کد خبر: ۷۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - 10 August 2016
سعید مرتضوی با پرونده ای ١٨جلدی در شعبه ١٠٥٧ دادگاه کارکنان دولت تاکنون از تعدادی از شاکیانش شکایت کرده است. از «مصطفی ترک همدانی» وکیل دادگستری پیش از این شکایت کرده بود و حالا سراغ «مجتبی نظری» وکیل سازمان تأمین اجتماعی رفته است.
روزنامه شرق در شماره چهارشنبه 20 مرداد در تشریح تیتر یک، نوشت: سعید مرتضوی با پرونده ای ١٨جلدی در شعبه ١٠٥٧ دادگاه کارکنان دولت تاکنون از تعدادی از شاکیانش شکایت کرده است. از «مصطفی ترک همدانی» وکیل دادگستری پیش از این شکایت کرده بود و حالا سراغ «مجتبی نظری» وکیل سازمان تأمین اجتماعی رفته است.

این روزنامه با اشاره به عنوان شهامت داشتیم هرکس اعدام شد زیر حکمش را امضا کردیم، از قول حجت الاسلام والمسلمین علی رازینی رییس شعبه ٤١ دیوان عالی کشور درباره موضوع منافقین، عملکرد آنها در پیش و پس از انقلاب، محاکمه منافقین و وضعیت امروز آنها آورد: وقتی در دنیا در کشوری انقلاب می شود و حکومت جدیدی روی کار می آید، صدها نفر را بدون محاکمه به دار می کشند و خون در شهرها راه می اندازند؛ اما انقلاب اسلامی تنها انقلابی در تاریخ بوده که چنین رفتاری در آن صورت نگرفت. خدا امام (ره) را رحمت کند که فردای انقلاب، دستور دادند دادگاه انقلاب تشکیل شود. 

اگر امام (ره) می خواستند مانند بقیه عمل کنند، می گفت بچه های انقلابی بروند همان طور کار خودشان را انجام بدهند؛ اما گفت ترمز کنید، شما حق دخالت ندارید، اتهام افراد باید در دادگاه ها رسیدگی شود. ولی قطعا همه آنها محاکمه شدند و قاضی زیر حکم آنها را امضاء کرده است و گفته است به این دلیل باید اعدام شوند. ما این شهامت را داشتیم که هرکس را اعدام کرده ایم، نوشتیم این آقا به این دلیل اعدام شده است و زیر آن را امضا کرده ایم و این افتخاری است برای ما.

بحث داغ اعدام امیری در مبارزات انتخاباتی آمریکا، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: تأیید اعدام شهرام امیری که در چند روز گذشته بار دیگر نام او را به صدر خبر رسانه ها بازگردانده بود، اکنون به بحثی داغ در کارزار انتخاباتی آمریکا تبدیل شده است چراکه یکی از نامزدهای انتخابات آتی، درست همان زمانی که امیری در آمریکا زندگی و ویدئوهایی با محتوای متناقض منتشر می کرد، وزیر امور خارجه بود. اکنون دونالد ترامپ نامزد اصلی حزب جمهوری خواه که تاکنون بارها و بارها اظهارات تندی علیه ایران داشته است، خیز برداشته تا از ماجرای امیری به نفع خود در انتخابات آتی و علیه هیلاری کلینتون بهره برداری کند. او در صفحه توییتر خود پیامی با مضمون انتقاد از رقیبش منتشر کرده و نوشته است: «بسیاری از مردم می گویند ایرانی ها کارشناس هسته ای خود را که به آمریکا کمک کرده بود، به دلیل ایمیل های هک شده هیلاری کلینتون اعدام کرده اند».

این روزنامه با انتخاب عنوان وزارت اطلاعات پوسته سخت نظام است، می نویسد: حضرت آیت الله خامنه ای، مقام معظم رهبری، بعدازظهر دیروز (سه شنبه) در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت اطلاعات، این وزارتخانه را «سنگری بسیار مهم و حساس» و «چشم بینا و بیدار نظام اسلامی» خواندند و تأکید کردند: «وزارت اطلاعات، پوسته سخت نظام است و به هیچ وجه نباید آسیب پذیر شود».حضرت آیت الله خامنه ای با تشکر از زحمات مؤمنانه و شبانه روزی بخش های مختلف وزارت اطلاعات، پیروزی و بقای انقلاب اسلامی را در گرو حفظ ایمان دانستند و افزودند: «ناکامی استکبار جهانی در مقابل نظام اسلامی با وجود انبوه توطئه ها و شگردهای گوناگونی که از روز اول علیه انقلاب به کار گرفتند، جز با پشتوانه «ایمان»، ممکن نبود».

روزنامه شرق با درج عنوان تجلیل دولتمردان و هنرمندان از سید محمد بهشتی، نوشت: سیدمحمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس کمیته ملی ایکوم ایران، در مراسم بزرگداشتش که چندی پیش از سوی کانون معماران و شهرسازان و کانون معماران معاصر و سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شده بود، با تقدیر از دست اندرکاران این حرکت و شرکت کنندگان در این بزرگداشت، گفت: با ٣٧ سال تجربه حضور در عرصه های مختلف مدیریتی روی یک نکته تأکید می کنم در همه این ٣٧ سال من لذت بردم و از کارهایی که کردم کیف کردم، اصلا سخت نبود و به من بد نگذشت. بهشتی افزود:

 البته همه آنچه برای همه مدیران اتفاق می افتد، برای من هم افتاد و من لذت و بهره بردم؛ چه سال هایی که در صداوسیما بودم، چه سال هایی که در سینما، چه سال هایی که در شهرداری و چه سال هایی که در میراث بودم و چه سال هایی که در میراث نبودم و چه الانی که دوباره به سازمان برگشتم، لذت بردم؛ لذت مثل کسی که تشنه است و یک جرعه آب را برای رفع تشنگی نمی خورد، بلکه گوارایی آب را می چشد و لذت می برد. کسی که تشنه است از آب لذت می برد، از این باب هیچ منتی بر سر کسی ندارم، چراکه خودم لذت بردم.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «واکنش شهرداری به گزارش حکیمی پور»، «کناره گیری جهانگیری از ریاست شورای مرکزی کارگزاران»، «علی دیواندری: تسعیر ارز آخرین راه نجات»، «روایت سید حسن خمینی از امام(ره): همه ما درون خودمان محمدرضا پهلوی داریم» و « ٢٥مرد و ١٠ زن در جدول بهترین های کنکور سراسری» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «جلوگیری از آدرس غلط» نوشته سید غلامحسین حسنتاش را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: