کد خبر: ۷۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - 14 August 2016
روحانی با تاکید براین که جمهوری اسلامی ایران، اعمال تحریم ها را ابزاری غلط و بی نتیجه می داند، گفت: درنظام تجاری واقتصادی جهان باید درچارچوب مقررات بین المللی، آزادی تجارت و روابط اقتصادی میان کشورها وجود داشته باشد.
 روزنامه اطلاعات در شماره یکشنبه 24 مرداد در تشریح تیتر یک، سخنان حسن روحانی رییس جمهوری را در دیدار با کاربریساس معاون و فرستاده ویژه رییس جمهوری کوبا برجسته کرد و نوشت: روحانی با تاکید براین که جمهوری اسلامی ایران، اعمال تحریم ها را ابزاری غلط و بی نتیجه می داند، گفت: درنظام تجاری واقتصادی جهان باید درچارچوب مقررات بین المللی، آزادی تجارت و روابط اقتصادی میان کشورها وجود داشته باشد.

این روزنامه با اشاره به عنوان تیم ملی والیبال ایران در جمع 8 تیم برتر المپیک، آورد: تیم ملی والیبال ایران با برتری برابر مصر به جمع 8 تیم برتر المپیک صعود کرد. تیم ملی ایران در چهارمین بازی خود در رقابت های والیبال المپیک 2016 ریو به مصاف مصر رفت و سه بر صفر و با نتایج 28-26، 25-22 و 25-16 به پیروزی رسید و به جمع 8 تیم برتر المپیک صعود کرد. مصر دو بازی از سه دیدار گذشته خود را با شکست پشت سرگذاشته و برابر کوبا به برتری رسیده است. 

انعقاد قرارداد مشارکت بخش خصوصی در 22 پروژه آب و فاضلاب، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: قرارداد نمادین مشارکت بخش خصوصی در 22 پروژه آب و فاضلاب کشور دیروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر نیرو، سفیر کشور هند در تهران و همچنین استاندار تهران به ارزش بیش از 10 تریلیون و 580 میلیارد ریال منعقد شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ،این طرح ها در 14 استان در قالب قراردادهای بیع متقابل، BOT و BOO در استان های یزد، تهران، سمنان، زنجان، اصفهان، خراسان شمالی، مشهد، همدان، آذربایجان شرقی،ایلام، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان با مشارکت بخش خصوصی اجرایی خواهد شد. این پروژه ها شامل احداث تأسیسات نمک زدایی آب دریا، تکمیل طرح فاضلاب، تأمین آب شرب، احداث تصفیه خانه آب، احداث خط انتقال آبرسانی، و ارتقای کمّی و کیفی آب شرب در شهرها و روستاهای کشور است. تکمیل طرح فاضلاب شهرهای میبد، بفرویه و چند روستا در استان یزد، تکمیل طرح فاضلاب شهر پرند در استان تهران، سمنان، ابهر در استان زنجان و همچنین شهرهای نجف آباد، دولت آباد، دستگرد، خورزوق و گرگاب در استان اصفهان، احداث تصفیه خانه فاضلاب شیروان در خراسان شمالی و تامین بخشی از آب شرب شهر مشهد از جمله دیگر این قراردادهاست.

این روزنامه با انتخاب عنوان وزیر کشور: روش های امر به معروف و نهی از منکر قابل بازنگری است، می نویسد: وزیر کشور روش های امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه قابل بازنگری و آسیب شناسی دانست و گفت: اگر هر کس بخواهد به صورت سلیقه ای در این زمینه عمل کند، به نتیجه ای نمی رسیم. عبدالرضا رحمانی فضلی دیروز در گردهمایی روسای شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی اضافه کرد: حداقل انتظار این است که در دستگاه های حاکمیتی و اجرایی موضوع امر به معروف و نهی از منکر اجرایی و عملیاتی شود. رحمانی فضلی با تاکید بر فصل الخطاب بودن قانون گفت:

 امروز بعد از 37 سال یک سری مسائلی در جامعه ارزش شده که از نظر ما ضدارزش است اما آیا این اتفاق یک شبه افتاده است؟ ‏وزیر کشورافزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید آسیب شناسی جدی در این زمینه انجام دهد تا نقاط قوت و ضعف شناسایی شود. وی اضافه کرد: ما باید مسایل را اولویت بندی کنیم، از اول روی چند موضوع خاص در بحث امر به معروف و نهی از منکر تمرکز کردیم و روی همین چند مورد فعالیت می کنیم در صورتی که این تمام موارد امر به معروف و نهی از منکر نیست.وزیر کشور تاکید کرد: نگاه به این مقوله دینی و اعتقادی محدود شده و با این محدودیت ها عمل کرده ایم و روش برخورد ما نیز در خیلی موارد روش مناسب نبوده است. روش ما قابل بازنگری و آسیب شناسی است. او ادامه داد: به مشارکت مردم در تصمیم گیری، تصمیم سازی و مردم در مورد امر به معروف و نهی از منکر نیاز داریم چون اگر مردم پای کار نیایند نمی توانیم موفق باشیم.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان داعش2000 غیرنظامی را در«منبج» سوریه ربود، نوشت: سخنگوی شورای نظامی شهر منبج وابسته به نیروهای دموکراتیک کرد سوریه اعلام کرد که همزمان با آزادسازی کامل این شهر از اشغال داعش، تروریست های داعش 2000 غیرنظامی فراری از منبج از جمله زنان و کودکان را از محله السرب در شمال این شهر در حومه شمالی حلب ربودند. رامی عبدالرحمان، مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت: غیرنظامیان با 500 خودروی متعلق به داعش به سمت شهر جرابلس برده شدند.

 منبج در کنار دو شهر جرابلس و الباب یکی از مهمترین مقرهای داعش در استان حلب در شمال سوریه است و به لحاظ اینکه در خط اصلی امدادرسانی داعش بین استان رقه، مقر اصلی داعش و مرزهای ترکیه قرار دارد و آزادسازی آن موجب محاصره داعش می شود، از اهمیت استراتژیک زیادی برخوردار است. این درحالی است که نیروهای دموکراتیک کرد سوریه، توانستند شهر منبج را به طور کامل از اشغال تروریست های داعش آزاد کنند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات 750 نفر از محکومان» و «28 دانش آموز یمنی در حمله هوایی عربستان به خاک و خون کشیده شدند» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: