صهیونیست ها و یک یا 2 کشور کودک صفت در جنوب کشور از این پیروزی ملت ناراحت و عصبانی هستند، اما ملت ایران با ایستادگی، وحدت، اتحاد و همچنین پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توانست پیروزی بزرگ سیاسی و تاریخی را به ارمغان آورد تا شرایط اقتصاد و رشد اقتصادی آماده شود. 

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان پرونده های درخت کشی در حسرت یک رای، نوشت: موضوع باغات شهری تهران و بی توجهی نهادهای دیگر در همراهی با مدیریت شهری برای حفظ آنها، در جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران مطرح شد. یکی از اعضای شورای شهر تهران درهمین رابطه موضوع مهمی را درخصوص حفظ باغات مطرح کرد که مدت هاست مورد نظر مدیریت شهری و شهروندان است. اینطور که محمدمهدی تندگویان گفت متأسفانه باوجود پیگیری ها و رسیدگی به تخلفات قطع درختان و تخریب باغات هنوز یک رأی هم از دادگاه صادر نشده است. در رابطه با موضوعی که این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورا بدان اشاره کرد می توان آتش سوزی حدودا یک سال پیش در باغ ازگل تهران را مثال زد. چند صد درخت این باغ که در اختیار سازمان اوقاف شمیرانات است، شهریور سال گذشته در آتش سوخت و سرانجام مشخص شد که حریق رخ داده عمدی بوده است.

رقابتی شدن بازر خودرو در دست انداز؛ عنوان دیگر این روزنامه به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: شکل گیری بازاری رقابتی برای تولید و عرضه خودروهای کیفی و متناسب با نیاز مشتریان، با گذشت بیش از 5 دهه از عمر صنعت خودرو از مهم ترین گلایه های مصرف کنندگان است. با ابلاغ قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، ایجاد شورا و مرکز ملی رقابت برای تسهیل رقابت و جلوگیری از ایجاد انحصار توسط بنگاه های اقتصادی مانند صنایع خودروسازی کشور پیش بینی شده اما فعالیت انحصاری 2 خودروساز بزرگ کشور، ضعف شورای رقابت در تسهیل و ایجاد بازارهای رقابتی و نظام تعرفه ای و دخالت ها و حمایت های دولت و مدیران دولتی از خودروسازان موجب شده تا هنوز هم تولید و عرضه خودرو در کشورمان از مصادیق بازارهای انحصاری باشد که هزینه این شیوه نادرست تولید و عرضه به مصرف کنندگان ایرانی با خرید خودروهای گران و بی کیفیت تحمیل می شود.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان وعده رتبه بندی 40 هزار نیروی خدماتی آموزش و پرورش، نوشت: در روزهایی که زمزمه های استیضاح مجدد اصغر فانی، دوباره جدی شده و در شرایطی که نارضایتی از شیوه اجرای طرح رتبه بندی، یکی از مهم ترین علل نارضایتی فرهنگیان است، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از تلاش برای اعمال طرح ربته بندی در مورد 40 هزار نیروی خدماتی آموزش و پرورش خبر داد. فانی در پاسخ به این پرسش که در طرح رتبه بندی چه تعداد از معلمان باقی مانده اند، گفت: «رتبه بندی شغل حدود 40 هزار نفر از همکاران انجام نشد و در حال پیگیری هستیم تا از طریق سازمان مدیریت این موضوع به نتیجه برسد و از خجالت این همکاران در بیاییم.»

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «خروج هواپیما از باند مهرآباد را به تعطیلی کشاند»، «تعرفه صدور گذرنامه گران نشد»، «سهم 1.5 درصدی نفت از رشد 4.4 درصدی اقتصاد»، «پا به پای پاوه...»، «تحلیلی از سلیمی نمین درباره انتشار سخنان آیت الله منتظری» و «آخر رستم و سهراب خوش بود» را برجسته کرد و در ستون نظر عنوان «نقش شبکه های مجازی در اختلالات نوجوانی» به قلم مژگان خادمی روانپزشک را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: