کد خبر: ۷۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - 06 August 2016
بانكداري ايراني - جلسه معارفه شرکت دامداری تلیسه نمونه در تاریخ 95.5.16 با حضور جمعی از خبرنگاران در فرابورس ایران برگزار شد و در اين جلسه مقرر شد كه سهام شركت در روز دوشنبه با كشف قيمت احتمالي 700توماني عرضه شود.
 بانكداري ايراني جلسه معارفه شرکت دامداری تلیسه نمونه در تاریخ 95.5.16 با حضور جمعی از خبرنگاران در فرابورس ایران برگزار شد و در اين جلسه  مقرر شد كه  سهام شركت در روز دوشنبه  با كشف قيمت احتمالي 700توماني عرضه شود.

به گزارش بانكداري ايراني، در ابتدای جلسه سید فضل الله امیرارجمندی مدیرعامل شرکت تلیسه نمونه به معرفی این شرکت پرداخت و گفت: منابع آب در جهان و ایران بسیار محدود است به طوری که 9 درصد جهان 60 درصد آب های جهان را در اختیار دارند و ما به دنبال شیوه های نوین کشاورزی هستیم.

وی گفت: شرکت تلیسه در سال 1372 تاسیس شد و در حال حاضر در کیلومتر 2 جاده شهریار به تهران قرار دارد، این شرکت از جمله شرکت های محدود در صنعت است که به بورس راه پیدا کرد. این شرکت در زمینه های کشاورزی، دامپروری و شیلات فعالیت دارد.

وی افزود: این شرکت بهترین و با کیفیت ترین محصولات دامپروری عمدتا شیر خام و شیر ممتاز را با کیفیت عالی تولید می کند. با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی شرکت در نظر دارد در زمینه توانمندسازی نیروی انسانی، امنیت غذا و سلامت محصولات غذایی حرکت کند ضمن اینکه برنامه احداث 30 هکتار گلخانه مدرن را برای تولید سبزیجات در دست اقدام دارد.

وی ادامه داد: با روندی پیش روی کشور در آینده بخشی از کشاورزی در گلخانه ها فعالیت خود را ادامه خواهد داد و ما نیز خود را برای این موضوع آماده می کنیم. شرکت در نظر دارد روش های تولید را بهبود ببخشد و فرایندهای تولید را با تکنولوژی جدید هماهنگ کند و کیفیت محصولات را نیز بالا ببرد همچنین تامین منابع ارزی در از داخل کشور صورت خواهد گرفت و ما به دنبال ایجاد بستری برای اشتغال و تولید هستیم.

امیرارجمندی با اشاره به چشم انداز شرکت بیان داشت: چشم انداز این شرکت این است که سرآمد رشته فعالیت کشاورزی و دامپروری در استان باشد و در اینده توانایی سرامد شدن در کشور را هم دارد ضمن اینکه افزایش تولید شیر را تا حد امکان انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: ما در بخش شیلات بزرگترین تولید کننده ماهی قزل آلا در منطقه شهریار هستیم و در نظر داریم تا شرایط تولید را بهبود بخشیم. تولید شیر، پرورش تلیسه، تولید گوشت، تولید غلات و علوفه و بخش شیلات فعالیت هایی را دارد و در آینده به این بخش ها افزوده خواهد شد. این شرکت از پیشتازان صنعت دامپروری است.

مدیرعامل شرکت تلیسه نمونه با اشاره به مزایای شرکت گفت: از مزایای شرکت می توان به مکان این شرکت اشاره کرد که نزدیک به پایتخت بوده و قرب به 190 هکتار اراضی در اختیار دارد. موقعیت این شرکت با توجه به اراضی و سایر موارد گفته شده بی نظیر است. این شرکت دارای دو بخش واحد گاوداری در شهریار و حسن آباد است .

امیرارجمندی گفت: شاخص ضایعات شرکت از استاندارد جهانی پایین تر بوده و کیفیت تولید هم در رده های بالای شاخص های فنی قرار دارد این شرکت 7 میلیارد تومان سرمایه دارد. شرکت دامپروری فردوس پارس سهامدار 51 درصدی و بنیاد مستضعفان سهامدار 35 درصدی شرکت است ضمن اینکه 14 درصد از سهام این شرکت در دست بخش خصوصی قرار دارد.

در ادامه جلسه مظاهر ربیعی مدیرمالی شرکت از وضعیت مالی این مجموعه گفت و عنوان کرد: شرکت تلیسه در سال 94، 49 میلیارد سود خالص را عملی کرد که 45 میلیارد ریال را در مجمع بین سهامداران تقسیم کرد این به معنای تخصیص 650 ریال سود به ازای هر سهم به سهامدار است. در سال جاری پیش بینی سود هر سهم 828 ریال می شود که مطمئنا محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: ما  در سه ماهه ابتدای سال 95 توانستیم 23 درصد از فروش بودجه خود را محقق کنیم که در بخش شیر 25 درصد بودجه مورد نظر محقق شده و در بخش دام نیز بودجه 6 ماهه پوشش 50 درصدی را نشان خواهد داد. در بخش سود و زیان در سه ماهه ابتدای سال به 29 درصد از سود پیش بینی شده دست یافته ایم.

وی تاکید کرد: موفق شده ایم تا 19 میلیارد ریال دارایی های ثابت مشهود را اضافه نماییم که 13 میلیارد آن ناشی از دارایی های زیستی مولد و 7 میلیارد خرید دارایی ها است که در این سه ماهه انجام شده شد.

در ادامه امیرارجمندی مدیرعامل شرکت تاکید کرد: ما قطعا از پیش بینی خود عبود خواهیم کرد و سال خوبی را برای سهامداران خود رقم می زنیم دلیل آن فصل مناسب تولید دام و شیر در نیمه دوم سال است که رشد بالایی را در شش ماهه دوم شاهد خواهیم بود.

پس از آن محمد تهران خواه نماینده هلیدنگ فردوس پارس و نائب رئیس هیئت مدیره خطاب به خبرنگاران گفت: شرکت توانسته در سه ماهه 29 درصد از سود خود  را محقق کند که در یک محاسبه ساده در 12 ماهه بیش از 100 درصد سود را محقق خواهد کرد ضمن اینکه کشاورزی این شرکت اصلی بوده و نیمه دوم سال محصولات فصلی به عمل می آید همچنین واحد حسن آباد تازه تجهیز شده و مطمئنا موجبات سیر صعودی را در بودجه خواهد داشت.

در ادامه امیرارجمندی مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص طرح احداث 30 هکتار گلخانه تشریح کرد: طرح مطالعاتی این مجموعه ارائه و معرفی شده و برای بانک ارسال گردیده که این طرح تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار خواهد گرفت. بهره برداری از این طرح به حدود 2 یا 3 سال آینده موکول می شود و از آن پس ما شاهد تاثیرات آن بر شرکت و تولید آن خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که شیر تولیدی به چه قیمتی فروخته می شود گفت: شیر تولیدی ما با قیمت حداقلی 1250 تومان  برای هر کیلو و 1280 تومان برای هر کیلو شیر با چربی به فروش می رسد که مصوبه دولت برای هر کیلو شیر قیمت 1440 تومان را اعلام کرده اما هنوز صنایع لبنی آن را اجرایی نکرده اند.

وی عنوان کرد: وضعیت دامداری در آینده بهتر خواهد شد چرا که در طی دو سال گذشته وضعیت مساعدی نداشته و در کشورهای اروپایی هم ما شاهد تغییرات رو به جلوی خوبی بوده ایم پس ما هم به تبعیت از وضعیت جهانی پیشرفت خواهیم کرد. از جمله خریداران مجموعه تلیسه کارخانه پاک، کارخانه دامداران، کاله و دوشه هزار را می توان نام برد.

در ادامه جلسه ربیعی مدیرمالی شرکت در خصوص حاشیه سود شرکت گفت: حاشیه سود سه ماهه حدود 12 درصد و پیش بینی حاشیه سود سالانه 10 درصد است ضمن اینکه کل سود خالص شرکت های دامپروری و کشاورزی از پرداخت مالیات معاف است.

وی خبر داد: در سال جاری ما شاهد افزایش سرمایه ای از محل آورده نقدی و مطالبات خواهیم بود که در خصوص درصد آن هنوز تصمیم گیری نشده است.

به گزارش بانكداري ايراني،در پایان نیز گفته شد به احتمال زیاد زمان عرضه اولیه شرکت دوشنبه این هفته خواهد بود و توافقات نیز صورت گرفته اما خبر قطعی آن از طریق مقام ناظر هر چه سریعتر به اطلاع عموم می رسد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: