کد خبر: ۷۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - 14 August 2016
نمی توان با مماشات و نوازش غده سرطانی اقتصاد را درمان کرد. جراحی غده سرطانی اقتصاد با خونریزی همراه است. باید در زمینه برخورد با این گروه قاطعیت و جدیت نشان داد وگرنه «آش همان آش است و کاسه همان کاسه.
روزنامه آرمان در شماره شنبه 23 مرداد در تشریح تیتر یک، با انتشار گفت وگویی با تئوریسین اقتصاد بازار آزاد نوشت:نمی توان با مماشات و نوازش غده سرطانی اقتصاد را درمان کرد. جراحی غده سرطانی اقتصاد با خونریزی همراه است. باید در زمینه برخورد با این گروه قاطعیت و جدیت نشان داد وگرنه «آش همان آش است و کاسه همان کاسه.

این روزنامه با اشاره به عنوان پشت پرده ردصلاحیت سازی روحانی!، آورد: روحانی ردصلاحیت می شود! سیدحمیدروحانی ضمن مقایسه روحانی با بنی صدر گفته بود روحانی باید به جرم خیانت به کشور محاکمه شود. روزنامه کیهان نیز با طرح ادعایی نوشته است: مسئولان اجرایی کشور، تعهدی را پذیرفته اند که بر اساس آن و به طور اجمال، بخش های مهمی از اطلاعات گردش مالی کشور، در اختیار بیگانگان قرار می گیرد. این موضوعات نه طنز و نه خبر است، بلکه ترفندی برای فراموش شدن آنچه است که ملت نباید برای همیشه و به ویژه در شرایطی که زمان کوتاهی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مانده، در ذهن داشته باشد.

 البته مردم به خوبی دریافتند این جمله که حافظه ایرانیان کوتاه مدت است صحت ندارد و از یاد نخواهند برد که برخی بی تدبیری ها در دولت گذشته چه تبعاتی برای کشور داشته است و فراموش نخواهند کرد بابک زنجانی متولد شده از چه وضعیت اقتصادی بوده است بنابراین وقتی از حک شدن این موضوعات در ذهن ملت آگاه شدند، به روش دیگری متوسل می شوند. نکته قابل توجه و ریشه این شایعه در صفحات مجازی بود، به نحوی که مردان و اقوام خانوادگی احمدی نژاد در انتشار آن از دیگر مخالفان رئیس جمهور یازدهم سبقت گرفتند. عبدالرضا داوری مشاور رسانه ای احمدی نژاد جامه یک وکیل دادگستری و حقوقدان بر تن کرده و سعی در وانمود کردن این موضوع دارد که اگر روحانی قرار است رد صلاحیت شود پس حضور او در جایگاه ریاست جمهوری تا زمان برگزاری انتخابات هم غیرقانونی است.

ردپای فتح ا... گولن در پرونده بابک زنجانی، از دیگر عنوان های روزنامه آرمان است، در تشریح این خبر می خوانیم: گزارش های منتشر شده درباره پرونده بابک زنجانی از نقش و تاثیر چهره های خارجی در مسیر این پرونده حکایت دارد؛ چهره هایی از جمله رهبر شناخته شده مذهبی ترکیه فتح ا... گولن و یک تاجر گمنام تاجیک به نام رستم اف. از همان ابتدای طرح نام بابک زنجانی به عنوان متهم فساد اقتصادی در دوران تحریم ها و سپس بازداشت و محاکمه او، نام کشورها و اشخاص مختلفی با تابعیت های غیرایرانی دائما به گوش می رسید.

 شناخته شده ترین این چهره ها شریک ایرانی تبار او به نام رضا ضراب بود که با وجود تبار ایرانی اش تابعیت کشور ترکیه را داشت و ازدواج او با یکی از خوانندگان مشهور ترک، او را برای ایرانی ها به نامی آشنا تبدیل کرده است. اکنون اما و با بالا گرفتن اتهام زنی ها درباره عوامل اصلی کودتای اخیر در ترکیه، روزنامه المانیتور در گزارش مفصلی که درباره علت مخالفت دیرینه گولن با ایران منتشر کرده، انگشت اتهام را درباره بازداشت ضراب در آمریکا متوجه گولن کرده و لابی های او را بی تاثیر ندانسته است.

این روزنامه با انتخاب عنوان اگرکنسرت می خواهی بروشهردیگر!، می نویسد: روز گذشته بار دیگر آیت ا... علم الهدی انتقاداتی را متوجه دولت و به ویژه وزارت ارشاد کرد. 25 تیرماه بود که امام جمعه مشهد با تاکید براینکه «دولت ستیز» نیستم، گفته بود:«مجوزی که دولت به کنسرت می دهد، این مجوز را به چه می دهند؟ فرض کنیم قرار است مجوزی داده شود، اما آیا به همه بی بند و باری های حاشیه کنسرت هم مجوز داده شده است؟» او همچنین گفته بود:«دولت ما وزرایی دارد که ولایتمدار هستند و حتی اکثر اینها مقلد مقام معظم رهبری هستند و در راس دولت نیز یک روحانی فقیه و عضو خبرگان رهبری قرار دارد.

 جای این سوال باقی است که چه مصوبه ای است که دولت گذاشته مبنی براینکه نیروی انتظامی در مساله کنسرت های مجوزدار دخالت نکند؟» چندی بعد بار دیگر آیت ا... علم الهدی در نماز جمعه گفت:«این آقای ساده لوح می گوید ما با برجام عزت پیدا کردیم! چه عزتی؟ اینکه شرکت مدلینگ ایتالیایی بیاید دختران و زنانتان را هرزه کند، جوانانتان را فاسد کند و اینجا را بازار ترویج جنس های بنجلشان قرار دهد، این واقعا عزت است؟ این عزتی است که در برجام پیش بردید؟ چرا این دستگاه ها و شرکت های دانش بنیان عظیم خارجی حاضر نیستند بیایند اینجا سرمایه گذاری کرده و بیایند اینجا به شما جنس تحویل دهند؟»

روزنامه آرمان با درج عنوان فروش کیلویی هواپیما های ایرانی، نوشت: در شرایطی که هنوز مشخص نیست تکلیف ورود هواپیما های نو به ایران از طریق ایرباس و بوئینگ چه خواهد شد، اخبار متعددی درباره از رده خارج کردن هواپیما های فرسوده و حتی فروش آنها مخابره می شود. همزمان مباحث پیرامون اینکه سرانجام قرارداد هایی که ایران با شرکت های بزرگ هواپیمایی امضا کرده است، چه می شود، ادامه دارد، همان طور که کارشناسان و مسئولان گمانه های دیگری نیز درباره نوسازی ناوگان هوایی کشور و از جمله خرید هواپیما های کوتاه برد را مطرح می کنند. ناوگان هوایی ایران آن چنان فرسوده است که بنا به گفته مسئولان این صنعت، از حدود 250 فروند هواپیمای موجود، تنها 60 درصد آنها قادر به پرواز هستند. 100 فروند از مابقی این هواپیماها نیز آن چنان ناکار آمد هستند که بنا بر گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مسیر اوراق قرار دارند. 

علی عابدزاده روز گذشته در این ارتباط به تسنیم گفت:«تاکنون چهار فروند از هواپیماهای زمینگیر در فرودگاه های کشور را اوراق کرده ایم.» این مقام صنعت هوانوردی کشور در عین حال یادآور شد:« این کار همچنان در حال پیگیری است. ضمن آنکه پنج فروند دیگر را نیز به مراکز آموزشی داده ایم.»

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «سفر به ترکیه در پساکودتا»، «سیدرضا صالحی امیری: روحانی مدافع آزادی فکر، بیان و قلم است» و «روایت های حاضران از فایل صوتی غایب!» پرداخت.

روزنامه آرمان ضمیمه ای با عنوان «آرمان ملی» را منتشر کرد.
این روزنامه در ستون یادداشت های اختصاصی عنوان «عقب نشینی روحانی هرگز!» را به قلم عبدالله ناصری و در ستون سرمقاله عنوان «او چون برف آب خواهد شد» نوشته متین مسلم را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: