کد خبر: ۷۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - 11 August 2016
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این نکته که «در مقابل منافع ملی و منابع کشور، اصلاح طلب و اصولگرا ندارد و باید همه دلسوزان کشور باشند» اظهار داشت «برداشتن سایه تهدید و جلوگیری از گسترش تحریم یکی از ارزنده ترین کارهای دولت روحانی است.»
روزنامه ایران در شماره پنجشنبه 21 مرداد، سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی را در سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور برجسته کرد و نوشت: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این نکته که «در مقابل منافع ملی و منابع کشور، اصلاح طلب و اصولگرا ندارد و باید همه دلسوزان کشور باشند» اظهار داشت «برداشتن سایه تهدید و جلوگیری از گسترش تحریم یکی از ارزنده ترین کارهای دولت روحانی است.»

«ایران» به نقل از آیت الله هاشمی: جلوگیری از گسترش تحریم از ارزنده ترین کارهای دولت یازدهم است
روزنامه ایران با اشاره به عنوان «ناگفته های انتخابات 88 و 92»، در تشریح تیتر نخست خود آورد: سخنگوی شورای نگهبان در گفت وگویی با «باشگاه خبرنگاران»، صحبت های جدیدی را مطرح کرده است. از روایت هایی تازه از رد صلاحیت های انتخابات سال 92 تا موضعگیری درباره وضعیت قانون انتخابات. او در این مصاحبه می گوید که شورای نگهبان در انتخابات سال 92 دو بار به واسطه حسن روحانی و علی لاریجانی از آیت الله هاشمی درخواست کرده بود تا وی انصراف دهد، چرا که رأی این شورا به رد صلاحیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قطعی شده بود. 

او همچنین با تأکید بر اینکه هیچ فشاری باعث نمی شد تا این شورا از موضع رد صلاحیت رحیم مشایی عقب برود تلویحاً عدم احراز رجل سیاسی بودن مشایی را علت این رأی عنوان کرد. سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگر سخنان خود موضوع قانون انتخابات و لزوم اصلاح آن را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد که مواردی از جمله شیوه احراز صلاحیت نامزدها باید اصلاح شوند. کدخدایی البته خرید و فروش رأی در انتخابات را اتفاقی دانست که «بسادگی» رخ می دهد. پیش از این هم هفته گذشته آیت الله جنتی به همین مورد اشاره کرده بود و بعد از آن سخنان، اظهارات دیروز سخنگوی شورای نگهبان می تواند چراغ سبزی جدی باشد برای اصلاح قانون انتخابات.

«با ممنوعیت و فیلترینگ مشکلات حل نمی شود»، از دیگر عنوان های این روزنامه است که زیر آن می خوانیم: رئیس جمهوری در مراسم اختتامیه سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور با شعار «آموزش و پرورش کانون خلق دنیای آینده»، اظهار داشت: خادمان فرهنگ، علم و دانش کشور امید امروز و آینده ملت ایران هستند. رئیس جمهوری با بیان اینکه نسل جوان نیازمند هدایت و آموزش در حوزه ارتباطات است و با ممنوعیت و فیلترینگ مشکلات حل نمی شود، 

افزود: آیا در شرایط کنونی می شود فضای مجازی و دنیای دیجیتال را ممنوع کرده و بگوییم باید تمام شبکه های اجتماعی را روزانه فیلتر کرد، آیا با فیلتر و ممنوعیت می شود در دنیای امروز زندگی کرد؟ روحانی افزود: یک نگرانی وجود دارد و آن این است که باید نسل جوان را بدرستی هدایت و از آنان مراقبت کنیم چرا که نمی شود در شرایط امروز جهانی نوجوانان و جوانان را بدون مراقبت و هدایت در ارتباط با فضای مجازی و اینترنت رها کرد.

روزنامه ایران با انتخاب عنوان «افتتاح 1070 کیلومتر بزرگراه تا پایان سال» چنین نگاشت: عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی با بیان این مطلب که در حال حاضر تلاش داریم 591 کیلومتر خط ریلی جدید در 5 مرکز استان ایجاد کنیم، گفت: در سال گذشته 400 کیلومتر خط ریلی را دو خطه کرده و برای امسال نیز برنامه داریم 700 کیلومتر دیگر را دو خطه کنیم که به عقیده من اتفاق بسیار بزرگی در تاریخ راه آهن کشور و نوسازی ناوگان ریلی محسوب می شود.

 وی در حاشیه نشست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری با مدیران وزارت راه و شهرسازی با محوریت اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در حال حاضر برای عملیاتی شدن طرح های مختلفی در حوزه ریلی صحبت و برنامه ریزی کرده ایم که ساخت 591 کیلومتر خط ریلی جدید برای 5 مرکز استان از جمله آنها به شمار می رود. عضو کابینه دولت یازدهم در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: در این نشست در خصوص جاده نیز بحث های بسیار مهمی داشتیم، با توجه به آمار اعلام شده چیزی حدود 1070کیلومتر بزرگراه، 40 کیلومتر راه اصلی و 121 کیلومتر آزادراه را در چارچوب اقتصاد مقاومتی می توانیم در سال جاری و اوایل سال آتی به ثمر برسانیم.

در صفحه نخست روزنامه ایران عنوان های دیگری چون «انجام رایگان تمام جراحی های پیوند اعضا»، «ریو 2016 فناورانه ترین المپیک تاریخ»، «دلهره ها و دغدغه های کتاب کودک»، «نویدِ صعود شاگردان «لوزانو»، «قتل های خانوادگی؛ ریشه ها، روش ها و پیامدها» و « احضار مدیر شبکه 3 ،کارگردان و تهیه کننده یک سریال به دادسرای جنایی» به چشم می خورد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: