کد خبر: ۷۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - 08 August 2016
بانکداری ایرانی ـ مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: این بانک اعتقادی راسخ به بانکداری الکترونیکی دارد و افزایش تعداد شعب در این بانک از دستور کار خارج شده است.
بانکداری ایرانی ـ محمد حسین حسین زاده یک روز بعد از روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه در نشست خبری گفت: بانک قرض الحسنه در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت می کند و با نامگذاری سال جاری به اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل فعالیت های این بانک در عرصه های اجتماعی و فرهنگی نیز نمود بیشتری در همین راستا به خود پیدا کرده است.

وی به ابعاد فعالیت های این بانک اشاره کرد و گفت: بانک رسالت به بدنه دولت متصل نیست و طبعا به درآمدهای نفتی و... نیز وابستگی ندارد و منابع این بانک تنها از طریق مردم تامین می شود. 

حسین زاده افزود: بانک رسالت در بخش تسهیلات اعطایی سود ناچیزی (2 درصد) دریافت می کند.  

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت ادامه داد: حداکثر میزان تسهیلات پرداختی در این بانک 300 میلیون ریال است این در حالی است که از ابتدای فعالیت این بانک (سال 92) 95 درصد مشتریان این بانک تا زیر 10 میلیون تومان در این بانک اقدام به سپرده گذاری کرده اند و مابقی بالای 10 میلیون تومان سپرده داشته اند. 

وی با اشاره به تعداد تسهیلات اعطایی به مردم گفت: تا پایان سال 94 بیش از 1500 وام قرض الحسنه در این بانک به مردم پردخت شده و اعتقاد داریم این بانک به عنوان یک بانک با فعالیت های خرد، موفق عمل کرده است.

حسین زاده افزود: بانک قرض الحسنه رسالت به دنبال رونق و توسعه کسب و کار اجتماعی است و به هیچ عنوان سود مدار نیست. 

وی هم چنین به سهامداران این بانک نیز اشاره کرد و گفت: سهامداران این بانک هم به دنبال سود نیستند و از ما انتظار سود ندارند و فعالیت شان صرفا مشارکت در سنت قرض الحسنه و بانکداری اجتماعی است. 

حسین زاده تاکید کرد: بانک رسالت خود را رقیب سایر بانک ها نمی داند و فقط مکمل بانک های دیگر است. این بانک توجه ویژه ای به 80 درصد مردم که در دهک های میانی جامعه زندگی می کنند دارد هم چنین یک درصد از تسهیلات خود را به کارکنان و پرسنل خود اعطاء می کند. 

وی از اجرای طرح بانکداری اجتماعی در این بانک خبر داد و گفت: این طرح به محوریت بانک قرض الحسنه رسالت آغاز به کار کرده و با همکاری پژوهشکده پولی ـ مالی و استقبال بانک مرکزی مواجه شده است. 

وی یکی از مزایای این طرح را جذب صندوق های قرض الحسنه خانگی که در میان خانواده ها رواج دارد بر شمرد و افزود این طرح در قالب کانون هایی که تشکیل می شود با جدیت دنبال می شود. 

حسین زاده در ارتباط با میزان منابع این بانک نیز گفت: بانک رسالت در سال 92 و در ابتدای فعالیت خود یک هزار میلیارد تومان منابع داشت که این رقم در حال حاضر به 7 هزار میلیارد تومان رسیده است که این افزایش نشان از توجه و استقبال مردم به امر قرض الحسنه دارد. 

وی در پاسخ به سئوال بانکداری ایرانی در خصوص شباهت این بانک با صندوق کارآفرینی امید و بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: حرکت این موسسات و بانک رسالت بر محور قرض الحسنه است ولی در سیاست ها و شیوه های مدیریت و اجرا با هم متفاوت هستند. 

وی در ادامه به سئوال دیگر بانکداری ایرانی درباره تعداد شعب این بانک نیز گفت: 282 شعبه بانک رسالت در کشور به مردم خدمات ارائه می دهند ضمن اینکه بانک رسالت به سمت بانکداری الکترونیکی حرکت می کند و افزایش تعداد شعب از دستور کار این بانک خارج شده و حتی ممکن است از تعداد شعب کاسته شود. 

وی همچنین از مذاکره با بنگاه ها و موسسه های مالی اروپایی خبر داد و افزود: یک بنیاد آلمانی که با بانک های 70 کشور جهان ارتباط دارد به تازگی به ایران سفر کرده و قرار است مشاوره هایی را در بخش بانکداری اجتماعی و توسعه کارآفرینی به کشورمان ارایه دهد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: پس از اجرا شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، برخی بانک ها و موسسه های اروپایی به ایران آمدند و تمایل خود را برای همکاری با ایران اعلام کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: