کد خبر: ۷۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - 08 August 2016
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با تاکید بر ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی گفت: باید سیاست‌های پولی و ارزی کشور استراتژی تولید صادرات محور را پیاده کند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با تاکید بر ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی گفت: باید سیاست‌های پولی و ارزی کشور استراتژی تولید صادرات محور را پیاده کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید موافق قدیری در جلسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: باید همه امور تصمیم گیری را در تجارت و تولید کشور در جهتی هدایت کنیم که صادرات رشد پیدا کند و پنجره ارتباط با تجارت جهانی باز بماند که در این راستا سیاست های ارزی، پولی، مالی و مالیاتی باید با استراتژی تولید صادرات محور شکل گرفته و رابطه ایران را با دنیا مبتنی بر فروش، تعریف کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: بر این اساس اگر تولید صادرات محور مورد حمایت قرار گرفته و تولیدکنندگان نیز کیفیت را بالا ببرند به طور قطع رابطه ایران با دنیا مبتنی بر فروش بوده و تولیدکنندگان توان صادراتی را جایگزین تحمیل های نفتی می کنند. در این میان با توجه به اینکه بخش عمده ای از محصولات صادراتی ایران را کالاهای کشاورزی در بر می گیرد ضروری است که وزارت جهاد کشاورزی نیز اهمیت بیشتری به تشکل ها داده و نهادسازی بیش از محصول گرایی باشد.

وی تصریح کرد: باید به نوع جدیدی از حکمرانی اقتصادی در کشور تکیه کنیم و به جای اینکه سرگرم واگذاری این بنگاه و آن بنگاه شویم شرایط را برای کار جدی و اصولی تشکل های اقتصادی فراهم نماییم تا آنها بتوانند نقش آفرینی بیشتری در حوزه اقتصاد داشته باشند.

به گفته موافق قدیری حضور ایران در سازمان جهانی تجارت در بخش کشاورزی صرفه اقتصادی دارد و البته لازمه رسیدن به این کار نیز سرمایه گذاری است به نحوی که باید در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی تمرکز بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی یکی از مهمترین بخش ها، کارخانجات تولیدکننده خوراک دام، طیور و آبزیان هستند که باید سرمایه گذاری عظیمی در آنها صورت گیرد و هماهنگی های فکری در جهت استفاده از این فرصت بیش از هر زمان دیگری انجام شود.

موافق قدیری خاطرنشان کرد: نفت موهبتی است که باید از آن استفاده کرد اما اقتصاد بدون نفت و تمرکز بر صادرات غیرنفتی می تواند راهگشای بسیاری از امور باشد.

وی خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده تنها نگاه نجات بخش به اقتصاد کشور، بهبود فضای کسب و کار است که باید در دولت تحقق یابد نه اینکه صرف هزینه و اعطای اعتبار به بخش های خاص اشتباهات گذشته تکرار شود. سیاست های پولی و ارزی باید صادرات محور شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با تاکید بر ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی گفت: باید سیاست های پولی و ارزی کشور استراتژی تولید صادرات محور را پیاده کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: