کد خبر: ۷۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - 15 August 2016
اقدامی که سال هاست در کشورهای دیگر اجرا می شود و در فرهنگ سازی علیه قاچاق کالا تاثیر فراوانی داشته است.» این مطلب بخشی از خبر نخست روزنامه جام جم در شماره دوشنبه 25 مرداد را به خود اختصاص داد.
 « بنابر اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار است طی روزهای آینده، 13 خودروی پورشه و بنز قاچاق در مراسمی نمادین امحا شود؛ اقدامی که سال هاست در کشورهای دیگر اجرا می شود و در فرهنگ سازی علیه قاچاق کالا تاثیر فراوانی داشته است.» این مطلب بخشی از خبر نخست روزنامه جام جم در شماره دوشنبه 25 مرداد را به خود اختصاص داد.

این روزنامه با انتخاب عنوان تجارت دود در فضای مجازی، نوشت: خوب که بو بکشید فضای مجازی بوی دود می دهد؛ سایت های اینترنتی، شبکه های اجتماعی، کانال های تلگرامی. نه نیاز است برای خرید سیگار، توتون و تنباکو به دکه و مغازه بروید، نه شرم کنید اگر سن و سالی ندارید و می خواهید یواشکی کامی بگیرید. این خدمت تازه قاچاقچیان و متخلفان است که فاصله مردم با محصولات دخانی و ملزوماتش را آن قدر کم کرده اند که مغازه سیگارفروشی و فروشنده های پیپ و فندک و ده ها خرت و پرت دیگر را آورده اند بیخ گوش ما، توی گوشی های تلفن همراه و در کانال های رنگارنگ شبکه های اجتماعی که بی مرز، آدم ها را مسخ و دنباله رو می کنند. 

روزنامه جام جم با انتشار عنوان ربات های خبـرنگــار در المپیـک ریـو، آورد: اگر در گذشته فناوری های جدید جایگزین بسیاری از مشاغل خدماتی شدند، امروز هوش مصنوعی در رقابت با شغل های پویا و حرفه ای قرار گرفته است. پیشرفت هوش مصنوعی می تواند در آینده درصد قابل توجهی از صاحبان مشاغل را تهدید کند. پیش بینی می شود تا سال 1414 شمسی/ 2035 میلادی، 50 درصد شغل هایی که در دنیای هوش مصنوعی معادلی برای آنها وجود دارد، از میان بروند. ایده استفاده از هوش مصنوعی اخبار ساده و مفیدی را به مخاطب انتقال می دهد. ربات های خبرنگار می توانند در زمان بسیار کوتاهی نتایج و امتیازهای ورزشکاران را در مسابقات المپیک گزارش کنند. در نگاه نخست به نظر می رسد این ربات ها جای خبرنگاران را می گیرند، اما استفاده از این ربات ها زمان بیشتری به خبرنگاران می دهد تا اخبار جالب و گزارش های پیچیده بعد از بازی را با کیفیت بهتری ارائه کنند.

انتصابات جدید در سازمان صداوسیما، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: عبدالعلی علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما در حکمی، مجید آخوندی را به سمت معاون سیاسی این سازمان منصوب کرد. رئیس رسانه ملی در این حکم همچنین از تلاش ها، زحمات ارزشمند و خدمات متعهدانه پیمان جبلی در مدت تصدی معاونت سیاسی تقدیر و تشکر کرد و در حکمی دیگر وی را به سمت «معاون برون مرزی سازمان صداوسیما» منصوب کرد. 

روزنامه جام جم با درج عنوان رئیس جمهور: به آمریکا بدبین هستیم، نوشت: رئیس جمهور با بیان این که برجام برای به حرکت در آوردن شرایط اقتصادی کشور بود تا ملت بزرگ و دانشمندان ایران بتوانند برای ایران رونق اقتصادی ایجاد کنند، افزود: خوشبینی به برجام به معنای خوشبینی به ابرقدرت ها نیست، ما به برجام خوشبین بوده اما به آمریکا بدبین هستیم. حسن روحانی طی سخنانی در سی امین سفر استانی دولت در جمع مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این که ایرانیان با اتحاد، اطاعت از رهبری و حمایت از دولت به دنیا ثابت کردند که کسی قادر به تحمیل و تحریم ایران اسلامی نیست، گفت: باوجود سختی ها و فشارها و با همراهی مردم گام به گام پیش رفته ایم و تازه ترین آمارها نشان می دهد رشد اقتصادی کشور در سه ماهه نخست امسال به 4.4 درصد رسیده است.

این روزنامه یادداشت های «نشانه های ناکامی درسرمایه داری نمایان شد» و «تکدی گری؛ آسیب جدی حاشیه نشینی» را به ترتیب به قلم علی بیگدلی استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل بین الملل و احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس منتشر کرد.

روزنامه جام جم در نیم صفحه نخست عنوان های «تکدی گری فرزند حاشیه نشینی»، «ثبت ملی 6 تکه مشهدی» و «علی شمخانی: امنیت پایدار در مرزها خط قرمز ایران» را نیز به چاپ رساند.
این روزنامه در ضمیمه چاردیواری عنوان «زنان در محیط های قضایی» را برجسته کرد.
«مُفسّر»، «نقد و نظر»، «جام جهان نما» و «میز جامعه» عنوان ستون های ویژه روزنامه جام جم در صفحه های داخلی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: