کد خبر: ۷۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - 09 August 2016
معاون شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه میزان خرید گندم از میزان نیاز کشور پیشی گرفته است گفت: به دنبال صادرات این محصول به بازارهای منطقه هستیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، حسن عباسی معروفان با اشاره به اینکه میزان خرید تضمینی گندم به ده میلیون و ۲۸۳ هزار و ۶۰ تن رسیده و این عدد به ۱۱ میلیون تن نیز خواهد رسید اظهارداشت: میزان خرید گندم  از میزان مصرف کشور فراتر رفته است و به همین دلیل ما به دنبال صادرات این محصول به بازارهای منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خرید گندم همچنان ادامه دارد و بخشی از تولید را نیز گندم کاران برای مصرف خود و کشت در سال زراعی جدید ذخیره می‌کنند افزود: مجموع تولید امسال  ۱۳ میلیون تن برآورد می‌شود که رقمی بسیار قابل توجه و ارزشمند است و باید از گندم کاران و کشاورزان قدردانی کنیم.

عباسی معروفان گفت: مجموع خرید تضمینی گندم در سال گذشته ۸ میلیون و هشتاد هزارتن بود و میزان خرید سال‌جاری تا به این لحظه  از کل عملکرد سال قبل ۳۰ درصد بیشتر است.

وی افزود: دولت برای سال جاری ۱۴ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم پیش بینی کرده که بیش از ۵ هزار میلیارد تومان آن را قرار است شش بانک عامل تجهیز کنند که  دو بانک خصوصی هنوز موفق به انجام این کار نشده‌اند.

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: حدود ۵ هزار میلیارد تومان هم بودجه دولتی است که متناسب با درآمدهای دولت تجهیز شده و بقیه هم از منابع شرکت بازرگانی است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد این مبلغ به گندم‌کاران پرداخت شده است، ادامه داد: به دلیل مشکلات تامین نقدینگی؛ در برخی موارد تاخیر یک ماهه در پرداخت پول گندم‌کاران ایجاد شده است که تلاش می‌کنیم تا پایان دوره خرید همه مطالبات آنان را پرداخت کنیم و جای هیچگونه نگرانی نیست.

عباسی معروفان افزود: تولید گندم دوروم در ۱۰ استان با کیفیت خوبی و بالاتر از استاندارد جهانی انجام شده و برای صنعت ماکارانی بسیار مطلوب است. وی گفت: در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید تولید کالاهای اساسی و راهبردی افزایش یابد و تا سه سال آینده در تامین شکر هم خودکفا خواهیم شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: