کد خبر: ۷۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - 07 August 2016
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در سال جاری ۷۰ کیلومتر مسیر رفت و برگشت دوچرخه در سطح شهر و به ویژه حاشیه رودخانه زاینده رود راه‌اندازی خواهد شد.
علیرضا صلواتی شامگاه شنبه در نشست خبری که به مناسبت گزارش اقدام و عمل شهرداری اصفهان در حوزه حمل و نقل و ترافیک برگزار شد ضمن عرض تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه چشم انداز معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نظام و سیستم مدیریتی متناسب با کاربری ها و یکپارچگی بین حمل و نقل و عمومی است، اظهار داشت: همچنین کاهش خودروهای تک سرنشین و توسعه حمل و نقل عمومی و تشویق شهروندان برای استفاده از این ناوگان در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در سیاستگذاری شهر اصفهان در حوزه حمل و نقل و ترافیک سه محدوده از شهر اصفهان در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: یکی از این محورها محدوده مرکزی شهر است که خیابان چهار باغ محور اصلی آن تلقی می‌شود و خیابان‌های حلقه اول ترافیکی نیز جزء آن محسوب شده و سیاست آرام سازی ترافیک شهر و توسعه معابر پیاده روی و دوچرخه سواری در این محدوده در نظر گرفته شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان رینگ دوم ترافیکی شهر اصفهان را یکی دیگر از محدوده‌های سیاستگذاری شده حوزه حمل و نقل شهرداری تا سال ۱۴۱۴ اعلام کرد و افزود: سیاست‌های در نظر گرفته شده برای این محدوده مدیریت حمل و نقل همگانی و حفظ و توسعه مسیرهای مطلوب با اولویت دهی حمل و نقل همگانی است.

وی بزرگراه‌های حلقه سوم ترافیکی شهر اصفهان را نیز از دیگر سیاست‌های برنامه ۱۴۱۴ شهرداری اصفهان در حوزه حمل و نقل و ترافیک عنوان کرد و افزود: در این محدوده افزایش سرعت مطمئن و روان سازی ترافیک در دستور کار قرار گرفته است.

سهم حمل و نقل عمومی در اصفهان در سال ۱۴۰۰ به ۴۵ درصد افزایش می‌یابد

صلواتی در ادامه با بیان اینکه در برنامه پنج ساله حمل و نقل عمومی عمر ناوگان اتوبوسرانی باید از هفت به چهار سال و در بخش تاکسیرانی باید به میانگین عمر پنج سال برسیم،  اضافه کرد: همچنین سهم سفر شهروندان با حمل و نقل عمومی در حال حاضر ۱۸ درصد است که در قالب برنامه پنج ساله باید به ۴۵ درصد برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر سهم جابجایی مسافر توسط مترو کمتر از یک درصد و سهم دوچرخه نیز چها درصد است، افزود: در قالب برنامه پنج ساله باید سهم مترو به ۱۰ درصد و سهم دوچرخه به ۱۵ درصد افزایش یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان کاهش سالانه ۱۰ درصد میزان سفر خودروهای شخصی تا سال ۱۴۰۰ است، ابراز داشت: باید با فرهنگسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پاک به این مهم دست یابیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: