کد خبر: ۷۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - 10 August 2016
سناریوی امریکایی که سه ماه قبل در سوریه اجرا شد، یک بار دیگر در شرف تکرار شدن است. این بار تروریست ها در حلب محاصره و تنها از باریکه «راموسه»، آن هم زیر جهنم آتش باری ارتش سوریه و متحدین به دنیای خارج وصل شده اند.
 روزنامه جوان در شماره چهارشنبه 20 مرداد با اشاره به متوسل شدن تروریست ها در جهنم راموسه به سازمان ملل، نوشت: سناریوی امریکایی که سه ماه قبل در سوریه اجرا شد، یک بار دیگر در شرف تکرار شدن است. این بار تروریست ها در حلب محاصره و تنها از باریکه «راموسه»، آن هم زیر جهنم آتش باری ارتش سوریه و متحدین به دنیای خارج وصل شده اند.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان فاصله را با آمریکا حفظ کنید، اختصاص داد و آورد: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی روزگذشته در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت اطلاعات، این وزارتخانه را «سنگری بسیار مهم و حساس» و «چشم بینا و بیدار نظام اسلامی» خواندند و تأکید کردند:

 وزارت اطلاعات، پوسته سخت نظام است و به هیچ وجه نباید آسیب پذیر شود. حضرت آیت الله خامنه ای، وزارت اطلاعات را چشم بینا و بیدار نظام اسلامی خواندند و افزودند: مبانی و جهت گیری های انقلاب اسلامی باید به طور کامل در وزارت اطلاعات حفظ شود. ایشان، مبانی انقلاب اسلامی را آثار و بیانات صریح امام خمینی(ره) خواندند و تأکید کردند: ایجاد خط فاصل با رأس جریان استکبار، یعنی امریکا از مهم ترین مبانی قطعی امام بزرگوار ماست و این مسئله جای هیچ گونه مسامحه و سهل انگاری ندارد. 

روزنامه جوان با انتخاب عنوان 50 جمهوریخواه: ترامپ شعور و شخصیت رئیس جمهور شدن ندارد، نوشت: 50 تن از شخصیت ها و چهره های جمهوریخواه که در حوزه مسائل امنیت ملی امریکا کار کرده اند با نگارش نامه ای از صلاحیت نداشتن و خطرناک بودن ریاست جمهوری دونالد ترامپ برای امنیت ملی امریکا خبر داده اند. 

در پای امضای این نامه که می تواند ضربه سیاسی جدی به کارزار انتخاباتی نامزد جنجالی جمهوریخواهان باشد، نام افراد صاحبنام جمهوریخواه دیده می شود. به گزارش بی بی سی، در این نامه سرگشاده اخطار داده شده است که دونالد ترامپ، نامزد این حزب در انتخابات «بی احتیاط ترین رئیس جمهور» در تاریخ امریکا خواهد بود. 

اسامی برترین های کنکور 95 و یک هشدار سازمان سنجش، دیگر عنوان این روزنامه محسوب می شود، در تشریح این مطلب می خوانیم: ابراهیم خدایی در نشست خبری صبح روز گذشته از زمان اعلام نتایج اولیه و نهایی آزمون سراسری خبر داد و گفت: از وزارت اطلاعات که در بحث حفاظت آزمون سراسری بسیار همکاری داشت تشکر می کنیم. 

آزمون سراسری سال 95 کش وقوس هایی در رابطه با تأثیر سوابق تحصیلی داشت، به طوری که با مصوبه مجلس تأثیر مثبت سوابق تحصیلی برای داوطلبان لحاظ می شود. رئیس سازمان سنجش کشور با بیان اینکه نتایج نهایی آزمون سراسری امسال، 31 شهریورماه اعلام می شود، گفت: داوطلبان برای اطلاع از نتایج اولیه خود به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

روزنامه جوان با درج عنوان وزارت بهداشت برای بچه دار نشدن به مردم مشاوره می دهد!، آورد: بهمن ماه سال گذشته بود که نخستین نامه از سوی دانشجویان علوم پزشکی درباره جمعیت به وزیر بهداشت نوشته شد و دکتر هاشمی در پاسخ به این مطالبه گفت شخصاً پیگیر سیاست های جمعیتی است و در صورت وجود هرگونه نقصی نسبت به رفع آن اقدام خواهد نمود. 

با وجود این برخی مشوق های این وزارتخانه برای تحدید نسل ادامه یافت و موجب شد 85 پزشک 20 تیرماه در نامه ای خطاب به وزیر از وی بخواهند مشوق ها را بردارد و جلوی سقط جنین غیرقانونی را بگیرد. مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در پاسخ به این نامه گفت که سیاست های جمعیتی وزارت بهداشت کاملاً براساس سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است. با وجود این اما منفی شدن رشد جمعیت دوباره جمعی از پزشکان را بر آن داشت تا با نامه ای دیگر به وزیر بهداشت انتقادات خود را به برنامه های این وزارتخانه اعلام کنند. 

«روحانی از ترزامی برای تسریع در اجرای برجام کمک خواست» دیگر عنوان صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود.

روزنامه جوان در ستون یادداشت های امروز عنوان های «مراقب باشیم برجام عزت ملی را مخدوش نکند» نوشته یدالله جوانی، «علاج واقعه بعد از وقوع برجام» به قلم محمد اسماعیلی و «پل ژئوپلتیک شمال- جنوب از مسیر ایران» نوشته شعیب بهمن را برجسته کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: