کد خبر: ۷۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 04 August 2016
پس از گذشت یک هفته از استعفای محمد فطانت فرد، روز گذشته شاپور محمدی به صورت رسمی به عنوان ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شد.
 روزنامه دنیای اقتصاد در شماره پنجشنبه 14 مرداد در تشریح تیتر نخست با اشاره به آغاز به کار رسمی رییس جدید سازمان بورس، نوشت: پس از گذشت یک هفته از استعفای محمد فطانت فرد، روز گذشته شاپور محمدی به صورت رسمی به عنوان ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شد.

این روزنامه با انتخاب عنوان گسترش ائتلاف ضد ترامپ، آورد: برخی جمهوری خواهان تمایل دارند که در انتخابات هشتم نوامبر به نامزد دموکرات ها رای دهند. با نامزد شدن دونالد ترامپ، نامزد غیرحزبی جمهوری خواهان، این حزب به دو شقه تبدیل شده است. حالا «مگ ویتمن» یکی از کمک کنندگان بزرگ مالی جمهوری خواهان و یکی از نامزدهای سابق فرمانداری کالیفرنیا به سی ان ان می گوید که در انتخابات ریاست جمهوری نه تنها به هیلاری کلینتون رای خواهد داد، بلکه از کمک مالی هم دریغ نمی کند. او به همین مناسبت روز سه شنبه یک بیانیه صادر و در آن اعلام کرد که عوامفریبی دونالد ترامپ شخصیت ملی ما را ضعیف کرده است.

روزنامه دنیای اقتصاد با بررسی عنوان تقسیط مالیات بنگاه های بیمار، نوشت: نشست هم اندیشی اتاق بازرگانی تهران با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با خبر خوش برای بنگاه های بیمار همراه بود. به گفته متولیان امور مالیاتی، بنگاه هایی که به دلیل مشکلات اقتصادی در سال های اخیر قادر به پرداخت مالیات نبوده اند، می توانند مالیات عقب افتاده خود را به صورت پلکانی پرداخت کنند. همچنین در این نشست، فعالان بخش خصوصی پیشنهاد دادند که اظهارنامه مالیاتی بنگاه های صنعتی برای سال 94 با فرض صحت پذیرفته شود و مبنای پرداخت مالیات قرار گیرد. فعالان اقتصادی معتقدند با قبول این پیشنهاد، بنگاه های اقتصادی با چالش مالیاتی کمتری مواجه شوند. 

چهار متغیر تاخیر در ظهور اثر برجام، دیگر عنوان این روزنامه محسوب می شود، در تشریح این مطلب می خوانیم: بخش خصوصی معتقد است که لمس اثرات برجام در اقتصاد کشور و تحقق اهداف پیش بینی شده در رشد اقتصادی به چهار متغیر «وقفه ناشی از راستی آزمایی تعهدات، وقفه لغو قوانین مربوط به تحریم ها، وقفه ناشی از اثرگذاری منابع آزاد شده و رفع سایر محدودیت ها بر بخش های مختلف در اقتصاد ملی» وابسته است. متغیرهایی که دستیابی به اثرات برجام را به تاخیر می اندازد، اما با توجه به تضمین هایی که در لغو تحریم ها پیش بینی شده بر اجرایی شدن آن اثرگذار نخواهد بود و پس از یک دوره میان مدت شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

روزنامه دنیای اقتصاد در ستون سرمقاله عنوان«سخنان مهم- اعلام نارسا» به قلم محمود صدری و در ستون نگاه هفته عنوان«حجم بدهی های دولت به بانک ها» را انتشار داد. 
این روزنامه در ضمیمه آخر هفته عنوان«پایان آب» را برجسته و منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: