کد خبر: ۷۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - 11 August 2016
عروس از پدر همسر اعلام برائت کرده و پدر از پسر. محمدعلی رامین، تئوریسین موبور و چشم آبی نفی هولوکاست در دولت احمدی نژاد که حالا پدرشوهر مهناز افشار، هنرپیشه سینما، هم شده است به خبرگزاری فارس گفته «هر انسانی در تعیین سرنوشت خویش مختار و مستقل است و هیچ پدری را به خاطر پسرش پاداش نمی دهند و هیچ پسری را به خاطر پدرش مجازات نمی کنند.»
روزنامه شرق در شماره پنجشنبه 21 مرداد نوشت: عروس از پدر همسر اعلام برائت کرده و پدر از پسر. محمدعلی رامین، تئوریسین موبور و چشم آبی نفی هولوکاست در دولت احمدی نژاد که حالا پدرشوهر مهناز افشار، هنرپیشه سینما، هم شده است به خبرگزاری فارس گفته «هر انسانی در تعیین سرنوشت خویش مختار و مستقل است و هیچ پدری را به خاطر پسرش پاداش نمی دهند و هیچ پسری را به خاطر پدرش مجازات نمی کنند.»

روزنامه شرق زیر عنوان «پول ها چطور بلوکه شد» چنین نگاشت: «حسن روحانی»، رئیس جمهوری، روز گذشته در نشست مشترک هیأت دولت و استانداران سراسر کشور، به موضوع بلوکه شدن اموال ایران در آمریکا پرداخت؛ موضوعی که چند روزی است دوباره حرفش نقل محافل شده است. روحانی با تأکید بر اینکه «دولت نسبت به حقوق مردم از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است»، گفت: «مقامات قضائی آمریکا در سال ٨٨، یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار از پول بانک مرکزی را توقیف کردند و در بهمن سال ٩١ با رأی دادگاه، این مبلغ را در تصرف خود درآوردند. البته شکایاتی در سال های ٩٣ و ٩٤ به منظور تجدیدنظرخواهی انجام شد که درنهایت همان حکم اولیه سال ٩١ تأیید شد، درحالی که امکان پذیر بود در بین سال های ٨٦ تا ٨٧ و در حدود ١٠ ماه فرصت طلایی که در اختیارمان قرار داشت، همه پول خود را از دسترس آمریکایی ها خارج کنیم، اما در این زمینه اهمال صورت گرفته و دستگاه قضائی و شورای عالی امنیت ملی و سایر نهادهای ذی ربط وظیفه دارند این موضوع را پیگیری کنند». رئیس جمهوری افزود: «دولت یازدهم بلافاصله درباره این موضوع در دادگاه بین المللی لاهه طرح شکایت کرده و آن را تا احقاق حقوق مردم ایران پیگیری خواهد کرد و این دولت دفاع از حق مردم را یکی از وظایف مهم خود می داند». این سخنان را می توان پاسخی غیرمستقیم به نامه «محمود احمدی نژاد»، فعال سیاسی و رئیس دولت سابق، دانست. 

«وضعیت فعلی مرهون دولت سابق است» از دیگر عنوان های روزنامه شرق است که ذیل آن به نقل از «علیرضا علوی تبار» فعال سیاسی می خوانیم: نکته ای را باید درخصوص دولت قبلی مدنظر داشته باشید. آقای احمدی نژاد باندی بود که ریشه در جریان راست رادیکال داشت، ولی در حد یک باند بود. به همین دلیل هم زود حذف شد. دولت فعلی با اقتصاددانان طرفدار بازار مشورت می کند و راه حل می دهد. خیلی خوب هم مسائل و متغیرهای جاری را تحلیل می کنند. اگر مشکل واقعا پدیده ای جاری باشد، راه حل هایی هم که ارائه می دهند، مناسب است، ولی اگر مشکل تاریخی-ساختاری باشد، این جریان نمی تواند پاسخ گو و کارآمد باشد؛ به عنوان مثال بیان می شود که بخش خصوصی اگر انگیزه مالی داشته باشد، خوب عمل می کند، ولی هیچ وقت توضیح نمی دهند کدام بخش خصوصی؟ یا کجا بازار خصوصی خوب عمل می کند؟ جایی که هزینه مبادله پایین است؟ جایی که دسترسی به منابع مالی برای همه یکسان فراهم است؟ جایی که بخش خصوصی رقابتی تصمیم می گیرد؟ جایی که بخش خصوصی رانتی وجود ندارد؟ اینها همان پیش شرط های نهادی است که باید فراهم شود. به نظر من یک گروه که تحلیلشان جاری و روزمره است از درک ریشه های مسئله ناتوانند. مشکلی که درحال حاضر دولت دارد، پدیده جاری نیست بلکه عدم تبیین بنیان های تاریخی- ساختاری است.

روزنامه شرق با انتخاب عنوان «رونمایی از یادداشت مقام معظم رهبری بر کتاب داستانی تن تن و سندباد» نوشت: در مراسم دومین پاسداشت هنر و ادبیات انقلاب اسلامی که صبح دوشنبه 18 مرداد 95 در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، از یادداشت حضرت آیت الله خامنه ای بر کتاب داستانی «تَن تَن و سندباد» نوشته آقای محمد میرکیانی رونمایی شد. ...در این مراسم که از سوی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای و با عنوان «نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان از منظر رهبر انقلاب اسلامی» برگزار شد، تعدادی از شخصیت های فرهنگی و نویسندگان حاضر در برنامه، ضمن بیان دیدگاه های خود، به توصیه ها و نکات مقام معظم رهبری پیرامون حوزه ادبیات کودک و نوجوان پرداختند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «جهانگیری: تفکر عده ای سازمان مدیریت را جوان مرگ کرد»، «محمدرضا خباز: احمدی نژاد بازجویی شد»، «الیاس حضرتی: محدودیت رئیس دولت اصلاحات به کدام جرم؟»، «سنای برزیل به محاکمه «دیلما روسف» رأی داد: بازگشت کودتا»، «همسفرشدن ورزشکاران ایرانی با داعشی ها» و «مردودی ٤٧ هزار کلاس اولی» را آورد.

روزنامه شرق یادداشتی را با عنوان «مظفر بختیار به روایت سیدحسین نصر» به قلم «سید حسین نصر» منتشر کرد و در ستون سرمقاله عنوان «درسی برای ارزیابی آمادگی زلزله» نوشته «مهدی زارع» مدرس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی را به چاپ رساند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: