کد خبر: ۷۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - 11 August 2016
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزایش حدود 23 دلاری قیمت جهانی اونس طلا را عامل اصلی بالا رفتن قیمت امروز سکه در بازار عنوان کرد و گفت: این افزایش متاثر از کاهش قیمت دلار است.
 رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزایش حدود 23 دلاری قیمت جهانی اونس طلا را عامل اصلی بالا رفتن قیمت امروز سکه در بازار عنوان کرد و گفت: این افزایش متاثر از کاهش قیمت دلار است.

«محمد کشتی آرای» عصر امروز (چهارشنبه) در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا درباره آخرین وضعیت بازار سکه و طلا افزود: امروز شاهد افزایش نزدیک به 190 هزار ریالی قیمت سکه در بازار بودیم که ناشی از افزایش قیمت اونس جهانی بود.

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر اونس طلا نیز با 22 دلار و 80 سنت افزایش قیمت نسبت به دیروز، یک هزار و 355 دلار قیمتگذاری شد.

وی گفت: در روزهای پایانی هر هفته، پیش از اعلام شاخص های مهم اقتصادی آمریکا و انگلیس، معمولا پیش بینی هایی ارایه می شود که همین موضوع می تواند عاملی برای نوسان در بازار طلا باشد.

کشتی آرای تصریح کرد: امروز شاخص های مصرف تولیدات داخلی آمریکا، مصرف صنایع و مصرف تولیدات غیرکشاورزی این کشور با کاهش روبرو شد که همین مساله عاملی برای کاهش ارزش دلار آمریکا بود.

وی ادامه داد: این مساله در ادامه به افزایش قیمت جهانی اونس طلا منجر شد که روی بازار داخلی طلا و سکه نیز اثر گذاشت و افزایش قیمت آنها را رقم زد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: با این همه به نظر می رسد تغییر اصلی در این زمینه را باید فردا (پنجشنبه) و در روز پایانی هفته شاهد باشیم که آمارهای نهایی شاخص های بازار آمریکا و انگلیس اعلام می شود.

به گزارش ایرنا، برپایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، امروز هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد با 193 هزار ریال افزایش نسبت به دیروز (سه شنبه، نوزدهم مردادماه) 11 میلیون و 257 هزار ریال دادوستد شد.

همچنین، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید با 190 هزار ریال افزایش 11 میلیون و 240 هزار ریال، هر قطعه نیم سکه با 60 هزار ریال افزایش قیمت، پنج میلیون و 640 هزار ریال و هر قطعه ربع سکه با 55 هزار ریال افزایش قیمت، دو میلیون و 925 هزار ریال داد وستد شد.

در معاملات امروز بازار آزاد، هر قطعه سکه گرمی با 20 هزار ریال افزایش قیمت نسبت به دیروز، یک میلیون و 840 هزار ریال و هر گرم طلای 18عیار، یک میلیون و 145 هزار و 90 ریال داد و ستد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: